디지털 교실 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Digital Classroom Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Application, and Region, 2025-2033
상품코드:1661239
리서치사:IMARC
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 143 Pages
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한글목차
세계의 디지털 교실 시장 규모는 2024년에 1,538억 2,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년에는 3,567억 4,000만 달러에 이르고, 2025년부터 2033년에 걸쳐 11.09%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 33.7% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. e러닝 툴의 보급, 교육 기술의 진보, 인터랙티브하고 개별화된 학습 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장은 급속한 성장을 이루고 있습니다. 세계 각국의 정부 및 교육기관이 디지털 인프라에 투자하고 있는 것이 시장 확대를 뒷받침하고 있습니다.
디지털 교실은 교사와 학생이 기술을 사용하여 수업과 학습 경험을 강화하는 학습 환경입니다. 비디오, 팟캐스트, 인터랙티브 시뮬레이션, eBook 등의 멀티미디어 리소스를 활용하여 학습을 지원합니다. 교사는 온라인 코스, 과제, 작은 테스트, 성적표를 만들고 관리할 수 있습니다. 학생들이 그룹 프로젝트에서 협력하고, 노트를 공유하고, 동료나 교사와 의사소통하는 도구도 제공됩니다. 또한 보다 인터랙티브하고 매력적인 학습 경험을 제공하여 학생들의 동기와 집중력을 유지하는 데 도움이 됩니다. 기존의 교실에 비해 교과서, 종이, 문방구 등의 자원이 적어집니다. 최근 디지털 교실은 스크린 리더, 확대 표시 도구, 클로즈드 캡션 등 특별한 요구를 가진 학생들을 위한 접근성 도구를 제공합니다.
디지털 교실 시장 경향 :
학교 수 증가와 입학 희망자 증가에 의해 세계의 학교에서 디지털 교실 수요가 높아지고 있습니다. 이는 급속한 디지털화, 스마트폰, 태블릿, 노트북 등의 스마트 디바이스 판매 증가, 고속 인터넷 연결과 함께 전 세계 시장 성장을 강화하는 주요 요인 중 하나가 되었습니다. 또한 학생들에게 대화형 온라인 강의와 학습 자료를 제공하는 교육 앱 증가가 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 많은 국가의 정부 기관은 새로운 학교를 개설하고 교육의 중요성에 대한 인식을 촉진하기 위해 노력하고 있습니다. 그들은 아이들의 경험을 향상시키기 위해 교실에 프로젝터와 대화식 화이트 보드를 도입하는 데 투자합니다. 또한 주요 기업은 생체인식 센서, 터치스크린, 사물인터넷(IoT) 솔루션 등의 첨단 기술을 통합한 디지털 교실용 스마트 데스크를 도입하고 있습니다. 연구실, 도서관, 교실 등에서 사용되며 학생들에게 편리한 환경을 제공합니다. 이 외에도 학교에서의 학습을 용이하게 하기 위해, 컴퓨터 스크린이나 프로젝터를 갖춘 디지털 교실에서의 스마트 수업의 채용이 증가하고 있어 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로 가상현실(VR), 증강현실(AR), 인공지능(AI), 머신러닝(ML), 데이터 분석, 클라우드 컴퓨팅을 디지털 교실에 통합함으로써 교사가 관리 업무를 자동화하고 개별화된 학습을 제공할 수 있게 되어 시장에 밝은 전망을 창출하고 있습니다.
이 보고서에서 다루는 주요 질문
디지털 교실이란?
세계의 디지털 교실 시장 규모는?
2025-2033년 세계의 디지털 교실 시장의 예상 성장률은?
세계의 디지털 교실 시장을 견인하는 주요 요인은 무엇인가?
세계의 디지털 교실 시장의 주요 부문을 제품 유형별로 보면?
세계의 디지털 교실 시장의 주요 부문을 용도별로 보면?
세계의 디지털 교실 시장의 주요 지역은?
세계의 디지털 교실 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계 디지털 교실 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 분석 : 제품 유형별
시장 분석 : 용도별
시장 분석 : 지역별
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품 유형별
디지털 교실 하드웨어
시장 동향
시장 예측
디지털 교실 컨텐츠
시장 동향
시장 예측
디지털 교실 소프트웨어
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 분석 : 용도별
K-12
시장 동향
시장 예측
고등교육
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 분석 : 지역별
아시아태평양
북미
유럽
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제9장 세계의 디지털 교실 산업: SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제10장 세계의 디지털 교실 산업 : 밸류체인 분석
제11장 세계의 디지털 교실 산업 : Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
제12장 세계의 디지털 교실 산업 : 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
Dell Inc.
