마케팅 분야 생성형 AI 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 시스템 유형별, 용도별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2033년)
Generative AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By System Type, By Application, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1888797
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 11월
페이지 정보:영문 100 Pages
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마케팅 분야 생성형 AI 시장 요약
세계의 마케팅 분야 생성형 AI 시장 규모는 2024년에 15억 6,000만 달러로 추정되며, 2033년까지 220억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
2025년부터 2033년까지 CAGR 35.1%로 성장할 것으로 예상됩니다. 효과적인 고객 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 복잡한 문의에 대응할 수 있는 스마트 챗봇 개발에 활용되고 있습니다.
이러한 AI 기반 챗봇은 자연어 처리 기술을 활용하여 실시간 지원을 제공함으로써 소비자 경험을 개선하고 응답 시간을 단축할 수 있습니다. 기업들은 24시간 지원을 제공할 수 있게 되어 고객 만족도와 충성도를 높일 수 있습니다.
개인화된 경험에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 이메일 메시지, 랜딩 페이지, 상품 추천 등 고객 개개인에 맞는 개별 컨텐츠를 생성할 수 있습니다. 마케팅 담당자는 이를 활용하여 참여도를 높이고 마케팅 커뮤니케이션의 관련성을 강화할 수 있습니다. 예를 들어, 의류 소매업체는 생성형 AI를 통해 고객의 과거 구매 이력, 검색 기록, 소셜 미디어 활동을 기반으로 개인별 맞춤 상품 제안을 생성할 수 있습니다. 이를 통해 고객에게 관련성이 높은 상품만 보여줌으로써 매출 향상에 기여합니다.
보다 풍부하고 매력적인 인터랙션에 대한 수요가 증가함에 따라, 생성형 AI는 증강현실(AR) 경험을 창출할 수 있습니다. AR은 현실 환경에 디지털 요소를 겹쳐서 보여주는 인터랙티브한 경험입니다. AR은 다양한 방식으로 사용자 경험을 풍부하게 하고, 제품 시각화, 제품 지식 습득, 제품 체험을 촉진하는 데 도움을 줍니다. 예를 들어, 가구를 전문으로 하는 기업은 AR을 활용하여 고객에게 가구가 주거공간에 어떻게 어울리는지 보여줄 수 있습니다. 이를 통해 고객은 더 많은 정보를 바탕으로 구매 결정을 내릴 수 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 변수, 동향 및 범위
시장 계보 전망
시장 역학
마케팅 분야 생성형 AI 시장 분석 툴
Porters 분석
PESTEL 분석
과제 분석
제4장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석
마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 구성요소별 변동 분석, 2024년 및 2033년
서비스
소프트웨어
제5장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 시스템 유형별 추정·동향 분석
마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 시스템 유형별 변동 분석, 2024년 및 2033년
텍스트 모델
멀티모달 모델
제6장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 용도별 추정·동향 분석
마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 용도별 변동 분석, 2024년 및 2033년
컨텐츠 생성
검색 엔진 최적화(SEO)
리드 육성과 리드 스코어링
보고서 작성·분석
소셜 미디어 마케팅
기타
제7장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석
마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 최종 용도별 변동 분석, 2024년 및 2033년
미디어·엔터테인먼트
IT·통신
의료
자동차·운송
은행·금융·보험
소매·E-Commerce
기타
제8장 마케팅 분야 생성형 AI 시장 : 지역별 추정·동향 분석
마케팅 분야 생성형 AI 시장 점유율 : 지역별, 2024년 및 2033년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
제9장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
참여 기업 개요
재무 실적
제품 벤치마킹
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 개요/상장 정보
Adobe Inc.
Amazon Web Services Inc.
Genie AI Ltd.
Google LLC
IBM Corporation
Microsoft Corporation
MOSTLY AI Inc.
Open AI
Synthesis AI
Paige.AI
Rephrase.AI
KSM
영문 목차
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Generative AI In Marketing Market Summary
The global generative AI in marketing market size was estimated at USD 1.56 billion in 2024 and is projected to reach USD 22.02 billion by 2033, growing at a CAGR of 35.1% from 2025 to 2033. Due to the growing demand for effective customer service, generative AI is used to develop smart chatbots capable of handling difficult inquiries.
These AI-powered chatbots use natural language processing to give real-time support, improving consumer experiences and decreasing response times. Companies may provide round-the-clock assistance, increasing client satisfaction and loyalty.
Owing to the growing demand for personalized experiences, generative AI can form personalized content individually for each customer, such as email messages, landing pages, and product recommendations. Marketing professionals may use this to increase engagement and enhance the relevancy of their marketing communications. For instance, a clothing retailer may utilize generative AI to develop personalized product suggestions for each consumer based on their previous purchases, browsing history, and social media activity. It would assist the brand in ensuring that customers only see relevant goods, increasing sales.
Due to the increasing demand for richer and more captivating interactions, generative AI has the potential to generate augmented reality (AR) encounters, which are interactive occurrences that superimpose digital elements onto real surroundings. AR can enrich the user encounter in diverse ways, aiding users in visualizing items, gaining knowledge about merchandise, and experimenting with products. For instance, an enterprise specializing in furniture might employ AR to show customers how a furniture piece would fit within their living space. It would ultimately empower customers to arrive at more informed purchasing decisions.
Generative AI In Marketing Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global generative AI in marketing market based on component, system type, application, end-use, and region:
Component Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Service
Software
System Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Text Models
Multimodal Models
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Content Generation
Text Generation
Image/Video Generation
Audio Generation
Search Engine Optimization (SEO)
Lead Nurturing & Lead Scoring
Reporting & Analytics
Social Media Marketing
Others
End-use Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Media & Entertainment
IT & Telecommunications
Healthcare
Automotive & Transportation
BFSI
Retail and E-commerce
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
UK
France
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Latin America
Mexico
Brazil
Middle East and Africa
Kingdom of Saudi Arabia (KSA)
UAE
South Africa
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Generative AI in Marketing Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. The increasing utilization of chatbots driven by AI.
3.2.1.2. The progress made in AI advancement.
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Lack of Privacy and Data Concers
3.3. Generative AI in Marketing Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and Social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
3.4. Pain Point Analysis
Chapter 4. Generative AI in Marketing Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Generative AI in Marketing Market: Component Movement Analysis, 2024 & 2033 (USD Million)
4.3. Service
4.3.1. Service Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)