크라우드 애널리틱스 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Crowd Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Application, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1820075
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 142 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,322,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,763,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,205,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 크라우드 애널리틱스 시장 규모는 2024년 21억 3,100만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 101억 2,400만 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 18.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

크라우드 애널리틱스는 소매점, 식당, 버스 정류장, 기타 공공장소에서 개인의 움직임과 행동 패턴에서 수집한 데이터를 해석하는 과정을 말합니다. 이 데이터는 인터넷 프로토콜(IP)에 대응하는 비디오 카메라, 센서, 휴대폰 비콘, 통신사 등을 통해 수집됩니다. 크라우드 애널리틱스는 기업의 서비스, 배송, 가격 책정, 마케팅, 위치 선택에 대한 전략을 수립하는 데 도움이 되며, 그 결과 수익을 최적화할 수 있습니다. 현재 주요 기업들은 광고 캠페인의 효과를 측정할 수 있는 솔루션을 제공하고 있습니다.

크라우드 애널리틱스 시장 동향:

기업이 고객 중심 접근 방식으로 크게 전환하고 있는 것이 소매업에서 크라우드 애널리틱스 소프트웨어 채택을 확대하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 관광객의 증가와 스마트 시티 개발에 대한 행정당국의 관심이 높아지면서 크라우드 애널리틱스 솔루션의 필요성이 높아지고 있습니다. 이 솔루션은 입장객 수, 체류 시간, 재방문자, 출신 국가, 이동 패턴, 사람들의 분포에 대한 정보를 추출하는 데 사용됩니다. 이 외에도 일부 서비스 제공업체들은 고해상도(HD) 카메라를 사용하여 표준 디지털 사이니지를 크라우드 애널리틱스 솔루션으로 전환하고 있습니다. HD 카메라는 관객의 표정과 감정을 포착하고 그에 따라 적절한 컨텐츠를 화면에 표시하여 고객을 끌어들일 수 있습니다. 또한, 시장 진입 기업들은 선진적인 서비스를 도입하기 위해 타사와의 협업을 진행하고 있습니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 성능 분석 서비스 제공업체인 The Indoor Lab은 라이더 기반 솔루션의 선도적인 제공업체인 Cepton과 협력하여 독보적인 사회적 거리두기 및 청소 지표를 갖춘 최첨단 공간 및 크라우드 애널리틱스를 제공하고 있습니다. 또한, 코로나 바이러스 감염증(COVID-19) 사태로 인해 크라우드 애널리틱스 솔루션은 군중 속 개인의 사회적 거리두기를 모니터링하기 위해 전 세계적으로 각광을 받고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 크라우드 애널리틱스 시장

제6장 시장 내역 : 구성요소별

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

제8장 시장 내역 : 용도별

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

제10장 시장 내역 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

KSM
영문 목차

영문목차

The global crowd analytics market size reached USD 2,131 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10,124 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.9% during 2025-2033.

Crowd analytics refers to the process of interpreting data collected from the movement and behavioral patterns of individuals in a retail store, restaurant, bus station, and other public places. This data is collected using Internet Protocol (IP) enabled video cameras, sensors, mobile phone beacons, and telecom operators. Crowd analytics helps in making strategies concerning services, delivery, pricing, marketing, and site selection for businesses, thereby resulting in optimized revenue generation. Presently, leading companies are offering solutions that allow brands to measure the effectiveness of their ad campaigns.

Crowd Analytics Market Trends:

A significant shift of businesses towards a customer-centric approach represents one of the major factors escalating the adoption of crowd analytics software in retail to make insightful decisions, increase work efficiency and profit, and provide better customer experiences. Moreover, the growing number of tourists, along with the increasing emphasis of governing authorities on developing smart cities, is catalyzing the need for crowd analytics solutions. These solutions are used to extract information about footfall, stay duration, returning visitors, country of origin, mobility patterns, and people distribution. Besides this, several service providers are transforming standard digital signage to crowd analytics solutions using high-definition (HD) cameras. They can capture the expressions and emotions of the audience and display the appropriate content on the screen accordingly to attract customers. In addition, the key market participants are collaborating with other companies to introduce advanced services. For instance, The Indoor Lab, a US-based performance analytics service provider, partnered with Cepton, a leading provider of lidar-based solutions, to deliver state-of-the-art space and crowd analytics with unparalleled social distancing and cleaning metrics. Furthermore, due to the outbreak of coronavirus disease (COVID-19), crowd analytics solutions are gaining traction around the world to monitor social distancing among individuals in crowds.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

Breakup by Deployment Mode:

Breakup by Application:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGT International, Crowd Dynamics, Crowd Vision Limited (Skyfii Limited), CrowdANALYTIX, Mira, NEC Corporation, Nokia Oyj, Planview Inc., Savannah Simulations AG, Sightcorp and Walkbase (Stratacache).

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Crowd Analytics Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Deployment Mode

8 Market Breakup by Application

9 Market Breakup by End User

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기