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한글목차
유아용 목욕 용품 시장은 2024-2029년에 31억 8,720만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 7.2%로 성장할 것으로 예측됩니다.
유아용 목욕 용품 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 제품 프리미엄화로 이어지는 기술 혁신과 포트폴리오 확대, 아기의 건강과 위생에 대한 소비자 인식의 성숙, 신흥 시장에서의 정부 및 NGO 구상에 의한 제품 보급 증가가 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비
6.5%
CAGR
7.2%
증가액
31억 8,720만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 수년간 아기 목욕용품 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 다기능 목욕 제품 및 목욕 키트 제공 증가를 꼽았습니다. 또한 건강 전문가와 의사들의 제품 인지도 향상과 천연 및 유기농 베이비 목욕용품에 대한 수요 증가도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 유아용 목욕 용품 시장 2019-2023
제품별 부문 분석 2019-2023
유통 채널별 부문 분석 2019-2023
처방별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 유아용 목욕 용품 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 제품별
시장 부문
비교 : 제품별
목욕 비누 및 워시 : 시장 규모와 예측 2024-2029
샴푸와 컨디셔너 : 시장 규모와 예측 2024-2029
목욕 액세서리 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 제품별
제9장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029
온라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유통 채널별
제10장 시장 세분화 : 처방별
시장 부문
비교 : 처방별
기존형 : 시장 규모와 예측 2024-2029
천연 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 처방별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Artsana Spa
Beiersdorf AG
California Baby
Erbaviva LLC
Galderma SA
Honasa Consumer Pvt. Ltd.
Johnson and Johnson Services Inc.
Laboratoires Expanscience
Me n Moms Pvt ltd.
Mothercare Plc
Pigeon Corp.
Sebapharma GmbH and Co. KG
The Clorox Co.
The Himalaya Drug Co.
Unilever PLC
제16장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The baby bath products market is forecasted to grow by USD 3,187.2 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 7.2% during the forecast period. The report on the baby bath products market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by innovation and portfolio extension leading to product premiumization, matured consumer awareness regarding baby health and hygiene, and increase in product penetration due to initiatives by governments and ngos in developing markets.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
6.5%
CAGR
7.2%
Incremental Value
$3,187.2 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's baby bath products market is segmented as below:
By Product
Bath soaps and washes
Shampoos and conditioners
Bath accessories
By Distribution Channel
Offline
Online
By Formulation
Conventional
Natural
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increase in offering of multifunctional bath products and bath kits as one of the prime reasons driving the baby bath products market growth during the next few years. Also, health experts and physicians increasing product awareness and growing demand for natural and organic lines of baby bath products will lead to sizable demand in the market.
The report on the baby bath products market covers the following areas:
Baby Bath Products Market sizing
Baby Bath Products Market forecast
Baby Bath Products Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading baby bath products market vendors that include Artsana Spa, Beiersdorf AG, California Baby, Childs Farm, Erbaviva LLC, Galderma SA, Honasa Consumer Pvt. Ltd., Johnson and Johnson Services Inc., Laboratoires Expanscience, Me n Moms Pvt ltd., Mothercare Plc, Pigeon Corp., S.C. Johnson and Son Inc., Sebapharma GmbH and Co. KG, The Clorox Co., The Himalaya Drug Co., and Unilever PLC. Also, the baby bath products market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Formulation
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Baby Bath Products Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Baby Bath Products Market 2019 - 2023 ($ million)