이 IDC 시장 전망에서는 마진 및 할인 전략, 계약 기간, 갱신, 공급업체 교체, 판매 주기 및 마케팅에 관한 주제를 포함하여 MDR 공급업체와 채널 영업 조직과의 관계에 영향을 미치는 트렌드를 살펴봅니다. IDC의 보안 및 신뢰 부문 리서치 디렉터인 Jaclynn Anderson은 "MDR 서비스를 효과적으로 판매하려면 많은 인풋이 필요합니다. 즉, 시장에서 각 공급업체의 위치를 이해하고, 최적의 타겟 고객에게 적절히 도달하고, 신규 구매 또는 교체 이유를 파악하고, 마진 및 할인 전략을 파악해야 합니다."라고 말했습니다.
This IDC Market Perspective examines the trends impacting MDR vendors' relationships with channel sales organizations, including topics around margin and discounting strategies, contract duration, renewals, vendor replacement, and sales cycles and marketing. "Effectively selling MDR services involves many inputs. It means understanding each vendor's position in the market, properly reaching the best target customer, knowing why they are purchasing new or replacing, and the margin and discounting strategies at play." - Jaclynn Anderson, research director, Security and Trust at IDC