이 IDC Market Perspective에서는 디지털 비즈니스와 AI 시대에 조직이 인적 요소를 강화할 수 있는 방법에 대한 인사이트를 공유합니다. 조직 내 인적 요소를 개선하기 위해 고려해야 할 다섯 가지 핵심 요소는 기술의 역할, 웰빙 관행, 문화와 가치의 확립, 성장 이니셔티브의 효과성, 관계 관리입니다. 이러한 요소들이 함께 어우러져 현대적이고 적응력 있는 조직 모델을 만들어냅니다. "EMEA 지역의 조직은 특히 기술이 빠르게 발전함에 따라 직장에서 인적 요소를 강화하기 위한 전략을 개선해야 합니다. 인적 요소에 대한 입증 가능한 지원은 인재를 유치하고 유지하고자 하는 조직에게 매우 중요합니다. 비용 절감과 기술 효율성 향상에만 집중하는 기업은 장기적으로 어려움을 겪을 것입니다." - 에리카 스피노니, IDC EMEA 업무 및 디지털 비즈니스의 미래와 AI 혁신 전략 담당 수석 연구 분석가
This IDC Market Perspective shares insights on how organizations can enhance the human element in the Digital Business and AI Era. There are five key pillars to consider for improving the human factor within an organization: the role of technology, wellbeing practices, the establishment of culture and values, the effectiveness of growth initiatives, and the management of relationships. Together, these pillars create a modern and adaptable organizational model. "Organizations in EMEA need to improve their strategies for enhancing the human factor at work, especially as technology evolves rapidly. Demonstrable support of the human factor will be crucial for organizations aiming to attract and keep talent. Companies that only focus on cutting costs and increasing technology efficiency will struggle in the long run." - Senior Research Analyst Erica Spinoni, IDC EMEA Future of Work and Digital Business and AI Transformation Strategies