세계의 엔터테인먼트 로봇 시장(2024-2028년)
Global entertainment robots market 2024-2028
상품코드 : 1502310
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 170 Pages
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한글목차

엔터테인먼트 로봇 시장은 2023-2028년 968억 8,200만 달러로 예측되며, 예측 기간 동안 34.24%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서는 엔터테인먼트 로봇 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등을 수록하고 있습니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 레저용 엔터테인먼트 로봇에 대한 수요 증가, STEM 교육에 엔터테인먼트 로봇 도입, 교육용 로봇에 AI 도입 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2024
종료 연도 2028
예측 기간 2024-2028
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2024년 26.96%
CAGR 34.24%
증분 금액 968억 8,200만 달러

이 보고서는 향후 몇 년 동안 엔터테인먼트 로봇 시장의 성장을 촉진할 주요 요인 중 하나로 협업과 신제품 출시에 대한 관심이 높아지고 있다는 점을 꼽았습니다. 또한, 라이브 이벤트에서의 엔터테인먼트 로봇 사용 증가와 벤처 캐피털의 투자도 시장의 큰 수요로 작용할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 상황

제3장 시장 규모 평가

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 제품별

제7장 시장 세분화 : 최종사용자별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제11장 경쟁 상황

제12장 경쟁 분석

제13장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The entertainment robots market is forecasted to grow by USD 96882 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 34.24% during the forecast period. The report on the entertainment robots market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing demand for entertainment robots for leisure purposes, adoption of entertainment robots in STEM teaching, and adoption of AI in educational robots.

Technavio's entertainment robots market is segmented as below:

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202426.96%
CAGR34.24%
Incremental Value$96882mn

By Product

By End-user

By Geography

This study identifies the increasing focus on collaboration and launch of new products as one of the prime reasons driving the entertainment robots market growth during the next few years. Also, rising use of entertainment robots at live events and investments by venture capitalists will lead to sizable demand in the market.

The report on the entertainment robots market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading entertainment robots market vendors that include BLUE FROG ROBOTICS SAS, fischerwerke GmbH and Co. KG, HANSON ROBOTICS Ltd., Hasbro Inc., Intuitive Robots, KUKA AG, LEGO System AS, Mattel Inc., Modular Robotics Inc., Neobotix GmbH, PAL Robotics, RN Chidakashi Technologies Inc., ROBOTIS Co. Ltd., RobotShop Inc., Sarcos Technology and Robotics Corp., SoftBank Robotics Group Corp., Sony Group Corp., Sphero Inc., UBTECH Robotics Inc., and WowWee Group Ltd.. Also, the entertainment robots market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Product

7 Market Segmentation by End-user

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

11 Competitive Landscape

12 Competitive Analysis

13 Appendix

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