이 보고서는 경험 오케스트레이션 비즈니스(X-OB)가 무엇인지, 마케터에게 어떤 가치를 제공하는지, 그리고 X-O 애플리케이션을 경쟁 차별화 요소로 어떻게 활용할 수 있는지에 대해 자세히 설명합니다. 라반야 진달(Lavanya Jindal) IDC Asia/Pacific CX, Martech, Value Streams 선임 리서치 애널리스트는 "마케터들은 GenAI를 활용한 지능형 경험 오케스트레이션의 시대를 선도할 수 있는 기회를 잡아야 합니다. GenAI의 이용 사례에서 어떻게 가치를 극대화하고 X-OB 모델을 활용할 수 있는지, 그리고 그 전에 어떤 기둥을 강화해야 하는지 전략적으로 평가해야 합니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective delves into what is an experience-orchestrated business (X-OB), what is the value proposition for marketers, and how they can leverage X-O applications as a competitive differentiator."Marketers should seize the opportunity to lead in the era of intelligent experience orchestration powered by GenAI. They should strategically evaluate how they can maximize value from GenAI use cases, leverage this X-OB model, and what pillars they need to strengthen before that," says Lavanya Jindal, senior research analyst, CX, Martech, and Value Streams at IDC Asia/Pacific.