세계의 모바일 게임 시장(2025-2029년)
Global Mobile Gaming Market 2025-2029
상품코드 : 1645537
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 196 Pages
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한글목차

모바일 게임 시장은 2024-2029년에 824억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 11.3%로 성장할 것으로 예측됩니다.

모바일 게임 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 멀티기업 모바일 게임의 인기 증가, AR 기반 모바일 게임의 채택 증가, 전략적 제휴 및 인수합병 증가에 힘입어 성장하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025
종료연도 2029
예측 기간 2025-2029
성장 모멘텀 가속
전년대비 2025년 9.9%
CAGR 11.3%
증분액 824억 달러

이번 조사에서는 향후 수년간 모바일 게임 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 무료 모바일 게임 증가를 꼽았습니다. 또한 e스포츠의 인기 상승과 클라우드 기반 모바일 게임의 출현은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 플랫폼별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The mobile gaming market is forecasted to grow by USD 82.4 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 11.3% during the forecast period. The report on the mobile gaming market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising popularity of multiplayer mobile games, rising adoption of ar-based mobile games, and increasing number of strategic partnerships and acquisitions.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20259.9%
CAGR11.3%
Incremental Value$82.4 bn

Technavio's mobile gaming market is segmented as below:

By Platform

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the growth in availability of free-to-play mobile games as one of the prime reasons driving the mobile gaming market growth during the next few years. Also, rising popularity of e-sports and emergence of cloud-based mobile gaming will lead to sizable demand in the market.

The report on the mobile gaming market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading mobile gaming market vendors that include Activision Blizzard Inc., Behold Studios, CyberAgent Inc., DeNA Co. Ltd., Electronic Arts Inc., Epic Games Inc., GungHo Online Entertainment Inc., Larva Game Studios, Microsoft Corp., Modern Times Group MTG AB, NetEase Inc., Netmarble Corp., NEXON Co. Ltd., Niantic Inc., Nintendo Co. Ltd., Sega Sammy Holdings Inc., Square Enix Holdings Co. Ltd., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Co., and Ubisoft Entertainment SA. Also, the mobile gaming market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Platform

9 Market Segmentation by Type

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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