IDC의 세계 디지털 전환 사용 사례(2024년) : 체험형 호스피탈리티, 다이닝 및 여행
IDC´s Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2024: Experiential Hospitality, Dining, and Travel
상품코드:1540230
리서치사:IDC
발행일:2024년 08월
페이지 정보:영문 80 Pages
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이 IDC 조사에서는 호스피탈리티 업계에서 디지털 전환이 진행되고 있는 가장 두드러진 사용 사례에 대해 설명합니다. 호텔 및 여행사들은 디지털 전환을 위해 무엇을 어떻게 변경하고, 혁신하고, 새로운 기술을 계획할 것인지에 대한 가이드로 이 문서를 활용할 수 있습니다. 이 문서의 표는 호텔, 레스토랑 및 여행 비즈니스 프로세스에서 조직이 로드맵에 포함시켜야 할 여러 분야에 대한 인사이트를 제공합니다. IDC Retail Insights의 호스피탈리티 및 여행 디지털 전략 담당 선임 리서치 매니저인 도로시 크리머(Dorothy Creamer)는 다음과 같이 말했습니다. "모든 비즈니스가 AI의 최신 슈퍼 사이클을 계속 탐색함에 따라 다음 세대의 호스피탈리티 및 여행은 자동화 및 지능형 시스템에 크게 기울어 질 것이지만, 먼저 조직은 데이터 및 디지털 전략뿐만 아니라 기존 기술 스택을 엄격하게 검토해야합니다. 첨단 기술 솔루션에 대한 적응과 채택이라는 과제는 필수적이며, 미래 지향적인 기업은 급변하는 시장에서 성공하기 위해 역동적이고 유연하게 대응해야 합니다. 이 보고서는 운영상의 목표를 달성하고, 프리미어 수준의 고객 서비스를 제공하기 위해 효과적이고 효율적인 기술 활용을 가능하게 하는 전략적 우선순위에 대한 로드맵을 제공하는 것을 목표로 합니다."
IDC의 세계 규모 디지털 전환 분류
2024년 디지털 전환 분류 변경
분류 개요
정의
호스피탈리티, 음식, 여행
여행
숙박
이벤트 관리
식품·음료
레크리에이션과 엔터테인먼트
디지털 미션 : 체험형 호스피탈리티, 다이닝, 여행
전략적 우선사항 : 옴니채널 예약, 주문, 배송
옴니채널 예약, 주문, 배송 프로그램 : 최적화된 예약, 주문, 지불
옴니채널 예약, 주문, 배송 프로그램 : 원활한 풀필먼트
옴니채널 예약, 주문, 배송 프로그램 : 안전한 옴니채널 운영
옴니채널 예약, 주문, 배포 프로그램 : 직감적이고 최적화된 예약
전략적 우선사항 : 연결된 여행과 경험
연결된 여행과 경험 프로그램 : 체험형 서비스 생태계
연결된 여행과 경험 프로그램 : 커넥티드 게스트/여행자 경험
연결된 여행과 경험 프로그램 : 차세대 게스트/여행자 케어
전략적 우선사항 : 디지털 고객 참여
디지털 고객 참여 프로그램 : 게스트 참여 분석
디지털 고객 참여 프로그램 : 초개인화된 참여
디지털 고객 참여 프로그램 : 차세대 로열티와 보수
전략적 우선사항 : 디지털 공급망 최적화
디지털 공급망 최적화 프로그램 : 최적화된 서플라이 네트워크
디지털 공급망 최적화 프로그램 : 최적화된 풀필먼트 업무
디지털 공급망 최적화 프로그램 : 공급망 투명성
전략적 우선사항 : 업무 효율과 민첩성
업무 효율과 민첩성 프로그램 : 모바일 기업과 운영
업무 효율과 민첩성 프로그램 : 커넥티드 워크포스
업무 효율과 민첩성 프로그램 : 수익성 최적화
업무 효율과 민첩성 프로그램 : 애자일 인프라
전략적 우선사항 : 비즈니스 모델 혁신
비즈니스 모델 혁신 프로그램 : 테크놀러지 주도 매출
비즈니스 모델 혁신 프로그램 : 프로세스 최적화
비즈니스 모델 혁신 프로그램 : 데이터 주도 매출
참고 자료
부록
IDC의 디지털 전환 지출 가이드
관련 조사
요약
KSM
영문 목차
영문목차
This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, senior research manager, Hospitality and Travel Digital Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality, dining, and travel organizations are increasingly focused on operating as digital businesses. The next generation of hospitality and travel will lean heavily on embedded automation and intelligent systems as all businesses continue to navigate the latest super-cycle of AI, but first, organizations must take a hard look at existing tech stacks as well as data and digital strategies. The challenge of adapting to and adopting high-tech solutions is necessary, and future-ready enterprises will need to be dynamic and flexible to be successful in a rapidly changing market. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver premiere guest services while achieving operational objectives."
IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy
Digital Transformation Taxonomy Changes for 2024
Taxonomy Overview
Definitions
Hospitality, Dining, and Travel
Travel
Lodging
Event Management
Food and Beverage
Recreation and Entertainment
Digital Mission: Experiential Hospitality, Dining, and Travel
Strategic Priority: Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution
Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Optimized Booking, Ordering, and Payment
Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Frictionless Fulfillment
Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Secure Omni-Channel Operations
Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Intuitive and Optimized Reservations
Strategic Priority: Connected Journey and Experience
Connected Journey and Experience Program: Experiential Service Ecosystem
Connected Journey and Experience Program: Connected Guest/Traveler Experience
Connected Journey and Experience Program: Next-Generation Guest/Traveler Care
Strategic Priority: Digital Guest Engagement
Digital Guest Engagement Program: Guest Engagement Analytics
Digital Guest Engagement Program: Hyper-Personalized Engagement
Digital Customer Engagement Program: Next-Generation Loyalty and Rewards
Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Supply Network
Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Fulfillment Operations
Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Chain Transparency
Strategic Priority: Operational Efficiency and Agility
Operational Efficiency and Agility Program: Mobile Enterprise and Operations
Operational Efficiency and Agility Program: Connected Workforce
Operational Efficiency and Agility Program: Profitability Optimization
Operational Efficiency and Agility Program: Agile Infrastructure
Strategic Priority: Business Model Innovation
Business Model Innovation Program: Technology-Driven Revenue
Business Model Innovation Program: Process Optimization
Business Model Innovation Program: Data-Driven Revenue