이 IDC의 시점은 테크놀러지 벤더 에코시스템 솔루션 개발과 바이어 채택 모델을 제시하고 있습니다. 수년간 테크놀러지 프로바이더의 마케팅 메시지는 테크놀러지의 제공에서 솔루션의 제공으로 이동해 왔습니다. 이것은 모듈화된 플랫폼 기반 아키텍처로의 이동과 밀접하게 관련되어 있습니다. IDC의 월드와이드 IT/OT 컨버전스 전략 리서치 디렉터인 Jonathan Lang는 다음과 같이 말했습니다. "우리는 기술 구매자로부터 솔루션을 구매하고 싶지만 비즈니스 사용 사례를 지원하는 데 필요한 무수한 통합을 탐색하는 과정에서 기술 부채에 빠져 있다는 말을 끊임없이 듣습니다. 공급업체들이 협력하여 전체 환경에 걸쳐 기능을 내장하고 사전 통합하기 전까지는 기술 역량이 이를 효과적으로 배포하고 활용하는 조직의 능력보다 훨씬 앞서게 될 것입니다."
This IDC Perspective lays out a model for technology vendor ecosystem solution development and buyer adoption. For years, technology providers have shifted their marketing message from offering technologies to offering solutions. This has gone hand in hand with the transition to modular, platform-based architectures. However, the dirty secret is that technology buyers often require integration across multiple providers, technologies, data, and their own business processes to arrive at a true solution."We hear constantly from tech buyers that they want to buy solutions, yet they are mired in technical debt navigating the myriad of integrations necessary to support business use cases," says Jonathan Lang, research director, Worldwide IT/OT Convergence Strategies at IDC. "The truth is that until vendors start working together to embed and pre-integrate functionality across the landscape, the technology capabilities will continue to be far ahead of organizations' abilities to effectively deploy and leverage them."