5G 네트워크 슬라이싱의 새롭고 복잡한 특성으로 인해 효과적인 요금 모델을 찾는 것은 쉽지 않습니다. 사업자는 지연 시간, 안정성, 리소스 할당과 같은 각 슬라이싱의 맞춤화를 고려해야 합니다. 고객은 종종 그 가치를 이해하는 데 어려움을 겪으며 도입을 복잡하게 만듭니다. 가격 모델은 유연해야 하며 리소스 부족, 계획된 슬라이스와 온디맨드 슬라이스, 대역폭과 지연 시간 같은 특정 기술 요구 사항을 고려해야 합니다. 다양한 사용 사례와 산업을 수용하려면 역동적이고 계층화된 가격 구조가 필수적입니다. IDC의 5G 수익화 및 채택 부분 Vice President인 Alejandro Cadenas는 "5G 슬라이스의 가격 책정 전략은 시장에 완전히 새로운 서비스에 대한 것이므로 기술 및 상업적 역학을 모두 반영해야 하며 리소스 부족과 고객 가치에 맞게 조정해야 합니다. 슬라이싱이 효과적으로 가격이 책정되고 사용자와 지불자가 모델의 중심에 있다면, 통신사가 전통적으로 해결하기 어려웠던 새로운 세대의 롱테일 서비스를 완전히 실현할 수 있습니다."라고 말했습니다.
Finding an effective pricing model for 5G network slicing is challenging due to its novelty and complexity. Operators must account for customization in each slice, such as latency, reliability, and resource allocation. Customers often struggle to understand its value, complicating adoption. Pricing models must be flexible and take into account resource scarcity, planned vs. on-demand slices, and specific technical requirements such as bandwidth and latency. Dynamic and tiered pricing structures are essential to accommodate different use cases and industries."Pricing strategies for 5G slices are challenging, as we are talking about a service that is completely new to the market; therefore, pricing must reflect both technical and commercial dynamics and must adapt to resource scarcity and customer value. If slicing is priced effectively and the user and payer remains at the center of the model, it can unleash a full new generation of long-tail services that have traditionally been very difficult for telcos to address." - Associate Vice President Alejandro Cadenas, 5G Monetization and Adoption, IDC Europe