PET병 시장 보고서 : 용량별, 유통 채널별, 색별, 기술별, 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)
PET Bottle Market Report by Capacity, Distribution Channel, Color, Technology, End-Use, and Region 2025-2033
상품코드:1642509
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 139 Pages
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한글목차
세계의 PET병 시장 규모는 2024년 455억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 3.2%로 전망되며, 2033년까지는 603억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 음료 산업에서 PET병 수요가 증가하고 퍼스널케어 업계에서 광범위한 제품 사용, 대중들 사이에서 환경 의식이 증가하는 것이 시장을 견인하는 주요 요인 중 일부입니다.
다양화하는 PET병 용도가 시장 성장을 뒷받침
PET병은 그 범용성과 유연성에 따라 식품 및 음료, 헬스케어, 퍼스널케어, 가정용 클리닝 등 다양한 산업에서 사용되고 있습니다. 다양한 형태와 크기로 성형할 수 있어, 경량으로 비산하기 어렵고, 깨지기 어렵기 때문에 다양한 산업에서 PET병 수요가 높아지고 있습니다. 예를 들어, 의료 산업에서 의약품, 비타민 및 기타 건강 관리 제품을 포장하기 위해 PET병의 채택이 확대되고 있다는 것이 시장을 크게 지원합니다. 또한, PET병은 화학약품에 강하고, 고온에도 견딜 수 있기 때문에 세제나 표백제 등의 세정제 포장에도 이용되고 있어 이것이 시장에 공헌하고 있습니다.
이 보고서는 시장 구조, 주요 기업의 시장 점유율, 주요 기업 시장 상황 분석, 주요 성공 전략, 경쟁 대시 보드, 기업 평가 사분면 등의 경쟁 분석을 수행합니다. 또한 주요 기업의 상세 프로파일도 제공합니다. 시장 구조는 단편화되어 있으며 자본 투자와 시장 진입 장벽이 낮기 때문에 수많은 크고 작은 기업이 업계에서 활동하고 있습니다. PET병 산업에서는 제품 차별화가 낮기 때문에 신규 진입량이 많습니다.
PET병이란?
PET병은 폴리에틸렌 테레프탈레이트 병이라고도 하며 음료 및 기타 액체 포장에 자주 사용되는 플라스틱 병입니다. 테레프탈산과 에틸렌글리콜을 결합시켜 만들어지는 열가소성 폴리머 수지로 제조됩니다. 이 폴리머는 강도가 높고 가볍고 내구성이 뛰어나며 운송 및 보관이 용이한 병을 만드는 데 이상적인 재료입니다. 또한 비용 효율적이고 제조가 용이하기 때문에 널리 사용됩니다. 사출 성형, 연신 블로우 성형, 압출 블로우 성형 등 다양한 방법으로 제조됩니다. 이러한 제조 방법을 통해 다양한 크기, 모양 및 색상의 병을 생산할 수 있습니다. 이와 함께 녹아 새로운 병을 만들기 위해 재사용 할 수 있으므로 재활용이 가능하여 폐기물을 줄이고 자원을 절약할 수 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19는 포장 산업 중에서도 최대 규모를 자랑하는 PET병 분야에 큰 영향을 미치고 있습니다. 포장 상품 수요가 증가하고 있어, 청량 음료수, 주스, 물 등의 음료나, 세정제, 퍼스널케어 제품 등의 가정용품의 포장에 PET병의 이용이 증가하고 있습니다. 그러나 이러한 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 PET병 제조업체에 증산을 강하게 하여 공급망의 혼란이나 PET 수지 등의 원재료 부족, 가격 수준의 상승을 초래하고 있습니다. 또한 제조시설의 일시 폐쇄와 사회적 거리감이 PET병 시장 전체에 악영향을 미쳤습니다.
