전해질 및 비타민 워터 시장 보고서 : 강화별, 변형별, 유형별, 포장별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Electrolyte and Vitamin Water Market Report by Fortification, Variants, Type, Packaging, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드 : 1753973
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 142 Pages
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한글목차

세계 전해질 및 비타민 워터 시장 규모는 2024년 92억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 171억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 6.79%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

전해질 물은 칼슘, 나트륨, 칼륨, 마그네슘 및 기타 충전 미네랄로 강화되어 뇌, 심장, 근육, 신경계의 기능 유지에 도움을 줍니다. 인체 내부의 pH 수준을 유지하여 수분 보충 수준을 조절합니다. 또한, 영양분을 체세포로 이동시켜 손상된 조직을 재건하는 데 도움을 줍니다. 한편, 비타민 워터에는 수많은 수용성 비타민과 필수 영양소가 함유되어 있습니다. 세포에서 유해한 활성산소를 제거하고 체내 수분을 유지하며 체온을 조절하는 데 도움이 됩니다. 또한, 적당한 섭취는 필요한 pH 수준을 유지하고 근육과 신경의 적절한 작동을 돕습니다. 그 결과, 전해질 및 비타민 워터에 대한 수요는 특히 밀레니얼 세대를 중심으로 전 세계적으로 견인력을 얻고 있습니다.

전해질 및 비타민 워터 시장 동향:

비만 및 기타 생활습관병의 유병률 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 인구 증가, 급속한 도시화, 영양가 높은 음료에 대한 수요 증가는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이와는 별도로, 건강한 라이프스타일과 수분 보충 수준을 유지하는 것의 이점에 대한 개인의 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 전해질 및 비타민 워터에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 스포츠, 피트니스 및 모험 활동에 대한 개인의 참여가 증가함에 따라 비타민과 미네랄이 풍부한 음식과 음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 조직화된 유통 채널의 확대와 간편한 제품 구매, 무료 배송, 흥미로운 혜택, 안전한 온라인 결제 방법을 제공하는 온라인 쇼핑에 대한 소비자의 성향이 결합되어 제조업체에 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 이 외에도 유명인 추천, 매력적인 포장, 소셜 미디어 플랫폼에서의 홍보 활동 등 다양한 마케팅 전략에 대한 주요 시장 기업의 관심이 높아지면서 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 전해질 및 비타민 워터 시장

제6장 시장 내역 : 강화별

제7장 시장 내역 : 변형별

제8장 시장 내역 : 유형별

제9장 시장 내역 : 포장별

제10장 시장 내역 : 유통 채널별

제11장 시장 내역 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global electrolyte and vitamin water market size reached USD 9.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 17.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.79% during 2025-2033.

Electrolyte water is fortified with calcium, sodium, potassium, magnesium, and other electrically charged minerals that help keep the brain, heart, muscles, and nervous system functioning. It regulates the hydration level by maintaining the internal pH level of the human body. It also aids in moving nutrients into the body cells and rebuilding damaged tissues. On the other hand, vitamin water is infused with numerous water-soluble vitamins and essential nutrients. It helps eliminate harmful free radicals from the cells, keeping the body hydrated and regulating body temperature. Besides this, its moderate consumption aids in maintaining the required pH level and proper functioning of muscles and nerves. As a result, the demand for electrolyte and vitamin water is gaining traction across the globe, especially among the millennial population.

Electrolyte and Vitamin Water Market Trends:

The rising prevalence of obesity and other lifestyle diseases represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the growing population, rapid urbanization, and the escalating demand for nutrient-rich beverages are strengthening the market growth. Apart from this, the rising awareness among individuals about the benefits of maintaining a healthy lifestyle and hydration level is catalyzing the demand for electrolyte and vitamin water across the globe. Furthermore, the increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and adventure activities is driving the need for vitamin and mineral-rich food products and beverages. Moreover, the expansion of organized distribution channels, coupled with the shifting consumer inclination toward online shopping that offers easy product availability, free doorstep delivery, exciting offers, and secured online payment methods, is offering lucrative growth opportunities to manufacturers. Besides this, the rising focus of leading market players on various marketing strategies, such as celebrity endorsement, attractive packaging, and promotional activities on social media platforms, is propelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Fortification:

Breakup by Variants:

Breakup by Type:

Breakup by Packaging:

Breakup by Distribution Channel:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Danone S.A., Essentia Water LLC (Nestle USA), Frucor Suntory (Suntory Holdings Limited), Karma Culture LLC, Keurig Dr Pepper Inc., PepsiCo Inc., Talking Rain Beverage Company, The Alkaline Water Company Inc., The Coca-Cola Company, Vitamin Well and VOSS of Norway AS.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Electrolyte and Vitamin Water Market

6 Market Breakup by Fortification

7 Market Breakup by Variants

8 Market Breakup by Type

9 Market Breakup by Packaging

10 Market Breakup by Distribution Channel

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

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