Global Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market 2025-2029
상품코드:1645631
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 199 Pages
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한글목차
MMO 게임 시장은 2024-2029년간 295억 6,060만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 10%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다. 세계의 MMO 게임 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 게임 산업의 프로게이머 수 증가, 온라인 게임의 인기 증가, 온라인 게임 산업에서 다양한 결제 서비스의 가용성 및 편의성 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비(2025년)
9.4%
CAGR
10%
증분 금액
295억 6,060만 달러
이 보고서는 향후 몇 년간 MMO 게임 시장의 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 게임 콘솔에 대한 수요 증가를 꼽았습니다. 또한, e스포츠 단체들이 MMO를 채택하고, 게임의 f2p 모델을 채택함에 따라 시장 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 MMO 게임 시장(2019-2023년)
장르 부문 분석(2019-2023년)
유형별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI가 세계에 미치는 영향 MMO 게임
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 장르별
시장 부문
비교 : 장르별
MMORPG : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
MMOFPS : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
MMORTS : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 장르별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
무료 플레이(F2P) : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유료 플레이(P2P) : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유형별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Activision Blizzard Inc.
Ankama Games
CCP ehf.
ChangYou.com Ltd.
CipSoft GmbH
Electronic Arts Inc.
gamigo AG
GungHo Online Entertainment Inc.
Jagex Ltd.
Konami Group Corp.
NCSoft Corp.
Perfect World Co. Ltd.
Take Two Interactive Software Inc.
Tencent Holdings Ltd.
The Walt Disney Co.
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The massive multiplayer online (MMO) games market is forecasted to grow by USD 29560.6 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 10% during the forecast period. The report on the massive multiplayer online (MMO) games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising number of professional gamers in gaming industry, growing popularity of online gaming, and availability and convenience of several payment services in online gaming industry.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
9.4%
CAGR
10%
Incremental Value
$29560.6 mn
Technavio's massive multiplayer online (MMO) games market is segmented as below:
By Genre
MMO role play games (MMORPG)
MMO first person shooter (MMOFPS)
MMO real time strategy (MMORTS)
Others
By Type
Free to play (F2P)
Pay to play (P2P)
By Geographical Landscape
APAC
North America
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the rising demand for gaming consoles as one of the prime reasons driving the massive multiplayer online (MMO) games market growth during the next few years. Also, e-sports organizations embrace mmos and adoption of f2p model of game will lead to sizable demand in the market.
The report on the massive multiplayer online (MMO) games market covers the following areas:
Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market sizing
Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market forecast
Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading massive multiplayer online (MMO) games market vendors that include Activision Blizzard Inc., Ankama Games, CCP ehf., ChangYou.com Ltd., CipSoft GmbH, Electronic Arts Inc., gamigo AG, GungHo Online Entertainment Inc., Jagex Ltd., Konami Group Corp., Krafton Inc., NCSoft Corp., NetEase Inc., Perfect World Co. Ltd., Take Two Interactive Software Inc., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Co., Valve Corp., WebZen Inc., and Wemade Co. Ltd.. Also, the massive multiplayer online (MMO) games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Genre
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Massive Multiplayer Online (MMO) Games Market 2019 - 2023 ($ million)