PET병 시장 동향 :
음료 산업에서 PET병 수요 증가가 세계 시장을 크게 견인하고 있습니다. 이것은 물, 탄산 음료, 주스 및 기타 음료 포장에 PET병이 널리 채택되어 배경에 있습니다. 이와 함께 드레싱, 샴푸, 로션 등의 제품을 포장하기 위한 퍼스널케어 산업에서의 광범위한 제품 이용이 시장을 크게 지원하고 있습니다. 라이프 스타일의 변화와 급속한 도시화에 따라 소비자는 쉽게 운반하고 마실 수있는 편리한 포장 옵션을 요구하고 있습니다. 가볍고 취급하기 쉬운 PET병은 이러한 패키징 솔루션에 선호되는 옵션이 되고 있으며, 수요를 뒷받침하고 있습니다. 이 외에도 대중의 환경 의식이 높아지면 재활용 가능하고 재사용 가능한 PET병에 유리한 기회가 생깁니다. 또한 경량화 기술과 장벽 기술 등 PET병 제조를 위한 신기술의 개발이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 시장을 견인하는 기타 요인으로는 대중의 라이프 스타일 패턴 변화, 전자상거래 분야의 상승, 광범위한 연구개발 등이 있습니다.
이 보고서에서 다루는 주요 질문
세계의 PET병 시장 규모는?(2024년)
세계 PET병 시장의 예상 성장률은?(2025-2033년)
세계의 PET병 시장을 견인하는 주요 요인은?
세계의 PET병 시장에 대한 COVID-19의 영향은?
세계 PET병 시장의 용량별 내역은?
세계 PET병 시장의 유통 채널별 내역은?
세계 PET병 시장의 색별 내역은?
세계 PET병 시장의 기술별 내역은?
세계 PET병 시장의 최종 용도별 내역은?
세계 PET병 시장의 주요 지역은?
세계의 PET병 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위 및 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
예측 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서문
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 페트병 시장
시장 개요
시장 실적
수량 동향
금액 동향
COVID-19의 영향
시장 내역 : 용량별
시장 내역 : 유통 채널별
시장 내역 : 색별
시장 내역 : 기술별
시장 내역 : 최종 용도별
시장 내역 : 지역별
시장 예측
제6장 시장 내역 : 용량별
고
시장 동향
시장 예측
중
시장 동향
시장 예측
저
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 내역 : 유통 채널별
비즈니스 투 비즈니스
시장 동향
시장 예측
소매
시장 동향
시장 내역 : 유형별
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
시장 동향
시장 예측
편의점
시장 동향
시장 예측
온라인
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
시장 예측
제8장 시장 내역 : 색별
투명
시장 동향
시장 예측
착색
시장 동향
시장 예측
제9장 시장 내역 : 기술별
스트레치 블로우 성형
시장 동향
시장 예측
사출 성형
시장 동향
시장 예측
압출 블로우 성형
시장 동향
시장 예측
열성형
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제10장 시장 내역 : 최종 용도별
팩 포함 식수
시장 동향
시장 예측
탄산음료(CSD)
시장 동향
시장 예측
식품병 및 병
시장 동향
시장 예측
식품 이외의 병 및 병
시장 동향
시장 예측
과즙
시장 동향
시장 예측
맥주
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제11장 시장 내역 : 지역별
북미
시장 동향
시장 예측
유럽
시장 동향
시장 예측
아시아태평양
시장 동향
시장 예측
중동 및 아프리카
시장 동향
시장 예측
라틴아메리카
시장 동향
시장 예측
제12장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제13장 밸류체인 분석
개요
원재료 공급업체
제조업체
리셀러
수출업체
소매업체
최종 사용자
제14장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
제15장 가격 분석
주요 가격 지표
가격구조
가격 동향
제16장 PET병의 제조 공정
제품 개요
상세한 프로세스 흐름
다양한 유형의 유닛 오퍼레이션
매스 밸런스 및 원재료 요건
제17장 프로젝트 세부사항, 요구사항 및 비용
토지 요건 및 비용
건설 요건 및 비용
공장 레이아웃
공장의 기계
기계 사진
원재료 요건 및 지출
원재료 및 최종 제품의 사진
포장 요건 및 지출
운송 요건 및 지출
유틸리티 요건 및 지출
인원 요건 및 지출
기타 설비투자
제18장 대출 및 자금 지원
제19장 프로젝트의 경제성
프로젝트의 자본 비용
기술 경제적 파라미터
공급망의 각 단계에서 제품 가격 및 마진
과세 및 감가상각
수입 예측
지출 예측
재무 분석
이익 분석
제20장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
Amcor Limited
Cospack America Corporation
Bericap GmbH & Co. KG
Rexam, Inc.
