Anti-Viral Fabric Market Report by Product Type (Face Masks, Personal Protective Equipment (PPE), Bed Linen and Spreads, Bath/Toilet Linen, Kitchen Linen, Upholstery, Flooring Linen), Application (Medical, Home, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1675609
리서치사:IMARC
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 149 Pages
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한글목차
항바이러스 패브릭 시장 세계 시장 규모는 2024년에 3,543억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 1조 724억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 12.44%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상하고 있습니다. 만성 질환 및 전염병 증가, 적절한 위생 유지의 중요성에 대한 대중의 인식 증가, 직물 제조의 지속적인 기술 발전은 시장을 주도하는 주요 요인 중 일부입니다.
항바이러스 패브릭은 바이러스에 저항하거나 비활성화하도록 특별히 설계 및 가공되어 바이러스 감염에 대한 보호 층을 추가하는 특수한 직물을 말합니다. 폴리에스테르, 열가소성 수지의 조합, 비닐, 아크릴은 박테리아, 곰팡이 및 곰팡이에 저항하는 항균 천을 제조하는 데 일반적으로 사용되는 재료입니다. 이러한 직물은 바이러스를 사멸시키고 접착력을 감소시킴으로써 바이러스의 확산과 번식을 완화하여 교차 감염 및 재감염의 위험을 줄이는 데 매우 효과적입니다. 특히 대중교통이나 의료 현장 등 타인과 밀접하게 접촉하는 상황에서 유용합니다. 항바이러스 패브릭이 작동하는 가장 일반적인 메커니즘에는 섬유가 직물을 통과하는 바이러스를 물리적으로 차단하는 물리적 장벽과 화학적으로 처리된 직물에 접촉한 바이러스를 비활성화하는 화학적 처리가 있습니다. 항바이러스 섬유는 고가의 치료나 백신과 같은 다른 방법에 비해 바이러스 감염에 대한 방어력을 높일 수 있는 저렴한 방법입니다.
항바이러스 패브릭 시장 동향 :
세계 시장의 주요 원동력은 적절한 위생 관리와 예방 조치의 중요성에 대한 대중의 인식이 높아진 것입니다. 그 배경에는 전염성이 강한 코로나바이러스로 인한 코로나19 팬데믹의 발생이 있습니다. 이에 따라 많은 만성 전염병과 질병의 유행이 증가하고 있으며, 그 결과 항바이러스 패브릭 지에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 재료 과학 및 나노 기술의 발전과 같은 직물 제조의 지속적인 기술 발전도 시장에 활력을 불어넣고 있습니다. 또한, 의료비 지출이 크게 증가함에 따라 의료 시설에서 감염 확산을 방지하고 의료진을 보호하는 데 도움이 되는 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 항공기 내 및 공항에서 바이러스 및 박테리아의 확산을 방지하기 위해 항공 산업에서 제품이 빠르게 활용되고 있는 것도 시장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 깨끗하고 위생적인 환경을 유지하기 위해 접객업에서 항바이러스 패브릭의 채택이 증가하고 있는 것도 시장의 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 많은 최종 사용 산업에서 항바이러스 패브릭의 사용을 의무화하는 여러 국가 정부의 엄격한 규제 시행은 시장에 대한 긍정적인 전망을 창출하고 있습니다. 기타 시장 확대 요인으로는 감염에 취약한 노인 인구 증가, 항균제를 코팅한 혁신적인 직물의 출현, 베이비 케어 산업의 큰 성장, 광범위한 조사 개발(R&D) 활동 등이 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 항바이러스 패브릭 시장은 지금까지 어떻게 발전해 왔는가?
세계 항바이러스 패브릭 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 항바이러스 패브릭 시장의 세계에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 항바이러스 패브릭 시장은 어느 국가인가?
제품 유형별 시장 분석은?
항바이러스 패브릭 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
용도별 시장 분석은?
항바이러스 패브릭 시장에서 가장 매력적인 용도는?
세계 항바이러스 패브릭 시장 경쟁 구도는?
세계 항바이러스 패브릭 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 항바이러스 패브릭 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품 유형별
페이스 마스크
개인보호장비(PPE)
침대 린넨 및 스프레드
버스/화장실 린넨
주방 린넨
실내장식품
바닥재 린넨
제7장 시장 분석 : 용도별
의료
가정
기타
제8장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제10장 밸류체인 분석
제11장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제12장 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Aditya Birla Fashion and Retail Limited
Bedgear
D'Decor Home Fabrics Pvt. Ltd
HealthGuard Corporation Pty. Ltd.
