세계의 우주 발사 서비스 시장 : 페이로드별, 발사 플랫폼별, 서비스 유형별, 궤도별, 발사 로켓별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Space Launch Services Market Report by Payload, Launch Platform, Service Type, Orbit (Low Earth Orbit, Medium Earth Orbit, Geosynchronous Orbit, Polar Orbit), Launch Vehicle, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1701883
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 143 Pages
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한글목차
우주 발사 서비스 시장 세계 시장 규모는 2024년 164억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 449억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 11.28%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 이 시장은 주로 위성 배치 및 우주 탐사 임무에 대한 수요 증가에 힘입어 크게 성장하고 있습니다. 북미가 현재 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 이는 첨단 인프라, 정부의 강력한 지원, 민간 부문의 참여 증가에 힘입은 바 큽니다.
우주 발사(리프트오프)는 로켓 및 기타 차량(공중 항공기 및 부양선 포함)이 지상에서 수직으로 발사되는 작업의 가장 초기 부분을 말합니다. 이 과정에는 우주선 발사를 위한 탑재체 주문, 대화, 적재, 조립, 통합 등 일련의 작업이 포함되며, 이러한 작업은 셋인모션 비용을 절감하고 원활한 발사를 촉진하는 데 도움이 됩니다. 이러한 특성으로 인해 우주 발사 서비스는 은하계 탐사를 수행하기 위해 정부, 우주 기관, 군사 기관에 의해 광범위하게 전개되고 있습니다. 현재 이러한 서비스는 발사 전과 발사 후로 분류됩니다.
우주 발사 서비스 시장 동향 :
상업, 정부, 군사 및 국방 분야에서 우주 발사 서비스가 널리 채택되고 있는 것은 발사 중인 항공기 및 위성의 시험 횟수가 증가함에 따라 현재 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께, 다양한 통합 전자 장비 및 하드웨어의 크기를 축소하여 소형 위성의 능력을 향상시키기 위한 전자 시스템의 소형화 도입과 같은 현저한 기술 발전이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이는 우주 기업들이 분산된 데이터 수집 및 실험 목적의 소형화 기법에 상용 상용 상용(COTS) 기법을 도입하고 있다는 점에서도 확인할 수 있습니다. 또한, 우주 발사 서비스 제공업체들이 더 낮은 발사 비용으로 단기간에 개발할 수 있도록 기존 위성보다 소형 위성을 선호하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 영상 기반 인텔리전스 및 우주 기반 통신과 같은 저궤도(LEO) 기반 서비스에 대한 수요 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 상업용 페이로드 장비의 설계, 유지보수 및 운영을 위한 연구개발(R&D) 활동에 대한 광범위한 투자가 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 우주 발사 서비스 시장 규모는?
2025-2033년 세계 우주 발사 서비스 시장의 예상 성장률은?
코로나19가 세계 우주 발사 서비스 시장에 미치는 영향은?
세계 우주 발사 서비스 시장을 이끄는 주요 요인은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 페이로드별 시장 현황은?
전 세계 우주 발사 서비스 시장의 발사 플랫폼별 시장 현황은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 서비스 유형별 분석은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 궤도별 현황은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 발사체별 시장 현황은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 최종 사용자별 분석은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 주요 지역은?
세계 우주 발사 서비스 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 우주 발사 서비스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 페이로드별
위성
주요 부문
소형 위성(1,000kg 미만)
대형 위성(1,000kg 이상)
유인 우주선
화물
테스트 프로브
파업 라토 라이트
제7장 시장 분석 : 발사 플랫폼별
지상
공중
해상
제8장 시장 분석 : 서비스 유형별
발사 전
발사 후
제9장 시장 분석 : 궤도별
저궤도(LEO)
중궤도(MEO)
정지궤도
극지궤도
제10장 시장 분석 : 발사 로켓별
소형 로켓
대형 로켓
제11장 시장 분석 : 최종사용자별
정부 및 군
상업
제12장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제13장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제14장 밸류체인 분석
제15장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제16장 가격 분석
제17장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Airbus SE
Antrix Corporation Limited
Arianespace SA
China Great Wall Industry Corporation(China Aerospace Science and Technology Corporation)
Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
Northrop Grumman Corporation
S7 Airlines
Safran S.A.
