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한글목차
여성 의류 시장은 2024-2029년에 2,077억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 5%로 성장할 것으로 예측됩니다.
여성 의류 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장을 주도하는 것은 좋은 포지셔닝을 가진 브랜드의 프리미엄화, 전 세계에서 일하는 여성 증가, 소셜미디어와 유명인의 추천에 대한 관심 증가 등입니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비 2025년
3.6%
CAGR
5%
증분액
2,077억 달러
이 보고서는 향후 수년간 여성 의류 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 소비자의 쇼핑 경험을 향상시키는 가상현실을 꼽았습니다. 또한 대량 맞춤화 및 개인화, 온라인 소매를 통한 제품 가시성 및 접근성 향상도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 여성 의류 시장 2019-2023
유통 채널 부문 분석 2019-2023
제품 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 여성 의류 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029
온라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유통 채널별
제9장 시장 세분화 : 제품별
시장 부문
비교 : 제품별
탑과 드레스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
보텀 웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029
속옷과 잠옷 : 시장 규모와 예측 2024-2029
코트, 재킷, 수트 : 시장 규모와 예측 2024-2029
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 제품별
제10장 고객 상황
고객 상황의 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
호주 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계의 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adidas AG
Benetton Group Srl
Burberry Group Plc
Chanel Ltd.
Dolce and Gabbana S.r.l.
Gianni Versace Srl
Giorgio Armani SpA
Hennes and Mauritz AB
Kering SA
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
Prada Spa
PVH Corp.
The Gap Inc.
UNIQLO India Pvt. Ltd.
Zara
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The women apparel market is forecasted to grow by $ 207.7 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 5% during the forecast period. The report on the women apparel market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by premiumization through well-positioned brands, rising number of working women across globe, and increasing focus on social media and celebrity endorsements.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
3.6%
CAGR
5%
Incremental Value
$207.7 bn
Technavio's women apparel market is segmented as below:
By Distribution Channel
Offline
Online
By Product
Tops and dresses
Bottom wear
Intimates and sleepwear
Coats jackets and suits
Others
By Geographical Landscape
APAC
North America
Europe
Middle East and Africa
South America
This study identifies the virtual reality to enhance shopping experience of consumers as one of the prime reasons driving the women apparel market growth during the next few years. Also, mass customization and personalization and rise in product visibility and accessibility through online retailing will lead to sizable demand in the market.
The report on the women apparel market covers the following areas:
Women Apparel Market sizing
Women Apparel Market forecast
Women Apparel Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading women apparel market vendors that include Adidas AG, Benetton Group Srl, Burberry Group Plc, Chanel Ltd., Dolce and Gabbana S.r.l., Gianni Versace Srl, Giorgio Armani SpA, Hennes and Mauritz AB, Hermes International SA, Kering SA, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, Nike Inc., Prada Spa, PUMA SE, PVH Corp., Ralph Lauren Corp., The Gap Inc., UNIQLO India Pvt. Ltd., and Zara. Also, the women apparel market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Women Apparel Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Women Apparel Market 2019 - 2023 ($ billion)
5.2 Distribution Channel segment analysis 2019 - 2023