IDC PlanScape : 공급망 전환에 의한 새로운 형태의 브랜드 충성도에 대한 대응 강화
IDC PlanScape: Supply Chain Transformation to Power the New Age of Brand Loyalty
상품코드 : 923565
리서치사 : IDC
발행일 : 2020년 01월
페이지 정보 : 영문 11 Pages
US $ 4,500 ₩ 5,315,000
PDF by E-mail (Single User License)


한글목차

브랜드 기업은 다양한 기술과 경영 기법을 이용하여 의사 결정 신속화 및 효율적인 공급망 관리, 나아가서는 브랜드 충성도 향상에 힘쓸 필요가 있습니다. 특히 공급망 전환 추진을 통해 쇼핑 경험 향상과 공유/신용 관계 창출 등의 의사결정 신속화만으로는 얻을 수 없는 효과를 얻을 수 있습니다.

브랜드 충성도(Brand Loyalty) 관리 분야의 최첨단 기술, 특히 공급망 전환(Supply Chain Transformation)의 동향에 대해 분석하고, 공급망 전환의 정의 및 개요, 브랜드 충성도 기술/시장에 대한 구체적인 효과, 향후 기술 개발 및 시장 성장 전망, 업계 관계자가 앞으로 해결해야 할 과제 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

IDC PlanScape의 설명도

개요

왜 공급망 전환이 중요한가?

공급망 전환이란 무엇인가?

주요 이해관계자(주주)는 누구인가?

'공급망 전환' 기술의 장점을 어떻게 귀사 소유로 만드는가?

기술 구매자를 위한 제안

관련 조사

LSH 20.02.21
영문 목차

영문목차

This IDC PlanScape outlines the importance of developing a "thinking supply chain" to capture and retain customer loyalty. It describes how supply chain ecosystems must collaborate and accelerate decisions based on a trusted, secure, and intelligent relationship where all parties jointly understand and fulfill demand. This enables retailers to increase efficiency and become a preferred brand for customers."Brands must develop new types of agreements, metrics, decision-making criteria, and systems to work together to accelerate decision making, improve supply chain execution, and ultimately drive loyalty," states Leslie Hand, GVP, IDC Retail Insights. "IDC thinks about this in terms of the 'thinking supply chain' where there is a culture of sharing and trust throughout the supply ecosystem and a singular focus on best serving customers." She emphasizes that "customer experience and loyalty hinge on being able to exceed shopping and fulfillment expectations and simply cannot be done without removing the latency in decision processes and collaborating with joint success metrics in mind. IDC likes to refer to this as driving empathic relationships at scale - with both the consumer and partner."

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is Supply Chain Transformation Important?

What Is Supply Chain Transformation?

Who Are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of Supply Chain Transformation Technology?

Advice for Technology Buyers

Related Research

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 koreainfo@gii.co.jp
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기