HeiQ Materials AG
LSH
영문 목차
영문목차
The global anti-viral fabric market size reached USD 354.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,072.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.44% during 2025-2033. The rising prevalence of chronic and infectious diseases, rising awareness among the masses regarding the importance of maintaining proper hygiene, and continual technological advancements in fabric manufacturing, represent some of the key factors driving the market.
Anti-viral fabric refers to the specialty fabric that has been specifically designed and treated to resist or inactivate viruses as well as provide an additional layer of protection against viral infections. Polyester, thermoplastic combinations, vinyl, and acrylics are the materials that are commonly used to manufacture anti-microbial fabrics resistant to bacteria, mold, and mildew. These fabrics can mitigate the spread and reproduction of viruses by killing and reducing their attachment, making them highly effective in reducing the risk of cross-infection and re-infection. They are particularly useful in situations where individuals are in close proximity to others, such as in public transportation or healthcare settings. The most common mechanisms by which anti-viral fabric works include- physical barrier, where the fiber physically blocks viruses from passing through the fabric, and chemical treatments that inactivate viruses on contact with chemically treated fabric. Anti-viral fabrics are an affordable way to increase protection against viral infections compared to other methods, such as expensive medical treatments or vaccines.
Anti-Viral Fabric Market Trends:
The global market is primarily driven by the rising awareness among the masses regarding the importance of maintaining proper hygiene and precautions. This can be attributed to the outbreak of the COVID-19 pandemic due to a highly contagious coronavirus. In line with this, the increasing prevalence of numerous chronic infectious diseases and illnesses is resulting in an augmented demand for anti-viral fabrics. Continual technological advancements in fabric manufacturing, such as advances in material science and nanotechnology, are also providing an impetus to the market. Moreover, considerable rise in healthcare spending is leading to a growing demand for products that can help prevent the spread of infections in healthcare facilities and protect healthcare workers. The market is further fueled by the rapid product utilization in the aviation industry to prevent the spread of viruses and bacteria on airplanes and in airports. Apart from this, the rising adoption of anti-viral fabrics in the hospitality industry for maintaining a clean and hygienic environment is also acting as a significant growth-inducing factor for the market. Furthermore, the implementation of stringent regulations by the government of several countries mandating the use of anti-viral fabrics in numerous end-use industries is creating a positive market outlook. Some of the other factors contributing to the market include the growing geriatric population that is susceptible to infectious diseases, emergence of innovative fabrics that coated with antimicrobial agents, considerable growth in the babycare industry, and extensive research and development (R&D) activities.
Key Market Segmentation:
Product Type Insights:
Face Masks
Personal Protective Equipment (PPE)
Bed Linen and Spreads
Bath/Toilet Linen
Kitchen Linen
Upholstery
Flooring Linen
Application Insights:
Medical
Home
Others
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for anti-viral fabric. Some of the factors driving the North America anti-viral fabric market included continual technological advancements in fabric manufacturing, high healthcare expenditure, the growing prevalence of numerous chronic infectious diseases, increasing health awareness, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global anti-viral fabric market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Aditya Birla Fashion and Retail Limited, Bedgear, D'Decor Home Fabrics Pvt. Ltd, HealthGuard Corporation Pty. Ltd., HeiQ Materials AG, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global anti-viral fabric market performed so far, and how will it perform in the coming years ?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global anti-viral fabric market ?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global anti-viral fabric market ?
What are the key regional markets ?
Which countries represent the most attractive anti-viral fabric market ?
What is the breakup of the market based on the product type ?
Which is the most attractive product type in the anti-viral fabric market ?
What is the breakup of the market based on the application ?
Which is the most attractive application in the anti-viral fabric market ?
What is the competitive structure of the global anti-viral fabric market ?
Who are the key players/companies in the global anti-viral fabric market ?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Anti-Viral Fabric Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Face Masks
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Personal Protective Equipment (PPE)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Bed Linen and Spreads
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Bath/Toilet Linen
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Kitchen Linen
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Upholstery
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Flooring Linen
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Medical
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Home
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 Drivers, Restraints, and Opportunities
9.1 Overview
9.2 Drivers
9.3 Restraints
9.4 Opportunities
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Aditya Birla Fashion and Retail Limited
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.2 Bedgear
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 D'Decor Home Fabrics Pvt. Ltd
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.4 HealthGuard Corporation Pty. Ltd.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.5 HeiQ Materials AG
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.