세계의 고객 데이터 플랫폼 시장(2024-2028년)
Global Customer Data Platform Market 2024-2028
상품코드 : 1422572
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 160 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,500 ₩ 3,609,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,000 ₩ 5,775,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

개요

고객 데이터 플랫폼 시장은 2023-20281년에 190억 2,000만 달러, 예측 기간 중 CAGR은 32.12%로 성장할 것으로 예측됩니다.

고객 데이터 플랫폼 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 제공합니다.

시장 범위
기준년 2024
종료년 2028
예측 기간 2024-2028
성장 모멘텀 가속
전년대비 2024년 30.4%
CAGR 32.12%
증분액 190억 2,000만 달러

현재의 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공하고 있습니다. 시장은 소매업계에서 퍼스널라이즈 고객 서비스에 대한 수요의 증가, 고객 관여에 대한 주목의 증가, 기업에 의한 전략적 투자의 증가에 의해 촉진되고 있습니다.

본 조사에서는 옴니채널 플랫폼에 대한 수요의 증가를 향후 수년간 고객 데이터 플랫폼 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유의 하나로 식별하고 있습니다. 또한 퍼스널라이즈 고객 서비스를 제공하기 위한 AI의 이용이 확대하며, 세계의 고객 데이터 플랫폼 시장에서 자동화의 채택이 증가하고 있는 것도 이 시장에서 큰 수요로 연결될 것으로 생각됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 구도

제3장 시장 규모

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five forces 분석

제6장 시장 세분화 : 도입별

제7장 시장 세분화 : 최종사용자별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 촉진요인, 과제 및 동향

제11장 벤더 구도

제12장 벤더 분석

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Abstract

The customer data platform market is forecasted to grow by USD 19.02 bn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 32.12% during the forecast period. The report on the customer data platform market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202430.4%
CAGR32.12%
Incremental Value$19.02bn

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising demand for personalized customer services in retail industry, increasing focus on customer engagement, and increase in strategic investments by enterprises.

Technavio's customer data platform market is segmented as below:

By Deployment

By End-user

By Geographical Landscape

This study identifies the rising demand for omnichannel platforms as one of the prime reasons driving the customer data platform market growth during the next few years. Also, growing use of AI to provide personalized customer services and increasing adoption of automation in global customer data platform market will lead to sizable demand in the market.

The report on the customer data platform market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading customer data platform market vendors that include Acquia Inc., Adobe Inc., Amperity Inc., BlueConic Inc., Caliber UX Inc., Cloudera Inc., D4t4 Solutions plc, Lytics Inc., Microsoft Corp., NICE Ltd., Optimove Inc., Oracle Corp., Salesforce Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., Tealium Inc., Teradata Corp., Totango, Twilio Inc., and Leadspace. Also, the customer data platform market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Deployment

7 Market Segmentation by End-user

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Trends

11 Vendor Landscape

12 Vendor Analysis

13 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기