암 생검 시장 : 규모, 점유율. 동향 분석, 제품별, 유형별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2033년)
Cancer Biopsy Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Instruments, Kits And Consumables, Services), By Type (Tissue Biopsies, Liquid), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1869953
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문 120 Pages
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암 생검 시장 요약
세계 암 생검 시장 규모는 2024년 323억 2,000만 달러로 평가되었고, 2033년까지 656억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
2025년부터 2033년까지의 CAGR은 8.3%를 나타낼 전망입니다. 이 시장 성장은 암의 유병률 증가에 기인하고 있으며 환자에게 조기 효과적인 진단 솔루션을 제공하기 위해 혁신적인 진단 기술의 필요성을 촉진하고 있습니다.
또한 유전성 종양질환에 대한 인식 증가와 유전자검사 증가가 암 생검산업의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예측됩니다. 미국 국립암연구소(NCI)의 2022년 갱신데이터에 따르면 미국에서만 약 2,000만 건의 신규 사례가 발생하고, 세계 전체에서는 약 970만명이 암 관련 사망에 이르고 있습니다. 이러한 방대한 수치는 암 부담의 증대를 부각시키고 시장에 중요한 성장 기회를 보여줍니다.
액체 생검 기술의 장점으로 대규모 병렬 해석(NGS)은 급속하게 성장·진화하는 기술로서 대두해 다양한 인간 제품 유형에의 응용이 확대되고 있습니다. 다양한 분자 돌연변이 증가는 NGS가 임상 현장에서 암 검출의 비용 효과 및 시간 효율이 뛰어난 수단을 제공하기 때문에 그 활용을 뒷받침하고 있습니다. 종양의 이질성과 유전자 프로파일링의 필요성이 높아짐에 따라 액체 생검의 이용이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 또한 전립선암, 유방암, 비소세포폐암, 대장암, 난소암 등 다양한 용도에서 액체 생검은 진단 스크리닝에 사용되어 중요한 도구가 되고 있습니다.
질병 발생률 증가는 조기 단계에서 암 진단 수요를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 미국 암 협회가 발표한 「2024년 세계암 통계」에 따르면, 2022년에는 약 2,000만건의 신규 암 증례가 진단되어 세계 970만명이 암으로 사망했습니다. 게다가 암 사례 수는 2050년까지 3,500만건에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 암이 조기에 발견되고 전이하기 전에 발생 기관에 봉쇄되면 생존율이 극적으로 향상되고 효과적인 치유 가능성이 높아집니다. 특히 효율적인 스크리닝 프로그램을 통한 조기 발견은 암 관련 사망률의 저감에 매우 중요합니다. 조기 발견은 늦은 발견에 비해 환자의 생존율을 5배에서 10배까지 높입니다. 암이 전이된 후 발견된 경우의 5년 암 특이적 생존율은 불과 21%인 반면, 조기에 발견되어 아직 국소적인 단계에 있는 경우는 89%에 달합니다.
게다가 다양한 조직에 의한 계발 활동 증가가 세계적으로 진단 제품 수요 증가의 주요 요인이 되고 있습니다. CDC(미국 질병 예방 관리 센터), WHO(세계 보건 기관), 전미 자궁 경부암 연합, 미국 예방 의료 작업 부회 등이 추진하는 제휴·협력 관계는 자궁 경암 검진률의 향상을 통해 시장 성장을 견인할 것으로 전망됩니다. 또한 주요 시장 기업이 자궁 경부암, 외음부 암, 질암의 인지 향상을 위한 노력을 실시하고 있어 정기적인 검진 진찰을 촉진할 가능성이 높습니다.
예를 들어, 2024년에는 인도, 미국, 호주, 일본이 '쿼드 암 문샷 이니셔티브'를 시작하여 인도 태평양 지역에서 자궁 경부암 박멸에 특히 초점을 맞추었습니다. 마찬가지로 2024년 10월에는 뉴사우스웨일즈 대학(UNSW) 시드니가 스와이어 그룹보다 2,590만 달러의 기부를 받았습니다. 이 자금에 의해 동 대학 소속의 카비 연구소는 피지, 키리바스, 마샬 제도 공화국, 사모아, 솔로몬 제도, 통가, 바누아투의 7개국 태평양 국가에 있어서, 13만명의 여성을 대상으로 자궁 경암 검진을 실시하는 것이 가능하게 되었습니다.
