스위트 스프레드 시장 보고서(2025-2033년) : 제품 유형, 포장 유형, 유통 채널, 지역별
Sweet Spreads Market Report by Product Type, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드:1792353
리서치사:IMARC
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 143 Pages
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한글목차
세계의 스위트 스프레드 시장 규모는 2024년 13억 2,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년까지 17억 2,000만 달러에 이르고, 2025-2033년에 걸쳐 2.82%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
잼, 젤리, 견과류 버터와 같은 스위트 스프레드는 개인의 일상적인 식생활에서 필수적인 역할을 합니다. 스위트 스프레드는 전통적으로 서양 요리의 일부를 형성해 왔지만, 미개척 시장에서 급속히 인기를 얻고 있습니다. 스위트 스프레드는 일반적으로 빵, 베이글, 토스트, 도넛과 같은 구운 밀 제품과 함께 아침 식사와 간식으로 소비됩니다. 스위트 스프레드의 적당한 섭취는 스트레스 관리, 체중 유지, 심혈관 질환 위험 감소, 비타민, 미네랄, 아미노산 및 기타 영양소 보충에 도움이 됩니다. 그 결과, 이러한 스프레드는 딥, 케이크, 푸딩, 팬케이크, 스무디, 아이스크림, 샐러드 드레싱 등의 요리에 사용됩니다.
급속한 도시화, 앉아서 생활하는 라이프스타일, 바쁜 일정으로 인해 소비자는 빠르고 건강하며 간편한 식사 옵션으로 이동합니다. 그 결과 세계의 스위트 스프레드 판매가 증가하고 있습니다. 이에 더해 소비자의 건강 지향이 높아지고 생활습관병이 만연하면서 저지방 저당질의 스위트 스프레드 제품에 대한 수요가 세계적으로 높아지고 있습니다. 또한 소비자의 상당 부분이 인공 첨가물이나 보존제를 전혀 사용하지 않는 자연적이고 유기적인 제품을 찾고 있습니다. 게다가, 소비자가 다양한 풍미에 관심을 갖게 되면서 제조업체는 신제품을 투입하기 위한 R&D(R&D) 활동에 자금을 투자하고 있습니다. 이 외에도 일부 국제 브랜드는 소비자 기반을 확대하기 위해 지역의 선호 특성, 취향 및 문화적 영향을 기반으로 제품을 맞춤화합니다.
이 보고서에서 다루는 주요 질문
스위트 스프레드 시장 규모는?
스위트 스프레드 시장 전망은?
스위트 스프레드 시장을 견인하는 주요 요인은?
세계의 스위트 스프레드 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 산업 동향
제5장 세계의 스위트 스프레드 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 분석 : 제품 유형별
시장 분석 : 포장 유형별
시장 분석 : 유통채널별
시장 분석 : 지역별
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품 유형별
잼과 보존식
꿀
초콜릿 스프레드
견과류와 씨앗 스프레드
기타
제7장 시장 분석 : 포장 유형별
유리 포장
플라스틱 포장
기타
제8장 시장 분석 : 유통채널별
하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
전문 소매점
편의점
온라인 스토어
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
유럽
북미
아시아태평양
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
주요 가격 지표
가격구조
마진 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
JM Smucker Company
Kraft Heinz Company
Unilever PLC/NV
Conagra Brands, Inc.
Ferrero International SA
Mondelez International, Inc.
Dabur India Limited
Hershey Company
Hormel Foods Corporation
Andros, SNC
CSM
영문 목차
영문목차
The global sweet spreads market size reached USD 1.32 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1.72 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.82% during 2025-2033.
Sweet spreads, such as jams, jellies and nut butter, play an integral role in the everyday diet of individuals. Although sweet spreads traditionally formed a part of western cuisines, they have rapidly gained traction in the untapped markets. They are generally consumed with baked wheat products, including bread, bagels, toasts and doughnuts, as a part of breakfast or snack items. Moderate consumption of sweet spreads assists in managing stress, maintaining weight, reducing the risk of cardiovascular diseases, and providing vitamins, minerals, amino acids and other nutrients. As a result, these spreads find applications in the preparation of dips, cakes, pudding, pancakes, smoothies, ice creams and salad dressings.
Owing to rapid urbanization, sedentary lifestyles and hectic schedules, consumers have shifted toward quick, healthy, convenient and on-the-go meal options. This, in turn, is boosting the overall sales of sweet spreads around the world. In addition to this, the growing prevalence of lifestyle diseases in confluence with the increasing health consciousness among consumers has resulted in the rising demand for low-fat and low-sugar sweet spread variants across the globe. Moreover, a significant part of the consumers seek natural and organic products without any artificial additives or preservatives. Further, as consumers are intrigued by different flavors, manufacturers are financing research and development (R&D) activities to introduce new products. Apart from this, several international brands are customizing their products based on the local tastes, preferences and cultural influences to expand their consumer base.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
Jams and Preserves
Honey
Chocolate Spreads
Nuts and Seed-Based Spreads
Others
Breakup by Packaging Type:
Glass Packaging
Plastic Packaging
Others
Breakup by Distribution Channel:
Hypermarkets and Supermarkets
Specialist Retail Stores
Convenience Stores
Online Stores
Others
Breakup by Region:
Europe
North America
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being J.M. Smucker Company, Kraft Heinz Company, Unilever PLC/NV, Conagra Brands, Inc., Ferrero International S.A., Mondelez International, Inc., Dabur India Limited, Hershey Company, Hormel Foods Corporation, Andros, SNC, etc.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global sweet spreads market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the sweet spreads market in any manner.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the sweet spreads market?
2.What is the future outlook of sweet spreads market?
3.What are the key factors driving the sweet spreads market?
4.Which are the leading companies in the global sweet spreads market?