상업용 AC(상업용 에어컨) 시장 : 유형별, 설치 유형별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Commercial Air Conditioner Market by Type (Chillers, Split Units, Packaged Unit, Variable Refrigerant Flow, and Others), Installation Type, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1675423
리서치사:IMARC
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 139 Pages
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한글목차
세계의 상업용 AC(상업용 에어컨) 시장 규모는 2024년에 1,930만 대에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에 2,840만 대에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.15%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 접객(Hoapitality) 시설에서 첨단 및 에너지 효율이 높은 냉방 시스템의 설치 증가, 세계에서 기온과 습도의 상승, 유틸리티 제품으로서 AC의 수용 증가가 시장을 촉진하는 주요 요인의 일부입니다.
상업용 AC는 정의된, 일반적으로 밀폐된 공간의 공기를 냉각, 난방 및 제습하도록 설계된 전기 제품입니다. 공기를 처리하기 위해 냉동 사이클에 의존하여 실내에서 따뜻한 공기를 빼내고 차가운 공기로 대체하여 작동합니다. 일반적으로 난방 및 냉방 시스템을 하나의 옥상 유닛으로 결합하여 에너지 소비를 최적화합니다. 모든 규모의 상업 공간에서 고객과 직원에게 쾌적한 온도와 공기질을 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다. 냉각기, 중앙 에어컨 시스템, 패키지 유닛, 멀티 스플릿 에어컨, 덕트리스 미니 스플릿 에어컨 등 다양한 냉각 용량, 출력 및 설정으로 널리 판매되고 있습니다. 이러한 유닛은 상당한 공간을 필요로 하므로 일반적으로 건물 옥상에 설치되며, 거주자나 업무에 방해가 되는 소음을 방지하는 데에도 도움이 됩니다. 그 결과, 상업용 에어컨은 쇼핑몰, 사무실, 학교, 체육관, 호텔, 레스토랑, 상점, 영화관 등 다양한 상업시설에 널리 도입되고 있습니다.
상업용 AC 시장 동향 :
호텔, 레스토랑, 리조트 등 숙박 및 관광 산업의 급속한 성장으로 호텔, 레스토랑, 리조트에서 투숙객의 만족도, 쾌적성, 재방문율을 높이기 위한 첨단 시스템 설치가 급증하고 있습니다. 이는 에너지 효율적인 냉각 시스템에 대한 수요 증가와 함께 특히 기온과 습도가 급상승하는 지역 수요가 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 오존층 파괴와 대기 오염 수준 증가 및 지구 온난화로 인한 기후 조건의 악화로 인해 전 세계 평균 기온이 점차 상승하고 있습니다. 이에 따라 기후 변화를 이유로 공조시스템이 사치품이 아닌 실용품으로 받아들여지고 있으며, 상업공간의 시원하고 쾌적한 온도를 유지하기 위한 제품 수요가 증가하고 있습니다. 또한 냉매에 대한 정부의 엄격한 규제가 도입되면서 각 제조업체들은 에너지 효율이 높고 친환경적인 제품 개발을 촉진하고 있습니다. 이와 함께 에너지 절약 기능, 인버터, 공기 청정 기술을 통합한 상업용 에어컨 등 주요 업체들의 혁신적인 제품 출시가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 급속한 도시화 및 산업화, 상업 공간 건설 증가, 라이프스타일 개선, 지속적인 기술 발전 등 다른 요인들도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
이 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 상업용 AC 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
세계 상업용 AC 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 상업용 AC 시장에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 상업용 AC 시장은 어느 국가인가?
유형별 시장 분석은?
상업용 AC 시장에서 가장 매력적인 유형은?
설치 유형별 시장 현황은?
상업용 AC 시장에서 가장 매력적인 설치 유형은?
최종사용자별 시장 분석은?
상업용 AC 시장에서 가장 매력적인 최종사용자는?
세계 상업용 AC 시장의 경쟁 구도는?
세계 상업용 AC 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 어프로치
톱다운 어프로치
조사 방법
제3장 개요
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 상업용 AC시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 유형별
칠러
스플릿 유닛
패키지 유닛
VRF
기타
제7장 시장 내역 : 설치 유형별
신규 설치
레트로피트
제8장 시장 내역 : 최종사용자별
헬스케어
교육 기관
공공/정부
소매
접객(Hoapitality)
제조
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 촉진요인·억제요인·기회
개요
촉진요인
억제요인
기회
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁의 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업의 개요
Airedale International Air Conditioning Ltd.(Modine Manufacturing Company)
Blue Star Limited
Carrier Global Corporation
Daikin Industries Ltd.
Fujitsu General Limited
Gree Electric Appliances Inc.
Haier Group Corporation
Hitachi Ltd.
LG Electronics Inc.
Mitsubishi Electric Corporation
Panasonic Holdings Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.
