세계의 MMO 게임 시장(2025-2029년)
Global Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market 2025-2029
상품코드 : 1645631
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 199 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,500 ₩ 3,580,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,000 ₩ 5,728,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

MMO 게임 시장은 2024-2029년간 295억 6,060만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 10%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다. 세계의 MMO 게임 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 게임 산업의 프로게이머 수 증가, 온라인 게임의 인기 증가, 온라인 게임 산업에서 다양한 결제 서비스의 가용성 및 편의성 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비(2025년) 9.4%
CAGR 10%
증분 금액 295억 6,060만 달러

이 보고서는 향후 몇 년간 MMO 게임 시장의 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 게임 콘솔에 대한 수요 증가를 꼽았습니다. 또한, e스포츠 단체들이 MMO를 채택하고, 게임의 f2p 모델을 채택함에 따라 시장 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 장르별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The massive multiplayer online (MMO) games market is forecasted to grow by USD 29560.6 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 10% during the forecast period. The report on the massive multiplayer online (MMO) games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising number of professional gamers in gaming industry, growing popularity of online gaming, and availability and convenience of several payment services in online gaming industry.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20259.4%
CAGR10%
Incremental Value$29560.6 mn

Technavio's massive multiplayer online (MMO) games market is segmented as below:

By Genre

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the rising demand for gaming consoles as one of the prime reasons driving the massive multiplayer online (MMO) games market growth during the next few years. Also, e-sports organizations embrace mmos and adoption of f2p model of game will lead to sizable demand in the market.

The report on the massive multiplayer online (MMO) games market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading massive multiplayer online (MMO) games market vendors that include Activision Blizzard Inc., Ankama Games, CCP ehf., ChangYou.com Ltd., CipSoft GmbH, Electronic Arts Inc., gamigo AG, GungHo Online Entertainment Inc., Jagex Ltd., Konami Group Corp., Krafton Inc., NCSoft Corp., NetEase Inc., Perfect World Co. Ltd., Take Two Interactive Software Inc., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Co., Valve Corp., WebZen Inc., and Wemade Co. Ltd.. Also, the massive multiplayer online (MMO) games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Genre

9 Market Segmentation by Type

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기