Hyperlocal Services Market Report by Nature (Goods Delivery, Utility Services), Type (Food Ordering, Grocery Ordering, Home Utility Service, Logistic Service Providers, and Others), Application (Individual Users, Commercial Users), and Region 2025-2033
상품코드:1754087
리서치사:IMARC
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 138 Pages
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한글목차
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장 규모는 2024년에 29억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 75억 달러에 달하며, 2025-2033년에 10.51%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.
하이퍼로컬 서비스는 제한된 지역 내에서 제공되는 시설을 말합니다. 택배는 택배업체가 판매자로부터 상품을 받아 고객의 주소지로 직접 배송하는 업무입니다. 식품 및 음료, 의약품, 생활용품, 전자제품 등의 배송과 배관, 전기수리, 목공, 세탁, 개인지도 등의 홈 유틸리티 서비스에도 폭넓게 활용되고 있습니다. 하이퍼로컬 서비스는 소매점, 레스토랑, 호텔이 효과적으로 비즈니스에 참여하고 관리하는 데 도움이 됩니다. 또한 운영의 투명성을 높이고 최단 시간 내에 효율적이고 번거롭지 않은 배송을 실현하는 데에도 도움이 됩니다.
하이퍼로컬 서비스 시장 동향 :
스마트폰의 급속한 보급과 E-Commerce 산업의 괄목할 만한 성장은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 하이퍼로컬 서비스는 E-Commerce 플랫폼과 기업을 통해 상품과 서비스를 신속하게 전달하기 위해 널리 활용되고 있습니다. 또한 E-Commerce 사업에 대한 투자가 증가하고 있는 것도 하이퍼로컬 서비스의 채택을 촉진하고 있으며, 이 또한 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 바쁜 일정과 재택근무(WFH) 문화로 인한 하이퍼로컬 서비스의 확산, 소비자 라이프스타일의 변화, 급속한 도시화가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 자동화, 증강현실(AR), 인공지능(AI), 데이터 수집, 비용 절감 및 보다 신속하고 원활한 배송 경험을 제공하기 위한 시각화 등의 채택을 통한 물류 및 자동차 분야의 최근 기술 발전은 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한 편의성을 높이고, 문 앞 배달, 할인, 세트 판매 등을 제공하는 온라인 플랫폼에 대한 소비자 선호도가 빠르게 변화하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 스타트업에 대한 투자 증가, 신선한 농산물을 얻기 위한 Farm-to-Home 개념의 채택 증가, 동물 부산물(ABP)의 표준화 등 다른 요인들도 시장 성장을 촉진할 것으로 예측됩니다.
이 보고서에서 다룬 주요 질문
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장 규모는?
2025-2033년 세계 하이퍼로컬 서비스 시장의 예상 성장률은?
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장을 촉진하는 주요 요인은?
COVID-19가 세계의 하이퍼로컬 서비스 시장에 미치는 영향은?
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장에서의 성격별 분류는?
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장에서의 유형별 분류는?
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장의 주요 지역은?
세계의 하이퍼로컬 서비스 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 어프로치
톱다운 어프로치
조사 방법
제3장 개요
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 하이퍼로컬 서비스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 성질별
상품 배송
유틸리티 서비스
제7장 시장 내역 : 유형별
식품 주문
식료품 주문
홈 유틸리티 서비스
물류 서비스 프로바이더
기타
제8장 시장 내역 : 용도별
개인 사용자
상업 사용자
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁의 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업의 개요
Airtasker Pty. Ltd
Blink Commerce Private Limited
Delivery Hero SE
HelloFresh SE
Instacart
Just Eat Takeaway.com N.V.
Olo Inc.
Swiggy
Uber Technologies Inc.
UrbanClap Technologies India Pvt. Ltd.
Zomato Limited
KSA
영문 목차
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The global hyperlocal services market size reached USD 2.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.51% during 2025-2033.
Hyperlocal services refer to facilities that are provided within a limited geographical area. It involves the operation of a courier agent picking up products from a seller and then delivering them directly to the customer's address. It is widely used for delivering food and beverages, drugs, personal items, and electronic gadgets, and home utility services, including plumbing, electrical repair, carpentry, laundry, and personal tutors. Hyperlocal services assist retailers, restaurants, and hotels in engaging and managing their businesses effectively. It also helps increase operational transparency and provide efficient and effortless deliveries in minimum time.
Hyperlocal Services Market Trends:
The rapid proliferation of smartphones, coupled with significant growth in the e-commerce industry, is one of the key factors driving the market growth. Hyperlocal services are widely accessed through e-commerce platforms or businesses for the fast delivery of goods and services. In addition, the increasing investment in e-commerce businesses is boosting the adoption of hyperlocal services, which, in turn, is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, the widespread adoption of hyperlocal services due to hectic schedules and work-from-home (WFH) culture, changing consumer lifestyles, and rapid urbanization are favoring the market growth. Additionally, recent technological advancements in the logistics and automotive sectors through the adoption of automation, augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), data collection, and visibility to reduce costs and provide a faster and seamless delivery experience are creating a positive outlook for the market. Moreover, the rapidly changing consumer preference towards online platforms that enhance the convenience and offer doorstep delivery, discounts, and combo deals is providing an impetus to market the growth. Other factors, including increasing investments in start-up businesses, rising adoption of farm-to-home concept for acquiring fresh produce, and standardization of animal by-products (ABPs), are anticipated to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Nature:
Goods Delivery
Utility Services
Breakup by Type:
Food Ordering
Grocery Ordering
Home Utility Service
Logistic Service Providers
Others
Breakup by Application:
Individual Users
Commercial Users
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airtasker Pty. Ltd, Blink Commerce Private Limited, Delivery Hero SE, HelloFresh SE, Instacart, Just Eat Takeaway.com N.V., Olo Inc., Swiggy, Uber Technologies Inc., UrbanClap Technologies India Pvt. Ltd. and Zomato Limited.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global hyperlocal services market?
2.What is the expected growth rate of the global hyperlocal services market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global hyperlocal services market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global hyperlocal services market?
5.What is the breakup of the global hyperlocal services market based on the nature?
6.What is the breakup of the global hyperlocal services market based on the type?
7.What are the key regions in the global hyperlocal services market?
8.Who are the key players/companies in the global hyperlocal services market?