기술 부서는 커뮤니케이션, 트랜잭션 처리, 분석, 데이터 등 다양한 기술 서비스를 제공하는 업무를 담당합니다. 주요 기술 서비스를 각각 원하는 결과, 고객 요구사항에 대한 지식, 수명 주기 관리가 포함된 제품으로 취급함으로써 기술 리더십은 변화하는 상황에 대응하고 제공하는 기술 서비스의 계획과 제공에 있어 보다 능동적으로 대처할 수 있습니다. 제품 목표와 목적, 제품 도입부터 폐기까지의 수명 주기 관리, 제품 로드맵, 로드맵 변경 프로세스 등 기존의 제품 관리 모범 사례를 활용하면 기술 리더는 사후 대응적인 프로젝트별 환경에서 보다 의도적이고 다양한 이해관계자의 의견을 수렴하여 보다 포괄적인 기술 서비스 관리 접근 방식으로 전환할 수 있습니다. IT 제품 관리가 조직에 처음 도입된 경우, 우선 기술 서비스의 일부로 제품 관리를 구현하고 학습한 내용을 바탕으로 접근 방식을 수정한 다음 모든 주요 기술 서비스(인프라, 애플리케이션, 분석, AI 등)로 확장하면 이점이 있습니다.
Technology departments are in the business of delivering a range of technology services - communications, transaction processing, analytics, data, and so forth. By treating the major technology services as products - each with a set of desired outcomes, knowledge of customer needs, and life-cycle management - technology leadership is more likely to be responsive to the changing conditions and proactive in its planning and delivery of the technology services it provides.Leveraging the existing best practices for product management - product goals and objectives, life-cycle management from introduction through retirement, product road maps, and processes for changes to the road map - technology leaders can shift from a reactive, project-to-project environment to a more intentional and, by gathering inputs from a wide range of stakeholders, more comprehensive approach to technology service management.If IT product management is new to the organization, there is benefit in, as a starting point, implementing product management with a subset of the technology services, revising the approach based on what is learned, and then expanding to cover all of the major technology services (infrastructure, application, analytics, AI, etc.).