Strategic Bomber Market by Type (Turbofan, Turbojet, Turboprop), Application (Military Operation, Military Training), and Region 2025-2033
상품코드:1636391
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 122 Pages
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한글목차
세계의 전략폭격기 시장 규모는 2024년 71억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 3.11%로 전망되며, 2033년에는 94억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 테러 위협 증가와 특히 인근 국가 간의 지정학적 긴장 증가는 시장을 견인하는 주요 요인이 되었습니다.
전략폭격기는 라이벌의 전쟁 능력을 방해하고 파괴하기 위해 일련의 공대지 무기를 멀리 표적에 투하하도록 명확하게 설계된 중장거리 무기화 시스템 또는 항공기를 나타냅니다. 전술 폭격기와 지상 공격기가 부대와 군을 공격하기 위한 항공 유도 작전에 광범위한 용도를 찾는 것과는 대조적으로, 전략폭격기는 전략 목표와 군사 시설을 파괴하기 위해 경쟁자의 영토로 날아가도록 설정되어 있습니다. 전략폭격기에는 터보팬, 터보제트, 터보프롭이 표준 제품 변형으로 포함되어 있어 필수적인 전쟁물자를 공급하고 전투작전으로 지상부대를 지원할 가능성을 갖고 있습니다. 이 외에도 전략폭격기는 긴장과 갈등이 증가할 때 더 큰 유연성을 제공하고 적에게 더 큰 파괴력으로 작용할 수 있습니다. 그 결과 전략폭격기는 군 및 방위 분야, 훈련, 다양한 전술 작전에서 폭넓게 사용되고 있습니다.
전략폭격기 시장 동향 :
테러의 위협과 지정학적 긴장, 특히 이웃 국가들 사이의 긴장 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이에 따라 국가 안보 우려가 높아지고 전쟁 작전에 있어서 첨단 장거리 공격 플랫폼의 필요성이 높아지고 있는 것이 주로 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이에 따라 현대전쟁의 성격이 변화하고 있기 때문에 군사훈련과 순찰에서 전략폭격기가 폭넓게 이용되고 있는 것이 전략폭격기용 서브시스템의 엔지니어링을 촉진하고 있으며, 이것이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한 전략폭격기 시스템에 탑재되는 패드형 액티브 전자 스캔 어레이(ASEA) 레이더의 개발 및 탑재가 진행되고 있는 것도 시장의 성장을 지지하고 있습니다. 이러한 제품은 스텔스성을 유지하면서 강력한 신호를 방출하는 능력을 가지고 있으며, 악천후와 경쟁 환경에서 작동합니다. 게다가 기술적으로 선진적인 전략폭격기의 조달, 유지, 근대화를 위해 각국 정부가 방위 분야에서 하고 있는 대규모 투자가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 게다가 이러한 전략폭격기 솔루션의 광범위한 군사 용도와 작전에의 배치가 확대되고 있는 것도 시장 성장에 호영향을 주고 있습니다. 이와는 별도로, 육군 능력의 대폭적인 향상과 효과를 높이는 전쟁 장치를 설계하기 위한 주요 기업 간의 전략적 협력이 시장 성장을 적극적으로 자극하고 있습니다.
이 보고서에서 다루는 주요 질문
세계의 전략폭격기 시장은 지금까지 어떻게 추이하고 향후 어떻게 추이할 것인가?
세계의 전략폭격기 시장에서 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 전략폭격기 시장은 어느 국가인가?
유형별 시장 내역은?
용도별 시장 내역은?
세계 전략폭격기 시장의 경쟁 구도는?
세계의 전략폭격기 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위 및 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서문
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 전략폭격기 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 유형별
터보팬
시장 동향
시장 예측
터보 제트
시장 동향
시장 예측
터보프롭
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 내역 : 용도별
군사작전
시장 동향
시장 예측
군사 훈련
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제9장 촉진요인, 억제요인 및 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제10장 밸류체인 분석
제11장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
제12장 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
Northrop Grumman Corporation
PJSC Tupolev(United Aircraft Corporation)
The Boeing Company
AJY
영문 목차
영문목차
The global strategic bomber market size reached USD 7.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.11% during 2025-2033. The increasing threat of terrorism and rising geopolitical tensions, especially among neighboring countries represent some of the key factors driving the market.
A strategic bomber represents a medium-to-long-range weaponized system or aircraft explicitly designed for dropping a series of air-to-ground ordnance onto a distant target to impede and demolish rivals wage war capacities. In contrast to tactical bombers and ground attack aircraft, which find extensive applications in air indirection operations to attack troops and the military, strategic bombers are set to fly into rivals' territory to destroy strategic targets and military installations. It includes turbofan, turbojet and turboprop as standard product variants, which possess the potential to supply essential war materials and support ground troops in combat operations. Apart from this, a strategic bomber offers a greater amount of flexibility during an event of higher tensions and conflicts, and it can act as a greater devastating force against enemies. Consequently, a strategic bomber is extensively used in military and defense sector, training, and various tactical operations.
Strategic Bomber Market Trends:
The increasing threat of terrorism and geopolitical tensions, especially among neighboring countries, represents one of the key factors driving the market growth. Along with this, the rising national security concerns and the increasing need for advanced long-range strike platforms in warfare operations are primarily driving the market growth. In line with this, the extensive utilization of strategic bombers in military drills and patrols on account of the changing modern warfare nature is facilitating the engineering of sub-systems for strategic bombers, which in turn, is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the ongoing development and installation of padded active electronically scanned array (ASEA) radar in strategic bomber systems is supporting the market growth. Such products have the capability to radiate powerful signals while remaining stealthy and operate in both adverse climatic conditions and contested environments. Moreover, the large-scale investments being made by governments in the defense sector for the procurement, sustainment, and modernization of technologically advanced strategic bombers are contributing to the market growth. Furthermore, the escalating deployment of such strategic bomber solutions in a wide ray military applications and operations is favoring the market growth. Apart from this, significant improvements in army capabilities and strategic collaborations amongst key players to design warfare devices with enhanced efficacy are positively stimulating the market growth.
Key Market Segmentation:
Type Insights:
Turbofan
Turbojet
Turboprop
Application Insights:
Military Operation
Military Training
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa.?According to the report, North America was the largest market for strategic bombers. Some of the factors driving the North America strategic bomber market include the increasing geopolitical tensions and significant investments in the military and defense sector.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global strategic bomber market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Northrop Grumman Corporation, PJSC Tupolev (United Aircraft Corporation), The Boeing Company, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global strategic bomber market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global strategic bomber market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive strategic bomber markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the competitive structure of the global strategic bomber market?
Who are the key players/companies in the global strategic bomber market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Strategic Bomber Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Turbofan
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Turbojet
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Turboprop
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Military Operation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Military Training
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 Drivers, Restraints, and Opportunities
9.1 Overview
9.2 Drivers
9.3 Restraints
9.4 Opportunities
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Northrop Grumman Corporation
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 PJSC Tupolev (United Aircraft Corporation)
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 The Boeing Company
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report