마이크로디스플레이 시장 보고서 : 제품, 기술, 해상도, 휘도, 최종 사용자, 지역별(2025-2033년)
Microdisplay Market Report by Product, Technology, Resolution, Brightness, End-User, and Region 2025-2033
상품코드:1660664
리서치사:IMARC
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 136 Pages
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세계의 마이크로디스플레이 시장 규모는 2024년 25억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 104억 달러에 이르고, 2025-2033년 성장률(CAGR)은 16.26%가 될 것으로 예측했습니다.
마이크로디스플레이는 대각선 크기가 2인치 미만인 소형 스크린입니다. 후면 투영 TV(TV), 헤드 마운트 디스플레이(HMD), 헤드업 디스플레이(HUD), 데이터 프로젝터, NTE(Near-To-Eye) 장치, 디지털 카메라의 뷰파인더로 일반적으로 사용됩니다. 디스플레이 유닛을 투과하는 빛의 모드에 따라 트랜스미션형과 반사형이 있습니다. 반사형 마이크로디스플레이는 디지털 라이트 프로세싱(DLP) 프로젝터에 사용되며, 투과형 마이크로디스플레이는 백라이트가 있는 노트북 화면에 사용됩니다.
마이크로디스플레이의 주요 특징은 고해상도, 우수한 화질, 저전력, 컴팩트한 크기 등입니다. 이러한 장점으로 군 및 방위, 가전, 헬스케어 등 폭넓은 산업에서 응용되고 있습니다. 증강현실/가상현실(AR/VR)의 인기 증가와 고화질 및 초고화질 마이크로디스플레이 스크린의 개발은 이러한 산업에서 마이크로디스플레이 수요를 촉진하는 중요한 요소 중 하나입니다. 예를 들어, AR 및 VR 헤드셋은 사용자에게 최상의 성능을 제공하기 위해 고급 마이크로디스플레이가 필요합니다. 또한 대면적 마이크로디스플레이를 사용한 경량의 컴팩트한 VR 안경에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 이 외에도 HMD는 게임, 스포츠, 엔터테인먼트 분야에서 텔레비전, 태블릿, 스마트폰, 카메라 등의 제품에 널리 사용되고 있으며, 이러한 스크린에 대한 수요를 더욱 유발하고 있습니다.
The global microdisplay market size reached USD 2.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.26% during 2025-2033.
A microdisplay is a small-sized screen with a diagonal size of less than two inches. It is commonly used in rear-projection televisions (TVs), head-mounted displays (HMDs), head-up displays (HUDs), data projectors, and Near-To-Eye (NTE) devices and as viewfinders in digital cameras. It can either be transmissive or reflective type depending upon the mode of transmission of light through the display unit. Reflective microdisplays are used in Digital Light Processing (DLP) projectors, whereas transmissive microdisplays are used in backlit laptop computer screens.
Some of the chief characteristics of microdisplays include high resolution, excellent picture quality, low power consumption and compact size. Owing to these advantages, they find wide applications across industries such as military and defense, consumer electronics and healthcare. The increasing popularity of augmented/virtual reality (AR/VR) and the development of high-definition and ultra-high-definition microdisplay screens are among the critical factors driving the demand for microdisplays in these industries. For instance, AR and VR headsets require highly advanced microdisplays to offer the best performance to the user. Additionally, there is an increasing demand for lightweight and compact VR glasses which are made using large-area microdisplays. Apart from this, HMDs are extensively used in the gaming, sports and entertainment sectors in products such as TV sets, tablets, smartphones and cameras, thus further catalyzing the demand for these screens.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product:
Near-To-Eye (NTE) Devices
Head-Up Display (HUD)
Projector
Others
Breakup by Technology:
Liquid Crystal Display (LCD)
Liquid Crystal on Silicon (LCOS)
Organic Light-Emitting Diode (OLED)
Digital Light Processing (DLP)
Breakup by Resolution:
Lower Than HD
HD
FHD
Higher Than FHD
Breakup by Brightness:
Less Than 500 Nits
500-1,000 Nits
More Than 1,000 Nits
Breakup by End-User:
Consumer
Industrial and Enterprise
Automotive
Military, Defense, and Aerospace
Sports and Entertainment
Retail and Hospitality
Medical
Education
Others
Breakup by Region:
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the leading players being Kopin Corporation, Himax Technologies, Inc, eMagin Corporation, WiseChip Semiconductor Inc, Microtips Technology, LLC, Universal Display Corporation, Sony Semiconductor Solutions Corporation, Micron Technology Inc., LG Display Co. Ltd., Seiko Epson Corporation, Yunnan Olightek Opto-Electronic Technology Co., Ltd, Jasper Display Corp., etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global microdisplay market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global microdisplay market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global microdisplay market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global microdisplay market?
5.What is the breakup of the global microdisplay market based on the product?
6.What is the breakup of the global microdisplay market based on the technology?
7.What is the breakup of the global microdisplay market based on the resolution?
8.What is the breakup of the global microdisplay market based on the brightness?
9.What is the breakup of the global microdisplay market based on the end-user?
10.What are the key regions in the global microdisplay market?
11.Who are the key players/companies in the global microdisplay market?