세계의 인몰드 라벨 시장 규모는 2024년 38억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 52억 달러에 이르며 2025년부터 2033년까지 3.42%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 심미적으로 매력적인 포장에 대한 수요 증가, 제품 프레젠테이션에 대한 관심 증가, 지속 가능한 포장에 대한 소비자의 선호도 증가는 시장을 견인하는 주요 요인 중 일부입니다.
시장 성장을 뒷받침하는 3D 인몰드 라벨링 기술의 등장
3D 인몰드 라벨링을 사용하면 금속 폼, 페인트, 딥 코팅, 패드 인쇄 및 기타 제조 후 장식 공정을 단 하나의 공정으로 완전히 장식된 금형 내의 수지 부품을 제조할 수 있는 오래된 고급 라벨로 대체 할 수 있는 기회를 선도적인 제조업체에 제공하여 시장 성장에 기여합니다. 3D 인몰드 라벨링은 금형의 질감, 크기, 모양에 관계없이 컨테이너 표면 전체에 고품질 이미지를 사용할 수 있기 때문에 시장에도 긍정적인 영향을 미칩니다. 게다가 필름의 지속적인 기술 진보로 라벨의 성형성이 향상되고, 드로잉의 깊이가 증가하고, 내구성이 향상되고, 가장자리를 따라 이미지의 왜곡을 방지하는 데 도움이 되며, 이는 시장을 추진하고 있습니다.
시장 구조, 주요 기업의 시장 점유율, 주요 기업 시장 상황 분석, 주요 성공 전략, 경쟁 대시보드, 기업 평가 사분면 등의 경쟁 분석이 본 보고서에서 다룹니다. 또한 주요 기업의 상세 프로파일도 제공합니다. 시장 구조는 제품 차별화, 포트폴리오, 가격 설정에 따라 국제 기업와 지역 기업을 포함한 많은 기업에서 고도로 조각화됩니다. 인몰드 라벨 업계에서는 높은 시장 성장 잠재력, 혁신의 여지, 신기술의 도입으로 인해 새로운 진입의 볼륨은 완만합니다.
인몰드 라벨이란?
인몰드 라벨(IML)은 플라스틱 제품을 장식하고 라벨을 붙이는 일반적인 최첨단 방법이며 특히 포장 분야에서 사용됩니다. 라벨 자체의 개발과 생산은 인몰드 라벨 프로세스의 시작입니다. 인몰드 라벨링 공정에는 다양한 공정이 있습니다. 먼저 금형에 필요한 비주얼, 텍스트, 브랜딩 컴포넌트를 미리 인쇄한 라벨이나 필름을 채웁니다. 금형을 닫은 후, 내부에 용융 플라스틱을 흘려 넣고, 금형의 형상에 맞추어, 라벨을 밀착시킵니다. 플라스틱이 차가워지고 굳어지면 물체와 융합되어 견고하고 원활한 연결이 형성됩니다. 일반적으로 라벨은 폴리프로필렌과 폴리에틸렌과 같은 가볍고 유연하며 오래 지속되는 물질로 구성됩니다. 선명한 색상, 정교한 패턴, 제품 세부 사항, 브랜딩 구성 요소, 바코드, QR 코드 등이 각인 될 수 있습니다. 원하는 미적 성과에 따라 라벨은 불투명, 반투명 또는 투명할 수 있습니다. 또한, 종래의 라벨링 기술에서 성형 후 제품 표면에 라벨을 부착하는 것과는 대조적으로, 라벨은 성형 공정 자체에 포함됩니다. 라벨은 플라스틱이 펌핑되기 전에 금형에 넣어 라벨과 제품을 원활하게 융합합니다.
많은 국가에서 정부 명령에 의한 폐쇄가 실시된 결과, 많은 생산 시설이 운영을 중단하고 전체 인몰드 라벨의 생산 수가 일시적으로 감소했습니다. 리스크를 줄이기 위한 새로운 공정의 도입이나 사회적 격리·락아웃 조치의 실시에 의해 각사는 생산 능력의 삭감이나 일시적인 생산 정지를 강요했습니다. 감염의 우려로 인해 기술자와 노동자의 부족이 더 큰 영향을 미쳤습니다. 이 전염병의 유행 중, 제품의 이송 제한, 차량의 이동 제한, 노동력 부족의 결과, 몇몇 기업이 손실을 입었습니다. 또한 코로나바이러스에 대한 우려가 퍼지면서 대규모 각사의 기술 혁신과 연구개발의 계획이 늦어지거나 좌절하고 있었습니다. 그러나 환자 수가 줄어들고 정부가 완화 조치를 취할 때 각 회사는 활동을 재개했습니다. 또한 안전성, 속도, 효율성을 높인 상품의 생산이 재개됨에 따라 기업은 현재 진행형으로 큰 기술적 진보를 이루고 있습니다.
