이 IDC Market Perspective에서는 보안 서비스 제공업체의 매출 성장을 위한 핵심 요소에 대해 설명합니다. 진화하는 사이버 보안 환경에서 서비스 제공업체는 교육(Education), 효과(Effectiveness), 효율성(Efficiency), 진화(Evolution)라는 네 가지 Es에 집중함으로써 고객 확보 및 유지를 강화할 수 있습니다. 이러한 접근 방식에는 GenAI에 대한 고객 교육, 보안 결과 개선, 리소스 활용 극대화, 플랫폼 중심 모델 수용이 포함됩니다. 이러한 전략을 구현함으로써 서비스 제공업체는 고객의 요구를 더 잘 충족하고 성장을 촉진하며 효과적인 보안 프로그램을 보장할 수 있습니다. "교육, 효과, 효율성, 진화라는 네 가지 Es를 수용하여 GenAI 시대에 사이버 보안 서비스를 혁신하고 성장을 촉진하며 고객 유지를 강화하세요."라고 보안 및 신뢰 연구 부사장인 크레이그 로빈슨은 말합니다.
This IDC Market Perspective discusses keys to revenue growth for security service providers. In the evolving cybersecurity landscape, service providers can enhance customer acquisition and retention by focusing on the four Es: education, efficacy, efficiency, and evolution. This approach involves educating customers on GenAI, improving security outcomes, maximizing resource utilization, and embracing platform-centric models. By implementing these strategies, providers can better meet customer needs, drive growth, and ensure effective security programs."Embrace the four Es - education, efficacy, efficiency, and evolution - to revolutionize cybersecurity services, drive growth, and enhance customer retention in the GenAI era," said Craig Robinson, research VP, Security and Trust.