또한 조기 진단, 이용 가능한 치료 옵션, 치료법의 진보에 대한 사람들의 인식이 향상됨으로써 환자의 예후가 크게 개선되었습니다. 미국 암연구협회가 발표한 암진척 보고서에 따르면 2024년에는 미국에서 약 200만 1,140건의 신규 암 사례가 진단되어 약 61만 1,720명이 이 질환으로 사망할 것으로 예측됩니다.
그러나 진단 검사의 높은 비용은 시장 전체의 성장을 방해할 것으로 예측됩니다. 암 진단 검사는 고액이며 환자 가족의 경제적 부담을 증대시키고 있습니다. 개발도상국에서는 선진국에 비해 정부의 보험제도가 충분히 정비되어 있지 않습니다. 그러므로 보험 미가입 중산계급 환자층은 이러한 검사비용을 부담할 수 없습니다. 또한 많은 민간 보험 회사는 개발 도상국의 진단 관련 비용을 다루지 않습니다. 그 결과, 진단의 고비용은 스크리닝 툴의 도입을 제한하고 있으며, 특히 개발도상국에서 두드러집니다. 그러나 인도와 말레이시아 등에서의 의료 관광의 급성장으로 의료 치료 및 진단 솔루션이 합리적인 가격이 되고 있기 때문에 향후 수년간 이 상황이 변화할 것으로 예측됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 암 생검 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
비즈니스 환경 분석
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTLE 분석
제4장 암 생검 시장 : 제품별 비즈니스 분석
제품별 시장 점유율, 2024년 및 2033년
제품별 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(제품별, 2021-2033년)
기기
키트와 소모품
서비스
제5장 암 생검 시장 : 유형별 비즈니스 분석
유형별 시장 점유율, 2024년 및 2033년
유형별 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(유형별, 2021-2033년)
조직 생검
액체 생검
기타
제6장 암 생검 시장 : 용도 비즈니스 분석
용도 시장 점유율, 2024년 및 2033년
용도 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(용도별, 2021-2033년)
유방암
대장암
자궁경부암
폐암
전립선암
피부암
혈액암
신장암
간암
췌장암
난소암
기타
제7장 암 생검 시장 : 지역별 추정·동향 분석
지역별 시장 점유율 분석, 2024년 및 2033년
지역 시장 대시보드
시장 규모와 예측 동향 분석, 2021년부터 2033년:
북미
국가별, 2021년-2033년
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
쿠웨이트
제8장 경쟁 구도
참가 기업 개요
기업의 시장 포지셔닝 분석
기업 분류
전략 매핑
기업 프로파일
QIAGEN
Illumina, Inc.
ANGLE plc
BD(Becton, Dickinson and Company)
Myriad Genetics, Inc.
Hologic, Inc.
Biocept, Inc.
Thermo Fisher Scientific, Inc.
Danaher
F. Hoffmann-La Roche Ltd.
Lucence Health Inc.
GRAIL, Inc.
Guardant Health Inc.
Exact Sciences Corporation
Freenome Holdings, Inc.
Biodesix(Integrated Diagnostics)
Oncimmune
Epigenomics AG
HelioHealth(Laboratory for Advanced Medicine)
Genesystems, Inc.(Genesys Biolabs)
Chronix Biomedical, Inc.
Personal Genome Diagnostics Inc.
Natera, Inc.
Personalis Inc.
SHW
영문 목차
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Cancer Biopsy Market Summary
The global cancer biopsy market size was estimated at USD 32.32 billion in 2024 and is projected to reach USD 65.68 billion by 2033, growing at a CAGR of 8.3% from 2025 to 2033. The market growth is attributed to the increasing prevalence of cancer, which is propelling the need for innovative diagnostics to provide early and effective diagnostic solutions to patients.
Moreover, the rising awareness of inherited oncology disorders and the rise in genetic testing are further anticipated to drive the growth of the cancer biopsy industry. The National Cancer Institute (NCI) 2022 update highlights that in the U.S. alone, there were approximately 20 million new cases, resulting in deaths of almost 9.7 million cancer-related deaths worldwide. These substantial figures highlight the growing cancer burden and present a significant growth opportunity for the market.
Due to the advantages of liquid biopsy technologies, massive parallel or NGS has emerged as a rapidly growing and evolving technology with increasing applications in various human Products. An increase in alterations of molecules in various types supports the usage of NGS in clinical settings, as it provides a cost- and time-effective way of detecting cancer. Tumor heterogeneity (evaluating different genes at the same time), along with the need for gene profiling, has increased the use of liquid biopsy, which is expected to propel market growth. Moreover, for various applications, such as prostate, breast, non-small-cell lung, colorectal, and ovarian cancer, liquid biopsy is used for diagnostic & screening, making it an important tool.
