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한글목차
스포츠 스폰서십 시장은 2024-2029년간 266억 달러 확대되고, 예측 기간 동안 6.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 스포츠 스폰서십(Sports Sponsorship) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 스포츠 스폰서십 지출 증가, 새로운 스포츠 리그의 출현, 스포츠 산업 및 국제 스포츠 이벤트의 급속한 성장에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
YOY 2025
5.9%
CAGR
6.3%
증분 금액
266억 달러
이 보고서는 향후 몇 년동안 스포츠 스폰서십 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 스포츠 스폰서십에 대한 분석이 주목받고 있는 것을 꼽았습니다. 또한, 스포츠 스폰서십의 기술 통합과 스포츠 이벤트에서 팬존의 인기가 높아지는 것도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택 비율·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 스포츠 스폰서십 시장(2019-2023년)
유형별 분석(2019-2023년)
용도별 분석(2019-2023년)
지역별 분석(2019-2023년)
국가별 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 스포츠 스폰서십 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
표지 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
디지털 액티베이션 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
클럽 및 회장 활성화 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유형별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
경쟁 스폰서 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
트레이닝 스폰서십 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브라질 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adidas AG
Anheuser Busch InBev SA NV
Electronic Arts Inc.
Etihad Airways PJSC
Hero MotoCorp Ltd.
HX Entertainment Ltd.
Hyundai Motor Co.
MACRON SPA
Nike Inc.
PUMA SE
Qatar Airways Group Q.C.S.C.
Red Bull GmbH
Rolex SA
Samsung Electronics Co. Ltd.
The Coca Cola Co.
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The sports sponsorship market is forecasted to grow by $ 26.6 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 6.3% during the forecast period. The report on the sports sponsorship market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing sports sponsorship spending, emergence of new sports leagues, and rapid growth of sports industry and international sporting events.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
5.9%
CAGR
6.3%
Incremental Value
$26.6 bn
Technavio's sports sponsorship market is segmented as below:
By Type
Signage
Digital activation
Club and venue activation
Others
By Application
Competition sponsorship
Training sponsorship
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the analytics gaining prominence in sports sponsorship as one of the prime reasons driving the sports sponsorship market growth during the next few years. Also, technological integration in sports sponsorship and growing popularity of fan zones in sports events will lead to sizable demand in the market.
The report on the sports sponsorship market covers the following areas:
Sports Sponsorship Market sizing
Sports Sponsorship Market forecast
Sports Sponsorship Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading sports sponsorship market vendors that include Adidas AG, Anheuser Busch InBev SA NV, Electronic Arts Inc., Etihad Airways PJSC, Hero MotoCorp Ltd., HX Entertainment Ltd., Hyundai Motor Co., MACRON SPA, Nike Inc., PUMA SE, Qatar Airways Group Q.C.S.C., Red Bull GmbH, Renault SAS, Rolex SA, Samsung Electronics Co. Ltd., Super Group SGHC Ltd., and The Coca Cola Co.. Also, the sports sponsorship market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Sports Sponsorship Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Sports Sponsorship Market 2019 - 2023 ($ billion)