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한글목차
엔터테인먼트 로봇 시장은 2023-2028년 968억 8,200만 달러로 예측되며, 예측 기간 동안 34.24%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서는 엔터테인먼트 로봇 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등을 수록하고 있습니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 레저용 엔터테인먼트 로봇에 대한 수요 증가, STEM 교육에 엔터테인먼트 로봇 도입, 교육용 로봇에 AI 도입 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2024
종료 연도
2028
예측 기간
2024-2028
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2024년
26.96%
CAGR
34.24%
증분 금액
968억 8,200만 달러
이 보고서는 향후 몇 년 동안 엔터테인먼트 로봇 시장의 성장을 촉진할 주요 요인 중 하나로 협업과 신제품 출시에 대한 관심이 높아지고 있다는 점을 꼽았습니다. 또한, 라이브 이벤트에서의 엔터테인먼트 로봇 사용 증가와 벤처 캐피털의 투자도 시장의 큰 수요로 작용할 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제3장 시장 규모 평가
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2023
시장 전망 2023-2028
제4장 시장 규모 실적
세계 엔터테인먼트 로봇 시장 2018-2022
제품별 부문 분석 2018-2022
최종사용자별 부문 분석 2018-2022
지역별 부문 분석 2018-2022
국가별 부문 분석 2018-2022
제5장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제6장 시장 세분화 : 제품별
시장 세분화
비교 : 제품별
로봇 완구 : 시장 규모와 예측 2023-2028
교육용 로봇 : 시장 규모와 예측 2023-2028
로봇 애완동물 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 제품별
제7장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 세분화
비교 : 최종사용자별
미디어 : 시장 규모와 예측 2023-2028
교육 : 시장 규모와 예측 2023-2028
소매 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 최종사용자별
제8장 고객 상황
고객 상황 개요
제9장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
유럽 : 시장 규모와 예측 2023-2028
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2023-2028
북미 : 시장 규모와 예측 2023-2028
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2023-2028
남미 : 시장 규모와 예측 2023-2028
미국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
독일 : 시장 규모와 예측 2023-2028
중국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
영국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
일본 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 지역별
제10장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제11장 경쟁 상황
개요
경쟁 상황
혼란 상황
업계 리스크
제12장 경쟁 분석
기업 개요
기업의 시장 포지셔닝
BLUE FROG ROBOTICS SAS
HANSON ROBOTICS Ltd.
Hasbro Inc.
KUKA AG
LEGO System AS
Mattel Inc.
Neobotix GmbH
PAL Robotics
RN Chidakashi Technologies Inc.
ROBOTIS Co. Ltd
SoftBank Robotics Group Corp.
Sony Group Corp.
Sphero Inc.
UBTECH Robotics Inc.
WowWee Group Ltd.
제13장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The entertainment robots market is forecasted to grow by USD 96882 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 34.24% during the forecast period. The report on the entertainment robots market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing demand for entertainment robots for leisure purposes, adoption of entertainment robots in STEM teaching, and adoption of AI in educational robots.
Technavio's entertainment robots market is segmented as below:
Market Scope
Base Year
2024
End Year
2028
Series Year
2024-2028
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2024
26.96%
CAGR
34.24%
Incremental Value
$96882mn
By Product
Robotic toys
Educational robots
Robotic companion pets
By End-user
Media
Education
Retail
By Geography
Europe
APAC
North America
Middle East and Africa
South America
This study identifies the increasing focus on collaboration and launch of new products as one of the prime reasons driving the entertainment robots market growth during the next few years. Also, rising use of entertainment robots at live events and investments by venture capitalists will lead to sizable demand in the market.
The report on the entertainment robots market covers the following areas:
Entertainment robots market sizing
Entertainment robots market forecast
Entertainment robots market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading entertainment robots market vendors that include BLUE FROG ROBOTICS SAS, fischerwerke GmbH and Co. KG, HANSON ROBOTICS Ltd., Hasbro Inc., Intuitive Robots, KUKA AG, LEGO System AS, Mattel Inc., Modular Robotics Inc., Neobotix GmbH, PAL Robotics, RN Chidakashi Technologies Inc., ROBOTIS Co. Ltd., RobotShop Inc., Sarcos Technology and Robotics Corp., SoftBank Robotics Group Corp., Sony Group Corp., Sphero Inc., UBTECH Robotics Inc., and WowWee Group Ltd.. Also, the entertainment robots market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market by Geography
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Market Landscape
2.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
2.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
2.3 Value chain analysis
Value Chain Analysis
3 Market Sizing
3.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
3.2 Market segment analysis
Market segments
3.3 Market size 2023
3.4 Market outlook: Forecast for 2023-2028
Chart on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
4 Historic Market Size
4.1 Global Entertainment Robots Market 2018 - 2022
Historic Market Size - Data Table on Global Entertainment Robots Market 2018 - 2022 ($ million)