AI를 활용한 컨택센터 지향
Toward the AI-Powered Contact Center
상품코드 : 974186
리서치사 : IDC
발행일 : 2020년 12월
페이지 정보 : 영문 18 Pages
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2020년에는 COVID-19 팬데믹의 영향 및 오픈 테크놀러지를 활용한 contact center as-a-service(CCaaS) 모델에 대한 장기적인 이동이 투자의 주요 촉매가 되고 있으며, 컨택센터에서 AI 테크놀러지의 다양한 사용 사례를 둘러싼 시장 활동이 대폭 증가하고 있습니다.

컨택센터의 운영은 AI 테크놀러지 프로바이더 및 기존의 컨택센터 테크놀러지 벤더에게 큰 시장 기회이며, AI 전문가인 벤더와 기존의 컨택센터 소프트웨어 벤더는 이 분야에서 명확한 전략을 세우지 않으면 급성장의 기회를 놓칠 위험성이 있다고 생각되고 있습니다.

유럽의 컨택센터에 대해 조사했으며, 비지니스 가치를 제공하는 AI 소프트웨어 제품 및 서비스의 가능성을 분석하고 시장 배경 및 성장요인, 기회, 동향, 주요 기업의 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

이그제큐티브 스냅숏

새로운 시장의 발전과 역학

테크놀러지 공급업체에 대한 제안

참고 자료

KSA 20.12.16
영문 목차

영문목차

This IDC Market Perspective analyzes the potential of AI software products and services to deliver business value in contact centers in Europe. 2020 has seen a significant uptick in market activity around various use cases for AI technologies in contact centers, with the impacts of the COVID-19 pandemic as well as the longer-term shift to contact center as-a-service (CCaaS) models leveraging open technologies acting as major catalysts for investment. IDC expects contact center operations to represent a significant concentration of market opportunity for AI technology providers and established contact center technology vendors."The journey to the AI-powered contact center is creating a competitive battleground," said Jack Vernon, senior research analyst, IDC. "Specialist AI vendors and established contact center software vendors must all develop clear strategies for this space, or risk losing out on a very fast-growing opportunity."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

Advice for the Technology Suppliers

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