이 IDC Market Perspective는 IDC가 2025년 3월과 4월에 모든 주요 인쇄 및 복사 OEM을 대상으로 실시한 간단한 설문조사에서 얻은 응답을 제시합니다. 이 설문조사는 하드카피 산업에 대한 전반적인 시장 평가를 파악하는 것을 목표로 했습니다. 응답자들이 중요한 시장 발전에 대한 생각과 의견을 자세히 설명할 수 있도록 10개의 개방형 질문을 사용했습니다. "우리는 매우 변동성이 큰 지정학적 시장 상황에서 점점 더 심화되고 있는 기존 인쇄 비즈니스의 내재적 문제를 계속 관찰하고 있습니다. 이는 인쇄 OEM이 성공을 거두기에는 시장이 매우 어려운 장애물을 안고 있다는 것을 의미합니다."라고 IDC의 이미징, 인쇄 및 문서 솔루션 부문 프로그램 부사장인 Keith Kmetz는 말합니다. "핵심은 경쟁업체를 희생시키면서 시장 점유율을 높이는 동시에 인접 제품 및 시장 카테고리를 통해 새로운 비즈니스를 확보하는 것입니다. 어려운 상황이지만, 강력한 실행력과 높은 수준의 고객 서비스에 집중하여 미래 성장 경로를 유지하는 일부 OEM이 성공을 거둘 것으로 예상됩니다."
This IDC Market Perspective presents responses from a brief survey IDC conducted with all major print and copy OEMs in March and April 2025. The survey aimed to capture an overall market assessment of the hardcopy industry. We used 10 open-ended questions for respondents to elaborate their thoughts and opinions on important market developments. "We continue to observe inherent challenges in the legacy print business that are growing in intensity under highly volatile geopolitical market conditions. For print OEMs, it means that the market shows formidable obstacles to gain success," said Keith Kmetz, program vice president, Imaging, Printing, and Document Solutions at IDC. "The key is to increase market share at the expense of competitors while gaining net-new business through adjacent product and market categories. Although this is a difficult position to be in, we believe that we will see successes achieved by a certain set of OEMs that focus on strong execution and high levels of customer service to maintain a future growth path."