Global Licensed Sports Merchandise Market 2025-2029
상품코드:1645431
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 201 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
라이선스 스포츠 상품 시장은 2024-2029년 82억 5,450만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 CAGR 4.7%로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 라이선스 스포츠 상품 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 제품의 프리미엄화로 이어지는 디자인 및 소재의 혁신, 고객의 구매 결정에 대한 유명인 추천의 높은 영향력, 피트니스 활동에 대한 인식의 증가에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
4.5%
CAGR
4.7%
증분 금액
82억 5,450만 달러
본 조사에서는 향후 몇 년 동안 라이선스 스포츠 상품 시장의 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 애슬레저의 인기 상승을 꼽았습니다. 또한, 스포츠 용품의 커스터마이징과 유통망 확대도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격 민감도·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
디스럽션 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
라이선스 스포츠 상품 세계 시장(2019-2023년)
유통 채널별 부문 분석(2019-2023년)
최종사용자별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 라이선스 스포츠 상품 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
온라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유통 채널별
제9장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
남성 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
여성 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아동 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 최종사용자별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
디스럽션 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adidas AG
ANTA Sports Products Ltd.
Boardriders
Columbia Sportswear Co.
DICKS Sporting Goods Inc.
Fanatics Inc.
G III Apparel Group Ltd.
Hanesbrands Inc.
Li Ning Co. Ltd.
Nike Inc.
Prada Spa
PUMA SE
Ralph Lauren Corp.
Rawlings Sporting Goods Co. Inc.
VF Corp.
제15장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The licensed sports merchandise market is forecasted to grow by USD 8254.5 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 4.7% during the forecast period. The report on the licensed sports merchandise market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by design and material innovations leading to product premiumization, high influence of celebrity endorsements on customer purchase decisions, and increased awareness of fitness activities.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
4.5%
CAGR
4.7%
Incremental Value
$8254.5 mn
Technavio's licensed sports merchandise market is segmented as below:
By Distribution Channel
Offline
Online
By End-user
Men
Women
Children
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increasing popularity of athleisure as one of the prime reasons driving the licensed sports merchandise market growth during the next few years. Also, customization of sports merchandise and expansion of distribution network will lead to sizable demand in the market.
The report on the licensed sports merchandise market covers the following areas:
Licensed Sports Merchandise Market sizing
Licensed Sports Merchandise Market forecast
Licensed Sports Merchandise Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading licensed sports merchandise market vendors that include 47 Brand LLC, Adidas AG, ANTA Sports Products Ltd., Boardriders, Columbia Sportswear Co., DICKS Sporting Goods Inc., Fanatics Inc., Frasers Group plc, G III Apparel Group Ltd., Hanesbrands Inc., Li Ning Co. Ltd., New Era Cap LLC, Nike Inc., Prada Spa, PUMA SE, Ralph Lauren Corp., Rawlings Sporting Goods Co. Inc., Thornico AS, Under Armour Inc., and VF Corp.. Also, the licensed sports merchandise market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Licensed Sports Merchandise Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Licensed Sports Merchandise Market 2019 - 2023 ($ million)
5.2 Distribution Channel segment analysis 2019 - 2023