이번 IDC Market Perspective에서는 매니지드 서비스 제공업체(SP)가 매니지드 클라우드 서비스 시장에서 최적의 포지셔닝을 결정하기 위한 청사진을 수립해야 할 필요성에 대해 논의합니다. 그 목적은 목표 시장, 제공 서비스군, 가치 제안, 차별화 요소를 명확하게 정의하여 효과적인 포지션을 구축하는 데 있습니다. IDC 아웃소싱 및 매니지드 클라우드 서비스 프로그램 VP인 데이비드 태퍼(David Tapper)는 "매니지드 클라우드 서비스 구매자의 요구사항이 급격하게 변화하고 서비스 제공업체 업계가 근본적으로 재편됨에 따라, 매니지드 SP는 이 시장에서 자신의 위치를 보다 명확하게 정의해야 한다 시장에서의 포지셔닝을 보다 명확하게 정의할 필요가 있습니다. 관리 대상 SP가 자신의 위치를 정의하기 위해 필요한 투자에는 조직 및 운영 구성 요소 평가, 조직 및 운영 구성 요소와 전략적 비즈니스 요소의 조정, 서비스 제공업체 간의 경계 정의, 지속적인 적응을 위한 청사진 수립 등이 있습니다."라고 말했습니다.
This IDC Market Perspective discusses the need for managed SPs to develop a blueprint to determine their optional positions in the managed cloud services market. The goal is to develop an effective position that clearly defines target markets, a set of offerings, a value proposition, and differentiation."The dramatic changes in buyer requirements when utilizing managed cloud services, along with a fundamental restructuring of the service provider industry, require that managed SPs more clearly define their positioning in this market," says David Tapper, program VP, Outsourcing and Managed Cloud Services, IDC. "Investments that managed SPs must make to define their position include assessing organizational and operational building blocks, aligning organizational and operational building blocks with strategic business factors, defining boundaries across service providers, and developing a blueprint for continuous adaptation."