세계의 디지털 교육 컨텐츠 시장(2025-2029년)
Global Digital Education Content Market 2025-2029
상품코드 : 1634285
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 204 Pages
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한글목차

디지털 교육 컨텐츠 시장 2025-2029

디지털 교육 컨텐츠 시장은 2024-2029년에 906억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 16%로 성장할 것으로 예측됩니다. 디지털 교육 컨텐츠 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 인터넷 지원 기기의 급속한 보급, 개별화 학습에 대한 중요성 증가, 디지털 교육을 지원하는 정부 구상 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 14.1%
CAGR 16%
증분액 906억 달러

이 보고서는 향후 수년간 디지털 교육 컨텐츠 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 벤더들이 새로운 디지털 교육 솔루션 출시에 집중하고 있다는 점을 꼽았습니다. 또한 게임화 및 학습용 모바일 앱에 대한 관심이 높아지고 있으며, 벤더와 대학 간의 협업이 증가하고 있는 것도 시장의 큰 수요로 작용할 것으로 보입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio별 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 최종사용자별

제9장 시장 세분화 배송 방법별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Digital Education Content Market 2025-2029

The digital education content market is forecasted to grow by USD 90.6 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 16% during the forecast period. The report on the digital education content market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rapid penetration of internet-enabled devices, growing emphasis on personalized learning, and growing government initiatives to support digital education.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202514.1%
CAGR16%
Incremental Value$90.6 bn

Technavio's digital education content market is segmented as below:

By End-user

By Delivery Mode

By Geographical Landscape

This study identifies the increasing focus of vendors on launching new digital education solutions as one of the prime reasons driving the digital education content market growth during the next few years. Also, growing prominence for gamification and mobile apps for learning and increasing collaborations between vendors and universities will lead to sizable demand in the market.

The report on the digital education content market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading digital education content market vendors that include 2U Inc., Cambridge University Press, Cengage Learning Inc., City and Guilds Group, Coursera Inc., D2L Inc., Duolingo Inc., Edutech, Graham Holdings Co., Guild Education Inc., Hurix System Pvt. Ltd., Integra Software Services Pvt. Ltd., Oxford University Press, Pearson Plc, Skillsoft Corp., Think and Learn Pvt. Ltd., Totara Learning Solutions Ltd., Udacity Inc., Udemy Inc., and Vedantu Innovations Pvt. Ltd.. Also, the digital education content market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by End-user

9 Market Segmentation by Delivery Mode

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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