Space Exploration Technologies Corp.
The Boeing Company
LSH
영문 목차
영문목차
The global space launch services market size reached USD 16.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 44.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.28% during 2025-2033. The market is experiencing significant growth mainly driven by the growing demand for satellite deployments and space exploration missions. North America currently holds the largest market share, supported by advanced infrastructure, strong government support, and increasing private sector involvement.
Space launch, or lift-off, refers to the earliest part of the operations, wherein the rocket or other vehicles, including airborne aircraft and floating ship, are vertically released from the ground. This process involves a series of activities, such as ordering, conversing, stacking, assembling, and integrating payload for launching spacecraft, which in turn, assist in decreasing the set-in motion cost and promoting a smooth launch. On account of these properties, space launch services are extensively deployed by the government, space organizations, and military agencies for performing galaxy explorations. At present, these services are categorized into pre-launch and post-launch.
Space Launch Services Market Trends:
The widespread adoption of space launch services across commercial, government and military and defense sectors on account of the increasing number of aircraft and satellite testing during launches is one of the prime factors currently driving the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the introduction of miniaturization in electronic systems for improving small satellites capabilities by reducing the size of various integrated electronics and hardware is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the implementation of the commercial-off-the-shelf (COTS) approach, which is employed by space companies in the miniaturization methodology for collecting distributed data and experimentation purposes. Moreover, the shifting inclination of space launch service providers toward smaller satellites over traditional satellites for enabling their development in a shorter time frame at lower launch costs is propelling the market growth. Additionally, the rising demand for low earth orbit (LEO)-based services, such as imagery-based intelligence and space-based communication, is also contributing to the market growth. Apart from this, the extensive investments in research and development (R&D) activities for designing, maintaining, and operating commercial payload facilities is creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Payload:
Satellite
Small Satellite (Less Than 1000 Kg)
Large Satellite (Above 1000 Kg)
Human Spacecraft
Cargo
Testing Probes
Stratollite
Breakup by Launch Platform:
Land
Air
Sea
Breakup by Service Type:
Pre-Launch
Post-Launch
Breakup by Orbit:
Low Earth Orbit (LEO)
Medium Earth Orbit (MEO)
Geosynchronous Orbit
Polar Orbit
Breakup by Launch Vehicle:
Small Launch Vehicle
Heavy Launch Vehicle
Breakup by End User:
Government and Military
Commercial
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Antrix Corporation Limited, Arianespace SA, China Great Wall Industry Corporation (China Aerospace Science and Technology Corporation), Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Northrop Grumman Corporation, S7 Airlines, Safran S.A., Space Exploration Technologies Corp. and The Boeing Company.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global space launch services market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global space launch services market during 2025-2033?
3.What has been the impact of COVID-19 on the global space launch services market?
4.What are the key factors driving the global space launch services market?
5.What is the breakup of the global space launch services market based on the payload?
6.What is the breakup of the global space launch services market based on the launch platform?
7.What is the breakup of the global space launch services market based on the service type?
8.What is the breakup of the global space launch services market based on the orbit?
9.What is the breakup of the global space launch services market based on the launch vehicle?
10.What is the breakup of the global space launch services market based on the end user?
11.What are the key regions in the global space launch services market?
12.Who are the key players/companies in the global space launch services market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Space Launch Services Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Payload
6.1 Satellite
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Small Satellite (Less Than 1000 Kg)
6.1.2.2 Large Satellite (Above 1000 Kg)
6.1.3 Market Forecast
6.2 Human Spacecraft
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Cargo
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Testing Probes
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Stratollite
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Launch Platform
7.1 Land
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Air
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Sea
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Service Type
8.1 Pre-Launch
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Post-Launch
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Orbit
9.1 Low Earth Orbit (LEO)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Medium Earth Orbit (MEO)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Geosynchronous Orbit
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Polar Orbit
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Launch Vehicle
10.1 Small Launch Vehicle
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Heavy Launch Vehicle
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by End User
11.1 Government and Military
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Commercial
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Airbus SE
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.1.3 Financials
17.3.1.4 SWOT Analysis
17.3.2 Antrix Corporation Limited
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.3 Arianespace SA
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.4 China Great Wall Industry Corporation(China Aerospace Science and Technology Corporation)