마케팅 분야 생성형 AI 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 시스템 유형별, 용도별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2033년)
Generative AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By System Type, By Application, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드 : 1888797
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 11월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

마케팅 분야 생성형 AI 시장 요약

세계의 마케팅 분야 생성형 AI 시장 규모는 2024년에 15억 6,000만 달러로 추정되며, 2033년까지 220억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

2025년부터 2033년까지 CAGR 35.1%로 성장할 것으로 예상됩니다. 효과적인 고객 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 복잡한 문의에 대응할 수 있는 스마트 챗봇 개발에 활용되고 있습니다.

이러한 AI 기반 챗봇은 자연어 처리 기술을 활용하여 실시간 지원을 제공함으로써 소비자 경험을 개선하고 응답 시간을 단축할 수 있습니다. 기업들은 24시간 지원을 제공할 수 있게 되어 고객 만족도와 충성도를 높일 수 있습니다.

개인화된 경험에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 이메일 메시지, 랜딩 페이지, 상품 추천 등 고객 개개인에 맞는 개별 컨텐츠를 생성할 수 있습니다. 마케팅 담당자는 이를 활용하여 참여도를 높이고 마케팅 커뮤니케이션의 관련성을 강화할 수 있습니다. 예를 들어, 의류 소매업체는 생성형 AI를 통해 고객의 과거 구매 이력, 검색 기록, 소셜 미디어 활동을 기반으로 개인별 맞춤 상품 제안을 생성할 수 있습니다. 이를 통해 고객에게 관련성이 높은 상품만 보여줌으로써 매출 향상에 기여합니다.

보다 풍부하고 매력적인 인터랙션에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 증강현실(AR) 경험을 창출할 수 있습니다. AR은 현실 환경에 디지털 요소를 겹쳐서 보여주는 인터랙티브한 경험입니다. AR은 다양한 방식으로 사용자 경험을 풍부하게 하고, 제품 시각화, 제품 지식 습득, 제품 체험을 촉진하는 데 도움을 줍니다. 예를 들어, 가구를 전문으로 하는 기업은 AR을 활용하여 고객에게 가구가 주거공간에 어떻게 어울리는지 보여줄 수 있습니다. 이를 통해 고객은 더 많은 정보를 바탕으로 구매 결정을 내릴 수 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 변수, 동향 및 범위

제4장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석

제5장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 시스템 유형별 추정·동향 분석

제6장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 용도별 추정·동향 분석

제7장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석

제8장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 지역별 추정·동향 분석

제9장 경쟁 구도

KSM
영문 목차

영문목차

Generative AI In Marketing Market Summary

The global generative AI in marketing market size was estimated at USD 1.56 billion in 2024 and is projected to reach USD 22.02 billion by 2033, growing at a CAGR of 35.1% from 2025 to 2033. Due to the growing demand for effective customer service, generative AI is used to develop smart chatbots capable of handling difficult inquiries.

These AI-powered chatbots use natural language processing to give real-time support, improving consumer experiences and decreasing response times. Companies may provide round-the-clock assistance, increasing client satisfaction and loyalty.

Owing to the growing demand for personalized experiences, generative AI can form personalized content individually for each customer, such as email messages, landing pages, and product recommendations. Marketing professionals may use this to increase engagement and enhance the relevancy of their marketing communications. For instance, a clothing retailer may utilize generative AI to develop personalized product suggestions for each consumer based on their previous purchases, browsing history, and social media activity. It would assist the brand in ensuring that customers only see relevant goods, increasing sales.

Due to the increasing demand for richer and more captivating interactions, generative AI has the potential to generate augmented reality (AR) encounters, which are interactive occurrences that superimpose digital elements onto real surroundings. AR can enrich the user encounter in diverse ways, aiding users in visualizing items, gaining knowledge about merchandise, and experimenting with products. For instance, an enterprise specializing in furniture might employ AR to show customers how a furniture piece would fit within their living space. It would ultimately empower customers to arrive at more informed purchasing decisions.

Generative AI In Marketing Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global generative AI in marketing market based on component, system type, application, end-use, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Generative AI in Marketing Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Generative AI in Marketing Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Generative AI in Marketing Market: System Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Generative AI in Marketing Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Generative AI in Marketing Market: End-Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Generative AI in Marketing Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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