The increasing incidence of disease is propelling the demand for the diagnosis of cancers at early stages. For instance, as per Global Cancer Statistics 2024, reported by the American Cancer Society, approximately 20 million cancer cases were newly diagnosed in 2022, and 9.7 million people died from it globally. Moreover, the number of cancer cases is predicted to reach 35 million by 2050. When cancer is discovered early and is contained to the organ of origin before it has a chance to spread, survival rates drastically increase, and it is more likely to be effectively cured. Early detection is crucial for lowering cancer-related mortality, especially through efficient screening programs. Early detection increases patient survival rates by 5 to 10 times more than late detection. The 5-year cancer-specific survival rate is only 21% when cancer is discovered after it has spread, as opposed to 89% when it is found early & still localized.
Furthermore, the increasing number of initiatives by various organizations to raise awareness is a major reason for the growing demand for diagnostic products worldwide. Collaborations and partnerships undertaken by CDC, WHO, the National Cervical Cancer Coalition, the U.S. Preventive Services Task Force, & others are expected to drive market growth by increasing cervical cancer screening rates. In addition, major market players are undertaking initiatives to increase awareness about cervical, vulvar, and vaginal cancer, which is likely to encourage people to opt for screening at regular intervals.
For instance, in 2024, India, the U.S., Australia, and Japan launched the Quad Cancer Moonshot Initiative, which was specifically focused on eliminating cervical cancer across the Indo-Pacific region. Similarly, in October 2024, the University of New South Wales (UNSW) Sydney received a donation of USD 25.9 million from the Swire Group. This funding allowed the Kirby Institute at UNSW Sydney to screen 130,000 women in seven Pacific countries, including Fiji, Kiribati, the Republic of Marshall Islands, Samoa, Solomon Islands, Tonga, and Vanuatu, for cervical cancer.
Moreover, awareness among people about early diagnosis and available treatment options and advancements in treatments has substantially improved patient outcomes. According to a Cancer Progress Report published by the American Association for Cancer Research, it was expected that in the U.S., around 2,001,140 new cases of cancer would be diagnosed in 2024, and approximately 611,720 people might die from the Disease.
However, the high cost of diagnostic tests is anticipated to hamper the overall market growth. Diagnostic cancer tests are expensive, increasing the financial burden on families of patients. The government insurance framework is less well-defined in developing countries than in developed countries. Thus, the middle-class patient population who are uninsured cannot afford these tests. In addition, many private insurance players do not cover costs associated with diagnosis in developing countries. As a result, the high cost of diagnosis is limiting the adoption of screening tools, especially in developing countries. However, the scenario is expected to change in the coming years due to booming medical tourism in countries such as India and Malaysia, wherein healthcare treatments & diagnostic solutions are becoming affordable.
Global Cancer Biopsy Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global cancer biopsy market report based on product, type, application, and region:
Product Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Instruments
Kits & Consumables
Services
Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Tissue Biopsies
Needle Biopsies
Surgical Biopsies
Liquid Biopsies
Fine Needle Aspiration (FNA)
Core Needle Biopsy (CNB)
Others
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Breast Cancer
Colorectal Cancer
Cervical Cancers
Lung Cancers
Prostate Cancers
Skin Cancers
Blood Cancers
Kidney Cancers
Liver Cancers
Pancreatic Cancers
Ovarian Cancers
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
UK
Germany
France
Italy
Spain
Denmark
Sweden
Norway
Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
South Korea
Thailand
Latin America
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
South Africa
Saudi Arabia
UAE
Kuwait
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Product
1.2.2. Type
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR's Internal Database
1.5.3. Secondary Sources
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Cancer Biopsy Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.3. Business Environment Analysis
3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
3.3.1.1. Supplier Power
3.3.1.2. Buyer Power
3.3.1.3. Substitution Threat
3.3.1.4. Threat of New Entrants
3.3.1.5. Competitive Rivalry
3.3.2. PESTLE Analysis
Chapter 4. Cancer Biopsy Market: Product Business Analysis
4.1. Product Market Share, 2024 & 2033
4.2. Product Segment Dashboard
4.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Product, 2021 to 2033 (USD Million)