항공 분석 시장 보고서 : 컴포넌트, 전개 모드, 비즈니스 펑션, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Aviation Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Business Function, Application, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1722458
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 144 Pages
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한글목차
세계 항공 분석 시장 규모는 2024년 39억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 88억 달러에 달하고, 2025-2033년 9.11%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 세계 시장은 예지보전, 안전 및 보안 대책 강화, 데이터 기반 의사결정 채택 확대, 운영 효율성 및 연료 최적화에 대한 수요 증가로 인해 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다.
항공 분석는 데이터 통계 및 운항 활동에 대한 정보, 기상 예보 데이터, 실시간 비행 데이터를 제공하는 계산 기술입니다. 생성된 방대한 데이터를 조사하고 데이터 패턴을 분석합니다. 인벤토리, 비행 위험, 연료, 수익 관리, 고객 분석에 널리 사용되고 있습니다. 항공 분석은 데이터 모니터링 및 기술 통계 등 다양한 도구를 사용하여 정보를 분석, 최적화 및 감독합니다. 성능, 효율성, 접근성, 유지보수, 고객 만족도, 리스크 관리를 개선하고 동시에 운항 계획과 실행을 개선합니다. 그 결과, 항공 분석은 공항, 항공사, 항공 관계자 및 영업 및 마케팅, 재무, 유지보수 및 수리 등 다양한 업종에 유용한 정보를 제공하기 위해 널리 사용되고 있습니다.
항공 분석 시장 동향 :
세계 항공 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 항공 분석은 항법 데이터베이스, 커넥티드 비행 운영 활동, 항공기 정비 등의 실시간 데이터 관리에 널리 사용되고 있습니다. 이에 따라 운영 비용 절감과 고객 선호도 예측을 위한 여객 수송량 증가로 인해 제품 채택이 확대되면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 빅데이터와 인공지능(AI)의 통합을 통한 기계적 분석 수행, 효율성 및 안전성 향상, 예기치 못한 고장 예측 등 다양한 기술 발전이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 수익성 향상, 추적, 부정행위 감지, 데이터 관리 개선 등을 위한 실시간 분석 솔루션에 대한 수요 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 광범위한 조사 개발(R&D) 활동과 항공기 안전을 개선하기 위한 다양한 정부 이니셔티브의 시행은 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
항공 분석 시장 규모는?
항공 분석 시장 전망은?
항공 분석 시장을 이끄는 주요 요인은?
항공 분석 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
세계 항공 분석 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 항공 분석 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 컴포넌트별
소프트웨어
서비스
제7장 시장 분석 : 전개 모드별
On-Premise
클라우드 기반
제8장 시장 분석 : 비즈니스 펑션별
영업 및 마케팅
파이낸싱
유지관리
수리 및 운영
공급망
제9장 시장 분석 : 용도별
비행 리스크 관리
재고 관리
연료 관리
매출 관리
고객 분석
내비게이션 서비스
제10장 시장 분석 : 최종사용자별
항공사
공항
기타
제11장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제12장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제15장 가격 분석
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Capgemini SE
General Electric Company
GrayMatter Software Services Pvt Ltd
Honeywell International Inc.
IGT Solutions Pvt. Ltd.
International Business Machines Corporation
Lufthansa Technik AG(Deutsche Lufthansa AG)
OAG Aviation Worldwide Limited
Oracle Corporation
Ramco Systems Limited
RELX Group plc
SAS Institute Inc.
LSH
영문 목차
영문목차
The global aviation analytics market size reached USD 3.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.11% during 2025-2033. The global market is experiencing steady growth driven by the increasing demand for predictive maintenance, enhanced safety and security measures, the growing adoption of data-driven decision-making, and the rising need for operational efficiency and fuel optimization.
Aviation analytics is the computational technology that provides data statistics and information on operation activities, weather forecast data and real-time flight data. It examines the vast amount of data generated and analyzes the data pattern. It is widely used for inventory, flight risk, fuel, revenue management and customer analytics. Aviation analytics involves the use of various tools, such as data monitoring and descriptive statistics, to analyze, optimize and supervise information. It assists in enhancing performance, efficiency, accessibility, maintenance, customer satisfaction, and risk management, while improving operational planning and execution. As a result, aviation analytics is widely used to provide useful information to airports, airlines and aviation stakeholders and various business verticals, such as sales and marketing, finance, maintenance and repair.
Aviation Analytics Market Trends:
The significant growth in the aviation industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Aviation analytics is widely used to manage real-time data, including navigation databases, connectivity flight operational activities, and aircraft maintenance. In line with this, the widespread product adoption due to the increasing passenger traffic to reduce operational cost and predict customer preferences is favoring the market growth. Moreover, various technological advancements, such as the integration of big data and artificial intelligence (AI) to perform mechanical analysis, increase efficiency and safety and predict unplanned failure, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing demand for real-time analytical solutions to enhance profitability, tracking, fraud detection and improved data management is positively impacting the market growth. Apart from this, extensive research and development (R&D) activities and the implementation of various government initiatives to improve aircraft safety are anticipated to drive the market toward growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Component:
Software
Services
Breakup by Deployment Mode:
On-premises
Cloud-based
Breakup by Business Function:
Sales and Marketing
Finance
Maintenance
Repair and Operations
Supply Chain
Breakup by Application:
Flight Risk Management
Inventory Management
Fuel Management
Revenue Management
Customer Analytics
Navigation Services
Breakup by End User:
Airlines
Airports
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Capgemini SE, General Electric Company, GrayMatter Software Services Pvt Ltd, Honeywell International Inc., IGT Solutions Pvt. Ltd., International Business Machines Corporation, Lufthansa Technik AG (Deutsche Lufthansa AG), OAG Aviation Worldwide Limited, Oracle Corporation, Ramco Systems Limited, RELX Group plc and SAS Institute Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the aviation analytics market?
2.What is the future outlook of aviation analytics market?
3.What are the key factors driving the aviation analytics market?
4.Which region accounts for the largest aviation analytics market share?
5.Which are the leading companies in the global aviation analytics market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Aviation Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Business Function
8.1 Sales and Marketing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Finance
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Maintenance
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Repair and Operations
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Supply Chain
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Flight Risk Management
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Inventory Management
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Fuel Management
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Revenue Management
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Customer Analytics
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Navigation Services
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Airlines
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Airports
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Others
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Capgemini SE
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 General Electric Company
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 GrayMatter Software Services Pvt Ltd
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Honeywell International Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.5 IGT Solutions Pvt. Ltd.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Lufthansa Technik AG (Deutsche Lufthansa AG)