Tonic Water Market Report by Flavor (Plain Tonic Water, Flavored Tonic Water), Packaging Form (Bottles, Cans), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Stores, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1831980
리서치사:IMARC
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문 136 Pages
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한글목차
세계의 토닉 워터 시장 규모는 2024년에 9억 550만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 15억 2,050만 달러에 달하며, 2025-2033년에 5.63%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.
인도 토닉 워터라고도 불리는 토닉 워터는 원래 말라리아 예방 음료로 마셨던 탄산음료입니다. 키나노나무 껍질에서 추출한 것으로, 입맛을 좋게 하기 위해 소량의 키니네를 함유하고 있습니다. 진이나 다양한 칵테일과 함께 마시거나, 형광색을 내기 위해 많은 젤리 샷의 레시피에 포함되어 있습니다. 젊은 층의 인구가 증가하고 사교적인 성향이 강해짐에 따라 알코올 음료를 제공하는 바, 펍, 양조장이 증가하고 있습니다. 이것이 전 세계에서 토닉 워터에 대한 수요를 견인하고 있습니다.
토닉 워터 시장 동향
칵테일 동향의 부활은 전 세계에서 토닉 워터의 이용에 긍정적인 영향을 미치는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 소비자들은 프리미엄 증류주를 선호하게 되었고, 그 결과 독특한 개성을 제공하는 혁신적인 제품에 적극적으로 지출을 하게 되었습니다. 이에 따라 일부 시장 진출기업은 맛을 더한 독특한 제품 변형의 도입에 주력하고 있습니다. 또한 건강을 중시하는 소비자의 취향과 기호에 맞추어 당분을 줄인 다이어트용 토닉 워터를 출시하고 있습니다. 이와는 별도로, 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 발생으로 인해 많은 국가에서 폐쇄 조치가 시행되고 사회적 거리두기 조치가 채택됨에 따라 토닉 워터의 온라인 판매가 증가하고 있습니다. 또한 인터넷의 보급과 스마트폰의 판매 증가로 인해 대형마트, 슈퍼마켓, 편의점 업체들이 E-Commerce 부문에서 사업을 확장하고 있는 것도 한 요인으로 꼽힙니다. 또한 소득수준의 상승, 중산층 인구 증가, 급속한 도시화 등 사회경제적 요인도 시장 성장을 가속하고 있습니다.
이 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 토닉 워터 시장 규모는?
2025-2033년 세계의 토닉 워터 시장 성장률 전망은?
COVID-19가 세계의 토닉 워터 시장에 미치는 영향은?
세계의 토닉 워터 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
세계 시장에서 토닉 워터의 맛에 따른 분류는?
세계 시장에서 토닉 워터의 포장 형태에 따른 분류는?
세계의 토닉 워터 시장내 유통 채널별 시장 현황은?
세계의 토닉 워터 시장에서 주요 지역은?
세계의 토닉 워터 시장 주요 진출 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 어프로치
톱다운 어프로치
조사 방법
제3장 개요
제4장 서론
제5장 세계의 토닉 워터 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 향료별
플레인 토닉 워터
향료 토닉 워터
제7장 시장 내역 : 포장 형태별
보틀
캔
제8장 시장 내역 : 유통 채널별
슈퍼마켓과 하이퍼마켓
편의점
온라인 스토어
기타
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제10장 SWOT 분석
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업의 개요
Bradley's Tonic Co.
East Imperial Beverage Corporation
El Guapo Bitters
Fentimans Ltd
Fevertree Drinks plc
Franklin & Sons Ltd
Keurig Dr Pepper Inc.
Q Tonic LLC
The Coca-Cola Company
The London Essence Company
White Rock Products Corporation
Zevia
KSA
영문 목차
영문목차
The global tonic water market size reached USD 905.5 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,520.5 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.63% during 2025-2033.
Tonic water, also known as Indian tonic water, is a carbonated beverage originally consumed as a prophylactic drink against malaria. It is derived from the bark of the cinchona tree and contains low amounts of quinine to increase its palatability. It is served with gin and different cocktails and included in numerous jello shot recipes to make the shot fluorescent. With the rising young population and the growing socializing trend, there is a rise in bars, pubs and breweries that serve alcoholic beverages. This is driving the demand for tonic water across the globe.
Tonic Water Market Trends:
The resurgence of the cocktail trend represents one of the key factors positively influencing the utilization of tonic water worldwide. In addition to this, consumers have developed a taste for premium spirits and are consequently willing to spend on innovative products that offer a distinct character. Therefore, several market players are focusing on the introduction of unique product variants with added flavors. They are also launching diet tonic water with less sugar content to suit the taste and preferences of health-conscious consumers. Apart from this, there is a rise in the sales of tonic water online on account of the implementation of lockdown in numerous countries and the adoption of social distancing measures on account of the outbreak of coronavirus disease (COVID-19). It can also be accredited to the increasing number of hypermarkets, supermarkets, and convenience stores giants that have expanded their business in the e-commerce sector due to the increasing penetration of the internet and boosting sales of smartphones. Furthermore, socioeconomic factors like inflating income levels, rising middle-class population and rapid urbanization are also strengthening the growth of the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Flavor:
Plain Tonic Water
Flavored Tonic Water
Breakup by Packaging Form:
Bottles
Cans
Breakup by Distribution Channel:
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bradley's Tonic Co., East Imperial Beverage Corporation, El Guapo Bitters, Fentimans Ltd, Fevertree Drinks plc, Franklin & Sons Ltd, Keurig Dr Pepper Inc., Q Tonic LLC, The Coca-Cola Company, The London Essence Company, White Rock Products Corporation and Zevia.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global tonic water market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global tonic water market during 2025-2033?
3.What has been the impact of COVID-19 on the global tonic water market?
4.What are the key factors driving the global tonic water market?
5.What is the breakup of the global tonic water market based on flavor?
6.What is the breakup of the global tonic water market based on the packaging form?
7.What is the breakup of the global tonic water market based on distribution channel?
8.What are the key regions in the global tonic water market?
9.Who are the key players/companies in the global tonic water market?