이 보고서는 2030년까지 EU의 모든 제품에 의무적으로 적용될 유럽 디지털 제품 여권(DPP) 이니셔티브에 대한 중요한 인사이트를 제공합니다. 이 이니셔티브는 원산지, 재료, 재활용 가능성과 같은 지속가능성 측면에 대한 자세한 정보를 제공하여 제품 수명주기의 투명성을 높이고 순환 경제 원칙을 지원하는 것을 목표로 합니다. 기술은 DPP를 제공하는 데 있어 매우 중요한 역할을 합니다. 이미 DPP를 제공하는 유럽 기업으로는 Mango와 Tommy Hilfiger가 있으며, 지속가능한 관행과 순환형 밸류체인을 촉진하는 DPP의 실용적인 응용과 역할을 보여주는 다양한 EU 프로젝트가 있습니다. IDC 유럽 디지털 비즈니스 전략 담당 선임 연구 분석가 Erica Spinoni는 다음과 같이 말했습니다. "디지털 제품 여권을 도입하여 지속가능성의 미래를 수용함으로써 기업은 지속가능성 태도를 개선하고 세계 밸류체인 전반에서 혁신과 신뢰를 촉진할 수 있습니다. 기술은 DPP 이니셔티브의 전개에 있어 매우 중요한 역할을 하고 있으며, 블록체인, IoT, 디지털 트윈, 데이터 분석, 클라우드 컴퓨팅이 그 역할을 담당하고 있습니다. 이러한 기술은 안전하고 신뢰할 수 있는 데이터 저장과 공유를 보장하고, 지속가능성과 투명성이라는 DPP의 목표를 지원합니다."
This IDC Market Perspective presents key insights into the European digital product passport (DPP) initiative, which will be mandatory for all products in the EU by 2030. This initiative aims to enhance product life-cycle transparency and support circular economy principles by providing detailed information on sustainability aspects such as origin, materials, and recyclability. Technology plays a pivotal role in the delivery of DPPs. European companies already delivering DPPs include Mango and Tommy Hilfiger, in addition to various EU projects that illustrate DPPs' practical applications and role in promoting sustainable practices and circular value chains."In embracing the future of sustainability with the introduction of digital product passports, organizations will have improved sustainability postures as well as be able to foster innovation and trust across their global value chains," said Erica Spinoni, senior research analyst, IDC's European Digital Business Strategies. "Technology plays a pivotal role in the rollout of DPP initiatives, with blockchain, IoT, digital twins, data analytics, and cloud computing being instrumental. These technologies ensure secure, reliable data storage and sharing, supporting DPPs' goals of sustainability and transparency."