MOOC(Massive Open Online Course) 시장 보고서 : 구성요소별, 코스별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Massive Open Online Courses Market Report by Component, Course, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1635902
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 139 Pages
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한글목차

세계 MOOC(Massive Open Online Course) 시장 규모는 2024년 223억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 1,699억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 24.04%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 비용 효율적인 자기주도 학습 플랫폼에 대한 수요 증가, MOOC 플랫폼의 게임화 진행, 특히 COVID-19 팬데믹 기간 동안 교육 기관이 원격 학습을 광범위하게 채택한 점 등이 시장을 견인하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

MOOC는 인터넷을 통해 강좌에 접근할 수 있게함으로써 지리적으로 분산된 개인의 교육, 훈련 및 적극적인 참여를 촉진하기 위해 고안된 다양한 무료 웹 기반 학습 프로그램을 의미합니다. 책, 온라인 퀴즈, 프리젠테이션, 평가, 양방향 학습 모듈, 포럼에서의 상호 작용 등 다양한 전통적인 학습 자료로 구성됩니다. 이러한 컨텐츠는 구독 기반 또는 무료 로그인 계정을 통해 쉽게 접근할 수 있습니다. 기존 교육 체계와 비교하여 MOOC는 학업 학점을 제공하지 않습니다. 대신 응시자의 취업 기회를 높이기 위해 온라인 자격증을 제공합니다. 이 외에도 MOOC는 비용 효율적이고, 다양한 과목을 제공하며, 물리적 장소에 구애받지 않고, 유연한 학습 교육이 가능하며, 직업 전망을 넓힐 수 있습니다. 그 결과, MOOC는 교육기관과 폭넓게 제휴하여 대학, 대학원, 직장인, 고등학생에게 여러 과목을 가르치고 있습니다.

MOOC 시장 동향:

비용 효율적이고, 자기 주도적 학습이 가능하며, 다양한 인터랙티브 컨텐츠를 갖춘 온라인 학습 플랫폼에 대한 수요 증가는 MOOC 시장의 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이와 함께 특히 COVID-19가 유행하는 동안 교육 기관에서 이러한 교육 접근 방식을 널리 채택하고 있는 것도 성장을 촉진하는 큰 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 물류, 마케팅, 기업가 정신, 리더십 등 여러 비즈니스 관리 기술을 배우기 위해 직원과 졸업생들이 MOOC 강좌를 광범위하게 활용하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이러한 과정은 종합적인 교육을 제공하면서 여러 기술 및 개인적 속성을 연마하는 데 도움이되며 잠재적인 후보자의 경력 전망을 향상시키는 데 도움이됩니다. 이와 더불어, 주요 기업들의 여러 온라인 교육 플랫폼의 출현과 집중적인 MOOC 프로그램 및 부트캠프를 개설하기 위해 정부가 코스 제작자와 협력하는 유리한 이니셔티브가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 지식 시스템 및 학습 애플리케이션의 출현과 이러한 플랫폼과 블록체인, 인공지능(AI), 데이터 분석, 양자 컴퓨팅, 혼합 현실(MR)과의 대규모 통합은 더 나은 학습 경험을 제공하기 위해 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 급속한 디지털화와 일반 교육 훈련보다 MOOC에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 인터넷 보급과 스마트폰 사용자 증가와 같은 다른 요인들도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 MOOC 시장

제6장 시장 내역 : 구성요소별

제7장 시장 내역 : 코스별

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

제9장 시장 내역 : 지역별

제10장 촉진요인, 억제요인, 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global massive open online courses (MOOC) market size reached USD 22.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 169.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 24.04% during 2025-2033. The increasing need for cost-effective self-paced learning platforms, the ongoing gamification of MOOC platforms and the widespread adoption of remote learning by educational institutes, especially during the COVID-19 pandemic, represent some of the factors driving the market.

Massive open online courses (MOOCs) represent a range of free web-based learning programs designed for teaching, training, and promoting active participation of geographically dispersed individuals by providing access to courses over the internet. They usually comprise various traditional teaching materials, including recorded or filmed video lectures, e-books, online quizzes, presentations, assessments, interactive learning modules, and forum interactions. These content materials are easily accessible through subscription-based or free login accounts. As compared to conventional training structure, MOOCs do not offer academic credits; instead, they provide an online certification to enhance the employment opportunity of a candidate. Apart from this, MOOCs are cost-effective, offer diverse subjects while ensuring no physical location dependence, flexible learning education, and enhanced career prospects. As a result, MOOCs are widely affiliated with educated institutions to teach multiple subjects to graduates, postgraduates, employees, and high school students.

Massive Open Online Courses (MOOC) Market Trends:

The rising need for cost-effective and self-paced online learning platforms with multiple interactive content materials represent one of the key factors driving the massive open online courses market toward growth. In line with this, the widespread adoption of such teaching approaches by educational institutions, especially during the COVID-19 pandemic, is acting as another major growth-inducing factor. Moreover, the extensive utilization of MOOC courses by employees and graduates for learning several business management skills, such as logistics, marketing, entrepreneurship, and leadership, is supporting the market growth. Such courses help hone multiple technical and intrapersonal attributes while providing comprehensive training, which, in turn, improves the career prospects of a potential candidate. This, along with the emergence of several online training platforms by key players and favorable initiatives being undertaken by governments in collaboration with course creators to launch intensive MOOC programs and boot camps are propelling market growth. Furthermore, the advent of knowledge systems and learning applications and the large-scale integration of these platforms with blockchain, artificial intelligence (AI), data analytics, quantum computing, and mixed reality (MR) to offer better learning experiences are favoring the market growth. Apart from this, rapid digitalization and shifting consumer inclination toward MOOC over typical educational training are creating a positive outlook for the market. Other factors, such as increasing penetration of internet and a rising number of smartphone users, are also driving the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

Course Insights:

End User Insights:

Regional Insights:

Competitive Landscape:

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Massive Open Online Courses (MOOC) Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Course

8 Market Breakup by End User

9 Market Breakup by Region

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

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