Berry Global, Inc
Graham Packaging Company Inc.
Container Corporation of Canada
Ontario Plastic Container Producers Ltd.
Constar Internationals, Inc.
Alpha Packaging
Alpack Plastics
Plastipak Holdings, Inc.
Resilux NV
AJY
영문 목차
영문목차
The global PET bottle market size reached USD 45.50 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 60.30 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.2% during 2025-2033. The rising demand for PET bottles in the beverage industry, extensive product utilization in the personal care industries, and the growing environmental consciousness among the masses represent some of the key factors driving the market.
Well-Diversified Applications of PET Bottles are Augmenting the Market Growth
PET bottles are used in a variety of industries, including food and beverage, healthcare, personal care, and household cleaning due to their versatility and flexibility. Since they can be molded into various shapes and sizes, and they are lightweight, shatterproof, and resistant to breakage, are raising the demand for PET bottles in various industries. For instance, the growing adoption of PET bottles in the healthcare industry to package pharmaceuticals, vitamins, and other healthcare products is significantly supporting the market. In addition, PET bottles are also utilized to package cleaning agents, such as detergents, bleach, and other cleaning products as they are resistant to chemicals and can withstand high temperatures, which is contributing to the market.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a number of small and large players operating in the industry due to low capital investments and barriers to entering the market. The volume of new entrants is high in the PET bottle industry on account of the low product differentiation.
What is a PET Bottle?
A PET bottle, also known as a polyethylene terephthalate bottle, is a plastic bottle commonly used for packaging beverages and other liquids. It is manufactured from a thermoplastic polymer resin that is produced by combining terephthalic acid and ethylene glycol. This polymer is known for its strong, lightweight, and durable properties, which make it an ideal material for creating bottles that are easy to transport and store. Additionally, it is also widely used as it is cost-effective and easy to manufacture. It is produced using a variety of methods, including injection molding, stretch blow molding, and extrusion blow molding. These manufacturing methods allow for the production of bottles in a wide range of sizes, shapes, and colors. Along with this, it is also recyclable as they can be melted down and reused to create new bottles, reducing waste and conserving resources.
COVID-19 Impact:
COVID-19 has had a significant impact on the PET bottle sector, which is one of the largest sectors in the packaging industry. There has been an increase in demand for packaged goods, which has led to a rise in the uptake of PET bottles for packaging beverages, such as soft drinks, juices, and water, as well as household items, including cleaning agents and personal care products. However, due to the growing demand for these products has put immense pressure on PET bottle manufacturers to increase their production, resulting in supply chain disruptions and shortages of raw materials, such as PET resin and increase in the price level. Additionally, the temporary closure of manufacturing facilities and social distancing norms had negatively impacted the overall PET bottle market.
PET Bottle Market Trends:
The escalating demand for PET bottles from the beverage industry majorly drives the global market. This can be supported by the widespread adoption of PET bottles for packaging water, carbonated drinks, juices, and other beverages. Along with this, the extensive product utilization in the personal care industry, for packaging products such as dressings, shampoos, and lotions is significantly supporting the market. With changing lifestyles and rapid urbanization, consumers are seeking convenient and on-the-go packaging options that can be easily carried and consumed. PET bottles, being lightweight and easy to handle, are becoming the preferred choice for such packaging solutions, which is propelling the demand. Apart from this, the rising environmental consciousness among the masses is creating a lucrative opportunity for PET bottles as they are recyclable and reusable. Furthermore, the development of new technologies for PET bottle production, such as lightweight and barrier technologies, are creating a positive market outlook. Some of the other factors driving the market include changing lifestyle patterns of the masses, the emerging e-commerce sector, and extensive research and development (R&D).