Voltas Limited
KSA
영문 목차
영문목차
The global commercial air conditioner (AC) market size reached 19.3 Million Units in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 28.4 Million Units by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.15% during 2025-2033. The rising installation of advanced and energy-efficient cooling systems in hospitality establishments, elevating temperatures and humidity levels worldwide, and increasing acceptance of ACs as utility products represent some of the key factors driving the market.
Commercial air conditioners are electrical appliances designed to chill, heat, and dehumidify air in defined, usually enclosed spaces. They rely on a refrigeration cycle to treat the air and work by drawing the warm air from the room and replacing it with cooler air. They generally combine the heating and cooling systems into a single rooftop unit for optimum energy consumption. They aid in maintaining a comfortable temperature and air quality for customers and employees in commercial spaces of all sizes. They are widely available in different cooling capacities, power, and settings, such as chillers, central air conditioning systems, packaged units, and multi-split and ductless mini-split air conditioners. Since these units require a significant amount of space, they are commonly installed on the rooftops of buildings, which also assists in preventing noise from disturbing the inhabitants or business operations. As a result, commercial air conditioners are extensively deployed in various commercial settings, including shopping malls, offices, schools, gyms, hotels, restaurants, shops, and movie theaters.
Commercial Air Conditioner (AC) Market Trends:
Due to the rapid growth of the hospitality and travel and tourism industries, there is a surge in the installation of advanced systems in hotels, restaurants, and resorts to improve guest satisfaction, comfort, and retention. This, coupled with the escalating demand for energy-efficient cooling systems, especially from regions with soaring temperature and humidity levels, represents the primary factor driving the market growth. Additionally, the combined effects of ozone layer depletion and constantly worsening climate conditions owing to elevating air pollution levels and global warming have led to a gradual increase in the average temperature worldwide. In line with this, the rising acceptance of air conditioning systems as utility products instead of luxury items on account of climate change has augmented the product demand to maintain cool and comfortable temperatures in commercial spaces. Furthermore, the introduction of stringent government regulations on refrigerants is prompting manufacturers to develop energy-efficient and eco-friendly products. Along with this, the launch of innovative product variants by key players, such as commercial air conditioners embedded with energy-saving features and inverter and air purification technologies, has catalyzed the market growth. Other factors, including rapid urbanization and industrialization, increasing construction of commercial spaces, improving lifestyles, and ongoing technological advancements, are also anticipated to provide a positive thrust to market growth.
Key Market Segmentation:
Type Insights:
Commercial Air Conditioner (AC) Market
Chillers
Split Units
Packaged Unit
Variable Refrigerant Flow (VRF)
Others
Installation Type Insights:
New Installation
Retrofit
End User Insights:
Healthcare
Educational/Institutional
Public/Government
Retail
Hospitality
Manufacturing
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia-Pacific was the largest market for commercial air conditioners (AC). Some of the factors driving the Asia-Pacific commercial air conditioner (AC) market included the expanding hospitality sector due to the rising number of tourists traveling to Asia-Pacific countries, growing commercialization, escalating demand for cooling equipment owing to high-temperature levels in the region, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global commercial air conditioner (AC) market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Airedale International Air Conditioning Ltd. (Modine Manufacturing Company), Blue Star Limited, Carrier Global Corporation, Daikin Industries Ltd., Fujitsu General Limited, Gree Electric Appliances Inc., Haier Group Corporation, Hitachi Ltd., LG Electronics Inc., Mitsubishi Electric Corporation, Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Voltas Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global commercial air conditioner (AC) market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global commercial air conditioner (AC) market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global commercial air conditioner (AC) market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive commercial air conditioner (AC) market?
What is the breakup of the market based on the type?
Which is the most attractive type in the commercial air conditioner (AC) market?
What is the breakup of the market based on the installation type?
Which is the most attractive installation type in the commercial air conditioner (AC) market?
What is the breakup of the market based on end user?
Which is the most attractive end user in the commercial air conditioner (AC) market?
What is the competitive structure of the global commercial air conditioner (AC) market?
Who are the key players/companies in the global commercial air conditioner (AC) market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Commercial Air Conditioner (AC) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Chillers
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Split Units
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Packaged Unit
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Variable Refrigerant Flow (VRF)
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Installation Type
7.1 New Installation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Retrofit
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Healthcare
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Educational/Institutional
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Public/Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Retail
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Hospitality
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Manufacturing
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 Drivers, Restraints, and Opportunities
10.1 Overview
10.2 Drivers
10.3 Restraints
10.4 Opportunities
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Airedale International Air Conditioning Ltd. (Modine Manufacturing Company)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Blue Star Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.3 Carrier Global Corporation
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Daikin Industries Ltd.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Fujitsu General Limited
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.6 Gree Electric Appliances Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Haier Group Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Hitachi Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 LG Electronics Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Mitsubishi Electric Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Panasonic Holdings Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Voltas Limited
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.