세계의 미디어 및 엔터테인먼트(M&E) 스토리지 시장(2024-2028년)
Global Media and Entertainment (M and E) Storage Market 2024-2028
상품코드 : 1558458
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 195 Pages
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한글목차

미디어 및 엔터테인먼트(M&E) 스토리지 시장은 2023-2028년 189억 5,560만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 15.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 미디어 & 엔터테인먼트(M&E) 스토리지 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 전통적인 광고 채널에서 디지털 광고 채널로의 전환 확대, 4K 초고화질(UHD) 컨텐츠의 인기 상승, 라이브 비디오 수요 증가에 힘입어 성장하고 있습니다.

시장 범위
기준년도 2024
종료년도 2028
예측 기간 2024-2028년
성장 모멘텀 가속
2024년 전년 대비 12.86%
CAGR 15.2%
증분 금액 189억 5,560만 달러

이 보고서는 향후 몇 년간 미디어 및 엔터테인먼트(M&E) 스토리지 시장의 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 높은 방송 비용을 꼽았습니다. 또한, 가상현실(VR) 및 360도 동영상의 인기 증가와 클라우드 기반 음악 스트리밍 서비스의 인기도 시장의 큰 수요를 견인할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 구도

제3장 시장 규모 평가

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 최종사용자별

제7장 시장 세분화 : 솔루션별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 성장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제11장 경쟁 구도

제12장 경쟁 분석

제13장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

Media and Entertainment (M and E) Storage Market 2024-2028

The media and entertainment (M and E) storage market is forecasted to grow by USD 18955.6 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 15.2% during the forecast period. The report on the media and entertainment (M and E) storage market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing shift from traditional to digital advertising channels, rise in popularity of 4K ultra-high-definition (UHD) content, and increase in demand for live videos.

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202412.86%
CAGR15.2%
Incremental Value$18955.6 mn

Technavio's media and entertainment (M and E) storage market is segmented as below:

By End-user

By Solution

By Geographical Landscape

This study identifies the high broadcasting cost as one of the prime reasons driving the media and entertainment (M and E) storage market growth during the next few years. Also, growing popularity of virtual reality (VR) and 360-degree videos and popularity of cloud-based music streaming services will lead to sizable demand in the market.

The report on the media and entertainment (M and E) storage market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading media and entertainment (M and E) storage market vendors that include Adobe Inc., Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Cisco Systems Inc., CK Birla Group, D Link Corp., Dell Technologies Inc., Hewlett Packard Enterprise Co., Hitachi Ltd., International Business Machines Corp., Lenovo Group Ltd., Microsoft Corp., NetApp Inc., NVIDIA Corp., Oracle Corp., Pure Storage Inc., Seagate Technology Holdings PLC, Toshiba Corp., Wasabi Holding Co. Inc., and Western Digital Corp.. Also, the media and entertainment (M and E) storage market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by End-user

7 Market Segmentation by Solution

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

11 Competitive Landscape

12 Competitive Analysis

13 Appendix

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