Jenzabar, Inc.
Blackboard Inc.
Discovery Education, Inc.
Pearson Education, Inc.
Promethean Limited
Oracle Corporation
Educomp Solutions Ltd.
Ellucian Company LP
Echo360, Inc.
D2L Corporation
Unit4
APG & Co
SMART Technologies ULC
Dreambox Learning, Inc.
McGraw Hill
KTH
영문 목차
영문목차
The global digital classroom market size was valued at USD 153.82 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 356.74 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 11.09% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 33.7% in 2024. The market is experiencing rapid growth due to the widespread adoption of e-learning tools, advancements in educational technology and the rising demand for interactive and personalized learning solutions. Governments and institutions worldwide are investing in digital infrastructure are fostering market expansion.
A digital classroom is a learning environment wherein teachers and students use technology to enhance the teaching and learning experience. It relies on multimedia resources, such as videos, podcasts, interactive simulations, and e-books that are used to support learning. It allows teachers to create and manage online courses, assignments, quizzes, and grade books. It offers tools for students to collaborate on group projects, share notes, and communicate with their peers and teachers. It also provides a more interactive and engaging learning experience, which helps students to stay motivated and focused. It requires fewer resources like textbooks, paper, and stationery as compared to traditional classrooms. Nowadays, digital classrooms are offering accessibility tools for students with special needs, such as screen readers, magnification tools, and closed captioning.
Digital Classroom Market Trends:
The increasing number of schools and rising applicants is catalyzing the demand for digital classrooms in schools around the world. This, coupled with rapid digitization, increasing sales of smart devices like smartphones, tablets, and laptops, and the high speed internet connectivity, represents one of the major factors strengthening the market growth across the globe. Furthermore, the growing number of educational apps that provide students with interactive online lectures and study materials is influencing the market positively. Moreover, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to open new schools and promote awareness about the importance of education. They are investing in introducing projectors and interactive whiteboards for classrooms to enhance the experience of children. In addition, key players are introducing smart desks for digital classrooms that are incorporated with advanced technologies, including biometrics sensors, touchscreen, and the internet of things (IoT) solutions. They are used in laboratories, libraries, and classrooms to offer a convenient environment to students. This, along with the rising adoption of smart classes in digital classrooms with computer screens and projectors to ease learning in schools, is favoring the growth of the market. Apart from this, the integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), machine learning (ML), data analytics, and cloud computing in digital classrooms that helps teachers to automate administrative tasks and offer personalized learning is creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Product Type Insights:
Digital Classroom Hardware
Digital Classroom Content
Digital Classroom Software
Application Insights:
K-12
Higher Education
Regional Insights:
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America; Europe; Asia Pacific; the Middle East and Africa; and Latin America. According to the report, North America was the largest market for digital classroom. Some of the factors driving the North America digital classroom market included a high number of schools, integration of advanced technologies, rising marketing strategies, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global digital classroom market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Dell Inc., Jenzabar, Inc., Blackboard Inc., Discovery Education, Inc., Pearson Education, Inc., Promethean Limited, Oracle Corporation, Educomp Solutions Ltd., Ellucian Company L.P., Echo360, Inc., D2L Corporation, Unit4, APG & Co, SMART Technologies ULC, Dreambox Learning, Inc., McGraw Hill, etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What is digital classroom?
2.How big is the global digital classroom market?
3.What is the expected growth rate of the global digital classroom market during 2025-2033?
4.What are the key factors driving the global digital classroom market?
5.What is the leading segment of the global digital classroom market based on product type?
6.What is the leading segment of the global digital classroom market based on application?
7.What are the key regions in the global digital classroom market?
8.Who are the key players/companies in the global digital classroom market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Classroom Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Application
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Digital Classroom Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Digital Classroom Content
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Digital Classroom Software
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 K-12
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Higher Education
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Global Digital Classroom Industry: SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Global Digital Classroom Industry: Value Chain Analysis
11 Global Digital Classroom Industry: Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Global Digital Classroom Industry: Price Analysis