이 IDC PeerScape에서는 중견 시장 기업의 IT 부문과 비즈니스 부문 이그제큐티브를 대상으로 기업 계획, 예산 편성, 예측 솔루션의 채택을 확실히 성공시키는 방법에 대해 어드바이스를 제공하고 있습니다. 이 문서의 인사이트는 엔터프라이즈 계획, 예산 책정 및 예측 애플리케이션 공급업체에 대한 2024 IDC MarketScape 평가의 일환으로 참조 인터뷰를 통해 수집한 것입니다. 시장 평가에서 강조된 바와 같이 공급업체의 역량과 강점은 다양하지만, 이러한 솔루션을 성공적으로 구현하고 채택할 수 있었던 방법에 대해 참조 고객이 제공한 공통 주제와 조언이 있었습니다. "미드 마켓 조직은 엔터프라이즈 계획, 예산 책정 및 예측 솔루션의 도입 단계가 서로 다릅니다. 처음으로 솔루션을 배포하는 기업도 있고, 업그레이드 및 공급업체 전환을 진행 중인 기업도 있습니다. 많은 기업이 이제 막 솔루션 내에서 AI 사용을 평가하고 있습니다. 성공적인 도입을 가능하게 한 근본적인 요소는 여전히 사용자 경험, 지원, 데이터 준비 자동화입니다."라고 IDC의 애널리틱스 & AI 리서치 담당 VP인 Megha Kumar는 말했습니다.
This IDC PeerScape offers advice to IT and business executives of midmarket organizations on how they can ensure success in the adoption of enterprise planning, budgeting, and forecasting solutions. Insights in this document were gathered during reference interviews as part of the 2024 IDC MarketScape evaluation of enterprise planning, budgeting, and forecasting application vendors. While vendors vary in terms of their capabilities and strengths as highlighted in the market evaluation, there were common themes and advice provided by reference customers on how they were able to ensure successful implementation and adoption of these solutions."Midmarket organizations are at different stages of adoption when it comes to enterprise planning, budgeting, and forecasting solutions. Some are deploying the solutions for the first time, while others are in the process of upgrading and switching providers. Many have just evaluated the use of AI within these solutions. The underlying factors that allowed for successful adoption remains user experience, support, and automation of data preparation," said Megha Kumar, vice president, Analytics and AI Research at IDC.