Smart Inhalers Market Report by Product, Indication (Asthma, Chronic Obstructive Pulmonary Disease ), Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드:1722649
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 146 Pages
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한글목차
스마트 흡입기 세계 시장 규모는 2024년 3억 360만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 15억 9,820만 달러에 달하고, 2025-2033년 19.25%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.
스마트 흡입기는 복약 순응도 모니터링, 투약 알림 전송, 블루투스를 통해 쉽게 공유할 수 있는 정보 액세스, 각 투약의 정확한 날짜와 시간, 장소를 기록할 수 있는 호흡기용 흡입기입니다. 또한, 치료 순응도를 높이고, 증상 조절에 대한 환자의 참여와 동기를 부여하며, 흉부에 영향을 미칠 수 있는 환경 및 날씨에 대한 보고서를 제공할 수 있습니다. 천식 및 만성폐쇄성폐질환(COPD)의 유병률 증가로 인해 전 세계적으로 스마트 흡입기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
스마트 흡입기 시장 동향 :
세계적으로 대기 오염 수준이 증가함에 따라 만성 호흡기 질환(CRD), 폐암, 만성 기관지염, 급성 하부 호흡기 감염(ALRI) 환자 수가 크게 증가하고 있습니다. 이는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 기존 흡입기의 효능은 잘못된 흡입 기술이나 불이행으로 인해 부정적인 영향을 받을 수 있으며, 이로 인해 환자의 질병이 진행될 수 있습니다. 그러나 스마트 흡입기는 투약 일정 및 후속 복용량을 모니터링하기 위해 모바일 애플리케이션과 연결하도록 설계된 디지털 기능을 사용하여 이러한 질병 관리에 있어 환자와 의료 전문가의 문제를 해결할 수 있습니다. 또한, 증상이 특정 행동이 필요한 경우 환자와 임상의에게 경고하여 더 나은 자가 관리로의 전환을 촉진할 수 있습니다. 이는 흡입 기술 및 올바른 약물 순응도 계산에 대한 사용자 피드백을 가능하게 하는 최근 스마트 흡입기 기술의 발전과 함께 시장을 주도하고 있습니다. 이와 더불어, 스마트 흡입기 사용의 이점에 대한 환자들의 인식이 높아짐에 따라 전체 매출과 수익성이 증가할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 스마트 흡입기 시장 규모는?
2025-2033년 스마트 흡입기 세계 시장 성장률 전망은?
코로나19가 스마트 흡입기 세계 시장에 미치는 영향은?
스마트 흡입기 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
스마트 흡입기 세계 시장에서의 제품별 분류는?
스마트 흡입기 세계 시장에서의 적응증별 시장 분석은?
스마트 흡입기 세계 시장 유통 채널별 시장 현황은?
스마트 흡입기 세계 시장의 주요 지역은?
스마트 흡입기 세계 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 스마트 흡입기 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품별
흡입기
주요 부문
건조 분말 흡입기
정량 분무식 흡입기
네뷸라이저
제7장 시장 분석 : 적응증별
천식
만성 폐쇄성 폐질환(COPD)
제8장 시장 분석 : 유통 채널별
병원 약국
소매 약국
온라인 스토어
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
3M Company
Adherium Limited
AptarGroup Inc.
AstraZeneca plc
Boehringer Ingelheim
Cognita Labs
GlaxoSmithKline plc
Novartis AG
OPKO Health Inc.
Propeller Health(ResMed)
Sensirion AG
Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
Vectura Group Limited(Philip Morris International Inc.)
LSH
영문 목차
영문목차
The global smart inhalers market size reached USD 303.6 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,598.2 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.25% during 2025-2033.
Smart inhalers are respiratory inhalers that can monitor adherence, send dosage reminders, offer access to readily shareable information via Bluetooth, and record the time, date and location of each dosage administered accurately. They can also help improve compliance with therapy, increase patient involvement and motivation in controlling symptoms, and provide reports about environmental and weather conditions that may affect their chest. Due to the growing prevalence of asthma and chronic obstructive pulmonary diseases (COPD), there is a rise in the demand for smart inhalers across the globe.
Smart Inhalers Market Trends:
Due to a rise in air pollution levels worldwide, there is a significant increase in the number of patients with chronic respiratory diseases (CRDs), lung cancer, chronic bronchitis, and acute lower respiratory infections (ALRI). This represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, the efficacy of conventional inhalers can be negatively impacted by incorrect inhaler techniques and poor adherence, which may result in the progression of patients' condition. However, smart inhalers can address the challenges of patients and healthcare professionals in the management of these diseases using digital features designed to connect with mobile applications for monitoring medication schedules and subsequent dosing. Additionally, they can alert patients and clinicians when symptoms require specific action and facilitate a shift to better self-care. This, coupled with recent advances in smart inhaler technology, which allow feedback to users on their inhaler technique and the calculation of the correct level of adherence, is driving the market. Besides this, the increasing awareness about the benefits of using smart inhalers among patients is projected to augment the overall sales and profitability.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product:
Inhalers
Dry Powdered Inhaler
Metered Dose Inhaler
Nebulizers
Breakup by Indication:
Asthma
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
Breakup by Distribution Channel:
Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Online Stores
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Adherium Limited, AptarGroup Inc., AstraZeneca plc, Boehringer Ingelheim, Cognita Labs, GlaxoSmithKline plc, Novartis AG, OPKO Health Inc., Propeller Health (ResMed), Sensirion AG, Teva Pharmaceutical Industries Ltd. and Vectura Group Limited (Philip Morris International Inc.).
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global smart inhalers market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global smart inhalers market during 2025-2033?
3.What has been the impact of COVID-19 on the global smart inhalers market?
4.What are the key factors driving the global smart inhalers market?
5.What is the breakup of the global smart inhalers market based on the product?
6.What is the breakup of the global smart inhalers market based on the indication?
7.What is the breakup of the global smart inhalers market based on distribution channel?
8.What are the key regions in the global smart inhalers market?
9.Who are the key players/companies in the global smart inhalers market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Inhalers Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Inhalers
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Dry Powdered Inhaler
6.1.2.2 Metered Dose Inhaler
6.1.3 Market Forecast
6.2 Nebulizers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Indication
7.1 Asthma
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hospital Pharmacies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Pharmacies
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 3M Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Adherium Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 AptarGroup Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 AstraZeneca plc
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Boehringer Ingelheim
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Cognita Labs
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 GlaxoSmithKline plc
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Novartis AG
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 OPKO Health Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Propeller Health (ResMed)
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sensirion AG
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Vectura Group Limited (Philip Morris International Inc.)