심미적으로 매력적인 포장 솔루션에 대한 수요 증가가 세계 시장을 크게 견인하고 있습니다. 제품의 프레젠테이션과 소비자에게 어필에 대한 주목이 높아지고 있는 가운데, 식품, 퍼스널케어, 소비재 등의 업계를 불문하고, 기업은 매장에서의 제품의 차별화와 브랜드 이미지의 향상을 위해 인몰드 라벨링을 채용하고 있어 이것이 시장에 영향을 주고 있습니다. 이와 함께 지속가능한 포장에 대한 소비자의 선호도 증가는 IML이 추가 재료의 필요성을 없애고 폐기물을 줄이기 때문에 시장을 크게 지원하고 있습니다. 게다가, 소비자는 비용면의 이점으로부터 기존의 라벨링 방법보다 인몰드 라벨링에 기울고 있습니다. 라벨링과 성형 공정을 통합함으로써 제조업체는 생산을 간소화하고, 인건비를 절감하고, 추가 라벨링 장비를 제거하고, 이는 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 세계 각국의 정부는 특히 식품 및 의약품과 같은 산업에서 제품 라벨링에 대한 규제를 강화하고 있으며, 이는 시장을 뒷받침하고 있습니다. 게다가 인몰드 라벨의 품질과 다재다능성을 높이기 위한 디지털 인쇄와 고화질 그래픽과 같은 인쇄 공정에서의 기술 진보가 시장의 긍정적인 전망을 창출하고 있습니다. 시장을 견인하는 기타 요인으로는 급속한 산업화와 자동차 산업의 현저한 성장 등이 있습니다.
The global in-mold labels market size reached USD 3.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.42% during 2025-2033. The rising demand for aesthetically appealing packaging, increasing focus on product presentation, and the growing consumer preference for sustainable packaging represent some of the key factors driving the market.
The Advent of 3D In-mold Labeling Technology Augmenting the Market Growth
The use of 3D in-mold labeling offers leading produces the opportunity to replace metal forms, paints, dipped coatings, pad printing, and other post-production decorative processes with long-lasting, premium labels that can be applied in just one step to produce a completely decorated resin part within the mold, which is contributing to the market. By permitting the use of high-quality images across container surfaces, independent of the texture, size, or form of the mold, 3D in-mold labeling is also positively influencing the market. Moreover, continual technological advancements in film have improved the labels' formability, increased the depth of draw, increased durability, and helped prevent image distortion along edges, which is propelling the market.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is highly fragmented with a large number of players including international and local players due to product differentiation, portfolio, and pricing. The volume of new entrants is moderate in the in-mold labels industry due to high market growth potential, the scope for innovation, and the introduction of new technologies.
What are In-Mold Labels?
In-mold labels (IML) are a common and cutting-edge way of embellishing and labeling plastic items, especially in the field of packaging. The development and production of the label itself mark the beginning of the in-mold labeling process. There are various processes involved in the in-mold labeling process. First, molds are filled with a pre-printed label or film that has the necessary visuals, text, and branding components. After closing them, molten plastic is poured inside to take on the shape of the mold and adhere to the label. They are fused with the object when the plastic cools and hardens, forming a strong and seamless connection. Usually, the labels are composed of a lightweight, flexible, and long-lasting substance, such as polypropylene or polyethylene. They may be imprinted with vivid colors, elaborate patterns, product details, branding components, barcodes, or QR codes. Depending on the desired aesthetic outcome, the labels may be opaque, translucent, or transparent. Additionally, they are included in the molding process itself, as opposed to conventional labeling techniques, which entail attaching labels to a product's surface after it has been created. They are put into the mold before the plastic is pumped, fusing the label and the product together seamlessly.
Numerous production facilities stopped operating as a result of the government-ordered lockdown that was enforced across many nations, which temporarily reduced the number of In-mold labels produced overall. Players had to reduce capacity or temporarily halt output due to the implementation of new processes to reduce risk and the execution of social isolation and lockout measures. Due to the concern of contracting an infection, the lack of technicians and laborers had a greater influence on this. Several companies suffered losses during this epidemic as a result of the restrictions on the transfer of products, restrictions on the movement of vehicles, and labor scarcity. In addition, the widespread concern over coronavirus, the leading players' plans for technical innovation and research and development had been delayed or abandoned. However, as soon as the number of cases began to decline and the government offered relaxations, the players resumed their activity. In addition, players made major ongoing technological advancements when operations resumed producing goods with higher levels of safety, speed, and efficiency.
The rising demand for aesthetically appealing packaging solutions majorly drives the global market. With the increasing focus on product presentation and consumer appeal, companies across industries, such as food and beverage, personal care, and consumer goods, are adopting in-mold labeling to differentiate their products on store shelves and enhance their brand image, thus impacting the market. Along with this, the growing consumer preference for sustainable packaging is significantly supporting the market as IML eliminates the need for additional materials and reduces waste. In addition, consumers are inclined toward in-mold labeling over traditional labeling methods due to cost advantages. By integrating labeling and molding processes, manufacturers are streamlining production, reducing labor costs, and eliminating additional labeling equipment, which is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, governments across the globe are implementing stricter regulations on product labeling, especially in industries, such as food and pharmaceuticals, propelling the market. Furthermore, technological advancements in printing processes, such as digital printing and high-definition graphics to enhance the quality and versatility of in-mold labels are creating a positive market outlook. Some of the other factors driving the market include rapid industrialization and significant growth in the automotive industry.