Key Market Segmentation:
Capacity Insights:
High
Medium
Low
Distribution Channel Insights:
Business to Business
Retail
Supermarkets and hypermarkets
Convenience Stores
Online
Others
Color Insights:
Transparent
Coloured
Technology Insights:
Stretch Blow Molding
Injection Molding
Extrusion Blow Molding
Thermoforming
Others
End-Use Insights:
Packaged Water
Carbonated Soft Drinks
Food Bottles & Jars
Non-Food Bottles & Jars
Fruit Juice
Beer
Others
Regional Insights:
North America
Asia Pacific
Europe
Latin America
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa and Latin America. According to the report, Asia Pacific was the largest market for PET bottles. Some of the factors driving the Asia Pacific PET bottle market included the growing usage of PET bottles due to their convenient usage, affordability, and lightweight nature, making them an ideal choice for various industries including food, beverage, cosmetics, and pharmaceuticals. In addition, rapid urbanization and industrialization are also positively influencing the market segment.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global PET bottle market. Some of the companies covered in the report include:
Amcor Limited
Cospack America Corporation
BERICAP GmbH & Co. KG
Rexam, Inc.
Berry Global, Inc
Graham Packaging Company Inc.
Container Corporation of Canada
Ontario Plastic Container Producers Ltd.
Constar Internationals, Inc.
Alpha Packaging
Alpack Plastics
Plastipak Holdings, Inc.
Resilux NV
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global PET bottle market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global PET bottle market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global PET bottle market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global PET bottle market?
5.What is the breakup of global PET bottle market based on the capacity?
6.What is the breakup of the global PET bottle market based on the distribution channel?
7.What is the breakup of global PET bottle market based on the color?
8.What is the breakup of global PET bottle market based on the technology?
9.What is the breakup of global PET bottle market based on the end-use?
10.What are the key regions in the global PET bottle market?
11.Who are the key players/companies in the global PET bottle market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global PET Bottles Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Capacity
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Color
5.7 Market Breakup by Technology
5.8 Market Breakup by End-Use
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
6 Market Breakup by Capacity
6.1 High
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Medium
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Low
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Business to Business
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Retail
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Type
7.2.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.2.2.1.1 Market Trends
7.2.2.1.2 Market Forecast
7.2.2.2 Convenience Stores
7.2.2.2.1 Market Trends
7.2.2.2.2 Market Forecast
7.2.2.3 Online
7.2.2.3.1 Market Trends
7.2.2.3.2 Market Forecast
7.2.2.4 Others
7.2.2.4.1 Market Trends
7.2.2.4.2 Market Forecast
7.2.3 Market Forecast
8 Market Breakup by Color
8.1 Transparent
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Coloured
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Technology
9.1 Stretch Blow Molding
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Injection Molding
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Extrusion Blow Molding
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Thermoforming
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-Use
10.1 Packaged Water
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Carbonated Soft Drinks (CSD's)
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Food Bottles and Jars
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Non-Food Bottles and Jars
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Fruit Juice
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Beer
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Europe
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Asia Pacific
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Latin America
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
13.1 Overview
13.2 Raw Material Suppliers
13.3 Manufacturers
13.4 Distributors
13.5 Exporters
13.6 Retailers
13.7 End-Users
14 Porter's Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
15.1 Key Price Indicators
15.2 Price Structure
15.3 Price Trends
16 PET Bottle Manufacturing Process
16.1 Product Overview
16.2 Detailed Process Flow
16.3 Various Types of Unit Operations Involved
16.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
17 Project Details, Requirements and Costs Involved
17.1 Land Requirements and Expenditures
17.2 Construction Requirements and Expenditures
17.3 Plant Layout
17.4 Plant Machinery
17.5 Machinery Pictures
17.6 Raw Material Requirements and Expenditures
17.7 Raw Material and Final Product Pictures
17.8 Packaging Requirements and Expenditures
17.9 Transportation Requirements and Expenditures
17.10 Utility Requirements and Expenditures
17.11 Manpower Requirements and Expenditures
17.12 Other Capital Investments
18 Loans and Financial Assistance
19 Project Economics
19.1 Capital Cost of the Project
19.2 Techno-Economic Parameters
19.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain