WiGig 시장 : 제품별, 프로토콜별, 기술 유형별, 기업 규모별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)
WiGig Market Report by Product, Protocol, Technology Type (System-on-Chip, Integrated Circuit Chip ), Enterprise Size, End Use Industry, and Region 2025-2033
상품코드 : 1701919
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 136 Pages
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한글목차

WiGig 시장 세계 시장 규모는 2024년 37억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 133억 달러에 도달하여 2025년부터 2033년까지 14.6%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

WiGig는 핸드헬드 기기 및 가전제품 등 다양한 기기에서 사용되는 단거리 고속 전송을 위한 무선 기술을 말하며, WiGig는 혼잡한 환경에서 간섭을 줄이기 위해 용량을 확장하고 기기 간 통신을 집중시키는 이점을 제공합니다. 또한, Wi-Fi 장비는 혼잡하지 않은 주파수 대역에 넓은 채널로 접근하여 초당 수 기가비트(GB)의 속도로 효율적으로 데이터를 전송할 수 있습니다. 그 결과, Wi-Fi는 현재 게임, 멀티미디어 스트리밍, 개인용 컴퓨터(PC) 도킹, 범용 네트워킹, 파일 전송, 고속의 대용량 데이터 연결이 필요한 기업용 애플리케이션 등에 전 세계적으로 활용되고 있습니다.

WiGig 시장 동향:

공공 Wi-Fi는 디지털 격차 해소, 사물인터넷(IoT) 기반 도시 서비스 실현, 주민, 학생, 방문객, 관광객을 위한 편의시설 제공 등 다양한 스마트 시티의 목적을 달성하는 데 도움이 됩니다. 이는 많은 국가의 행정기관의 스마트 시티 개발에 대한 투자 증가와 함께 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 이와는 별도로, WiGig 디바이스는 직원들이 유선 연결의 번거로움 없이 다수의 디바이스에서 업무를 완료할 수 있도록 다양한 기업에서 활용되고 있습니다. 또한, 사무실 내 효율적인 네트워킹, 대용량 파일 전송, 대역폭이 많은 애플리케이션의 원활한 실행, 회의실이나 강당에서 대형 스크린에 그래픽과 음성을 초저지연으로 투사하는 등 다양한 용도로 활용되고 있습니다. 또한 WiGig 제품은 편리한 공공 키오스크 서비스나 스마트폰, 노트북, 프로젝터, 태블릿 등의 기기 간 무선 도킹에도 활용되고 있습니다. 또한 고해상도(HD) 영화의 고속 다운로드, 여러 개의 초고화질(UHD) 비디오의 동시 스트리밍, 몰입형 게임, 증강현실(AR), 가상현실(VR) 체험 등에도 널리 사용되고 있습니다. 이는 디지털 미디어에 대한 소비 지출 증가와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 WiGig 시장

제6장 시장 내역 : 제품별

제7장 시장 내역 : 프로토콜별

제8장 시장 내역 : 기술 유형별

제9장 시장 내역 : 기업 규모별

제10장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

제11장 시장 내역 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global WiGig market size reached USD 3.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.6% during 2025-2033.

WiGig refers to a wireless technology used in a wide range of devices, such as handheld equipment and consumer electronics, for short-range, high-speed transmission. It offers the benefits of expanded capacity and focused communication between devices to reduce interference in crowded environments. Moreover, it allows Wi-Fi devices to access the uncongested frequency band with wide channels and transmit data efficiently at a multi-gigabit (GB) per second speed. As a result, it is currently being used in gaming, multimedia streaming, personal computer (PC) docking, general-purpose networking, file transferring, and enterprise applications requiring high speed, data-intensive connections worldwide.

WiGig Market Trends:

Public Wi-Fi helps achieve various smart city objectives, which include bridging the digital divide, enabling internet of things (IoT) based city services, and providing amenities for residents, students, visitors, and tourists. This, in confluence with rising investments in smart city developments by governing agencies of numerous countries, represents one of the key factors impelling the market growth. Apart from this, WiGig devices are utilized in different businesses for enabling employees to complete work from a multitude of devices without the hassle of a wired connection. They are also utilized for efficient in-office networking, transferring large files, running bandwidth-heavy applications seamlessly, and projecting graphics and audio to a large screen in a conference room or auditorium with very low latency. Furthermore, WiGig products find usage in convenient public kiosk services and wireless docking between devices like smartphones, laptops, projectors, and tablets. They are also widely being adopted for fast download of high definition (HD) movies, simultaneous streaming of multiple, ultra-HD videos, and immersive gaming, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences. This, coupled with increasing consumer spending on digital media, is contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

Breakup by Protocol:

Breakup by Technology Type:

Breakup by Enterprise Size:

Breakup by End Use Industry:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blu Wireless, Broadcom Inc., Cisco Systems Inc., Intel Corporation, Marvell Technology Inc., NXP Semiconductors N.V., Panasonic Corporation, Peraso Technologies Inc., Qualcomm Technologies Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sivers Semiconductors AB and Tensorcom Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global WiGig Market

6 Market Breakup by Product

7 Market Breakup by Protocol

8 Market Breakup by Technology Type

9 Market Breakup by Enterprise Size

10 Market Breakup by End Use Industry

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

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