세계의 우주 발사 서비스 시장 : 페이로드별, 발사 플랫폼별, 서비스 유형별, 궤도별, 발사 로켓별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Space Launch Services Market Report by Payload, Launch Platform, Service Type, Orbit (Low Earth Orbit, Medium Earth Orbit, Geosynchronous Orbit, Polar Orbit), Launch Vehicle, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1701883
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 143 Pages
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한글목차

우주 발사 서비스 시장 세계 시장 규모는 2024년 164억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 449억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 11.28%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 이 시장은 주로 위성 배치 및 우주 탐사 임무에 대한 수요 증가에 힘입어 크게 성장하고 있습니다. 북미가 현재 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 이는 첨단 인프라, 정부의 강력한 지원, 민간 부문의 참여 증가에 힘입은 바 큽니다.

우주 발사(리프트오프)는 로켓 및 기타 차량(공중 항공기 및 부양선 포함)이 지상에서 수직으로 발사되는 작업의 가장 초기 부분을 말합니다. 이 과정에는 우주선 발사를 위한 탑재체 주문, 대화, 적재, 조립, 통합 등 일련의 작업이 포함되며, 이러한 작업은 셋인모션 비용을 절감하고 원활한 발사를 촉진하는 데 도움이 됩니다. 이러한 특성으로 인해 우주 발사 서비스는 은하계 탐사를 수행하기 위해 정부, 우주 기관, 군사 기관에 의해 광범위하게 전개되고 있습니다. 현재 이러한 서비스는 발사 전과 발사 후로 분류됩니다.

우주 발사 서비스 시장 동향 :

상업, 정부, 군사 및 국방 분야에서 우주 발사 서비스가 널리 채택되고 있는 것은 발사 중인 항공기 및 위성의 시험 횟수가 증가함에 따라 현재 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께, 다양한 통합 전자 장비 및 하드웨어의 크기를 축소하여 소형 위성의 능력을 향상시키기 위한 전자 시스템의 소형화 도입과 같은 현저한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이는 우주 기업들이 분산된 데이터 수집 및 실험 목적의 소형화 기법에 상용 상용 상용(COTS) 기법을 도입하고 있다는 점에서도 확인할 수 있습니다. 또한, 우주 발사 서비스 제공업체들이 더 낮은 발사 비용으로 단기간에 개발할 수 있도록 기존 위성보다 소형 위성을 선호하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 영상 기반 인텔리전스 및 우주 기반 통신과 같은 저궤도(LEO) 기반 서비스에 대한 수요 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 상업용 페이로드 장비의 설계, 유지보수 및 운영을 위한 연구개발(R&D) 활동에 대한 광범위한 투자가 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 우주 발사 서비스 시장

제6장 시장 분석 : 페이로드별

제7장 시장 분석 : 발사 플랫폼별

제8장 시장 분석 : 서비스 유형별

제9장 시장 분석 : 궤도별

제10장 시장 분석 : 발사 로켓별

제11장 시장 분석 : 최종사용자별

제12장 시장 분석 : 지역별

제13장 SWOT 분석

제14장 밸류체인 분석

제15장 Porter의 Five Forces 분석

제16장 가격 분석

제17장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global space launch services market size reached USD 16.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 44.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.28% during 2025-2033. The market is experiencing significant growth mainly driven by the growing demand for satellite deployments and space exploration missions. North America currently holds the largest market share, supported by advanced infrastructure, strong government support, and increasing private sector involvement.

Space launch, or lift-off, refers to the earliest part of the operations, wherein the rocket or other vehicles, including airborne aircraft and floating ship, are vertically released from the ground. This process involves a series of activities, such as ordering, conversing, stacking, assembling, and integrating payload for launching spacecraft, which in turn, assist in decreasing the set-in motion cost and promoting a smooth launch. On account of these properties, space launch services are extensively deployed by the government, space organizations, and military agencies for performing galaxy explorations. At present, these services are categorized into pre-launch and post-launch.

Space Launch Services Market Trends:

The widespread adoption of space launch services across commercial, government and military and defense sectors on account of the increasing number of aircraft and satellite testing during launches is one of the prime factors currently driving the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the introduction of miniaturization in electronic systems for improving small satellites capabilities by reducing the size of various integrated electronics and hardware is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the implementation of the commercial-off-the-shelf (COTS) approach, which is employed by space companies in the miniaturization methodology for collecting distributed data and experimentation purposes. Moreover, the shifting inclination of space launch service providers toward smaller satellites over traditional satellites for enabling their development in a shorter time frame at lower launch costs is propelling the market growth. Additionally, the rising demand for low earth orbit (LEO)-based services, such as imagery-based intelligence and space-based communication, is also contributing to the market growth. Apart from this, the extensive investments in research and development (R&D) activities for designing, maintaining, and operating commercial payload facilities is creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Payload:

Breakup by Launch Platform:

Breakup by Service Type:

Breakup by Orbit:

Breakup by Launch Vehicle:

Breakup by End User:

Government and Military

Commercial

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Antrix Corporation Limited, Arianespace SA, China Great Wall Industry Corporation (China Aerospace Science and Technology Corporation), Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Northrop Grumman Corporation, S7 Airlines, Safran S.A., Space Exploration Technologies Corp. and The Boeing Company.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Space Launch Services Market

6 Market Breakup by Payload

7 Market Breakup by Launch Platform

8 Market Breakup by Service Type

9 Market Breakup by Orbit

10 Market Breakup by Launch Vehicle

11 Market Breakup by End User

12 Market Breakup by Region

13 SWOT Analysis

14 Value Chain Analysis

15 Porters Five Forces Analysis

16 Price Analysis

17 Competitive Landscape

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