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세계의 TV 시장(2025-2029년)
TV 시장은 2024-2029년 731억 달러 규모에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 연평균 8.2%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 세계의 TV 시장에 대해 조사분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 제품 혁신과 발전으로 인한 포트폴리오 확장 및 제품 프리미엄화, UHD TV에 대한 수요 증가, 대형 디스플레이 TV의 인기 증가에 힘입어 성장하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
7.4%
CAGR
8.2%
증분 금액
731억 달러
이번 조사에서는 향후 몇 년간 TV 시장 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 8K UHD TV의 등장을 꼽았습니다. 또한, 스마트 TV에 대한 수요 증가와 UHD TV의 기술 혁신이 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio별 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
TV 세계 시장 2019-2023
기술별 부문 분석 2019-2023
디스플레이 사이즈별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : TV 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 기술별
시장 부문
비교 : 기술별
초고해상도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
고해상도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 기술별
제9장 시장 세분화 : 디스플레이 사이즈별
시장 부문
비교 : 디스플레이 사이즈별
최대 43 인치 : 시장 규모와 예측 2024-2029
65 인치 이상 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 디스플레이 사이즈별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Changhong
Funai Electric Co. Ltd.
Hisense International Co. Ltd.
Koninklijke Philips NV
Konka Group Co. Ltd.
LG Corp.
MIRC Electronics Ltd.
Panasonic Holdings Corp.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sharp Corp.
Skyworth Group Ltd.
Sony Group Corp.
TCL Industries Holdings Co. Ltd.
VIZIO Holding Corp.
Xiaomi Inc.
제15장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
Television Market 2025-2029
The television market is forecasted to grow by USD 73.1 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 8.2% during the forecast period. The report on the television market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by product innovation and advances leading to portfolio extension and product premiumization, increasing demand for uhd televisions, and rising popularity of large-display televisions.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
7.4%
CAGR
8.2%
Incremental Value
$73.1 bn
Technavio's television market is segmented as below:
By Technology
UHD
HD
By Display Size
Upto 43 inches
55-64 inches
48-50 inches
Greater than 65 inches
By Geographical Landscape
APAC
North America
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the advent of 8k uhd televisions as one of the prime reasons driving the television market growth during the next few years. Also, increased demand for smart televisions and innovations in uhd televisions will lead to sizable demand in the market.
The report on the television market covers the following areas:
Television Market sizing
Television Market forecast
Television Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading television market vendors that include Apple Inc., Changhong, Elitelux Australia, Funai Electric Co. Ltd., Haier Smart Home Co. Ltd., Hisense International Co. Ltd., Koninklijke Philips NV, Konka Group Co. Ltd., LG Corp., Micromax Informatics Ltd., MIRC Electronics Ltd., Panasonic Holdings Corp., Samsung Electronics Co. Ltd., Sharp Corp., Skyworth Group Ltd., Sony Group Corp., TCL Industries Holdings Co. Ltd., Videocon Industries Ltd., VIZIO Holding Corp., and Xiaomi Inc.. Also, the television market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Technology
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Display Size
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Television Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Television Market 2019 - 2023 ($ billion)