이 IDC Perspective는 비 IT 분야에서 널리 성공적으로 사용되고 있는 디자인 프로세스인 디자인 씽킹에 대한 개요를 제공합니다. 디지털 트랜스포메이션으로 인한 복잡하고 모호한 IT 이니셔티브의 성공 가능성을 높일 수 있는 도구를 찾고 있는 정부 CIO를 대상으로 합니다. 디자인 씽킹에서 도출된 주요 개념과 사례에 대한 실용적인 가이드 역할을 하며, 성공 가능성과 비즈니스 영향력을 높이기 위해 IT 이니셔티브에 디자인 씽킹을 적용하기 위한 프레임워크의 예를 포함하고 있습니다. IDC IEP(IT Executive Programs)의 비상근 리서치 어드바이저인 톰 루벨(Tom Rubel)은 다음과 같이 말했습니다. "정부 CIO들은 오랜 기간 동안 IT 조직에서 고객 중심과 공감대를 형성하고, 내부 사용자 및 외부 관계자들이 원하고 수용하는 IT 제품 및 서비스를 만들어야 하는 과제를 해결해 왔습니다. 디자인 씽킹은 이러한 과제를 해결할 수 있는 강력한 도구이며, 정부 기관의 디지털 혁신에 동참하고자 하는 모든 CIO의 툴킷에 포함되어야 합니다."
This IDC Perspective is an overview of design thinking, a design process that is widely and successfully used outside of IT. It is intended for government CIOs who are looking for tools to help improve chances for success with the complex and ambiguous IT initiatives that arise from digital transformation. It serves as a practical guide to key concepts and practices drawn from design thinking and includes an example framework for applying design thinking to an IT initiative to increase the probability of success and business impact."Government CIOs have long been challenged with building customer focus and empathy in their IT organizations and creating IT products and services that are desired and embraced by internal users and external constituencies," says Thom Rubel, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEP). "Design thinking is a powerful tool that can help with these challenges and should be in the toolkit of any CIO who intends to play a role in digitally transforming their agency."