이 IDC Market Perspective는 경험 비즈니스(XO 비즈니스), 즉 인텔리전스를 활용한 공유 경험을 촉진하고 이를 비즈니스 내 모든 기능에서 생성형 AI(GenAI)의 이용 사례와 연결하여 생성형 AI(GenAI)의 이용 사례에 대해 설명합니다. 이용 사례는 이를 뒷받침하는 기술과 이에 의존하는 조직 문화를 완전히 재구성하여 비즈니스 전반을 강화할 수 있는 기능을 가지고 있습니다. 'AI Everywhere'의 세계가 도래하고 있으며, 의사결정 속도에 영향을 미치는 워크스트림과 프로세스에 더 많은 통찰력을 제공하는 데이터로 강화된 지능형 기술 코어로 조직을 지원하는 완전히 새로운 엔터프라이즈 용도의 세계가 거의 즉각적으로 도래하고 있습니다. IDC의 기업 소프트웨어 그룹 부사장인 Mickey North Rizza는 "기술은 우리의 삶을 재구성하고 있으며, 수작업과 물리적 측면에서 지능적으로 활용되는 자동화 시스템으로 이동하고 있습니다. AI Everywhere 시대에는 비즈니스 경험이 '기술 활용에서 기술 몰입'으로 근본적으로 변화하고 있습니다. 새로운 체험형 비즈니스로 전환될 것으로 보고 있습니다. 이러한 변화를 수용하기 위해 기술 및 서비스 조직은 비즈니스 기반을 재검토하고, 미래를 재구성하고, 조직, 고객 및 잠재 고객을 위해 기술 전략을 변경해야 합니다."라고 말했습니다.
This IDC Market Perspective brings forward the experience-orchestrated business, a shared experience powered by intelligence, and ties it with some of the GenAI use cases across the functions in the business. The GenAI use cases have the ability to completely reshape the technology underpinning and organizational culture that depends upon it, enhancing the business overall. The AI everywhere world is upon us, and with it comes a whole new world of enterprise applications underpinning organizations with an intelligent technology core, enhanced with data that brings more insights into the workstreams and journeys impacting decision velocity almost instantaneously."Technology has reshaped our lives, moving us from manual and physical aspects to more intelligently driven automated systems. In this age of AI everywhere, IDC finds the business experience will fundamentally change from a 'use of technology to an immersion of technology,' completely flipping the business world to new experience-orchestrated dimensions,' said Mickey North Rizza, group vice president, Enterprise Software at IDC. "Embracing this change requires technology and services organizations to relook at their foundational base of business, reimage their future, and alter their technology strategy for the betterment of their organization, clients, and prospects."