Flea, Tick And Heartworm Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Type, By Animal, By Mode Of Delivery, By Parasite, By Care, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1869684
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문 150 Pages
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벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 요약
세계의 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 규모는 2024년 78억 5,000만 달러로 평가되었고, 2033년까지 152억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
2025-2033년에 걸친 CAGR은 7.62%를 나타낼 전망입니다. 이 시장은 중재 질환 증가, 예방 의료의 중요성 증가 및 신규 심장사상충 질환 벼룩 진드기 대책 제품의 등장으로 성장하고 있습니다.
동물에서 심장사상충 질환의 만연과 기생충 감염 사례 증가도 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품의 산업 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 라임병, 에일리키오시스, 심장사상충 질환 등의 벼룩, 진드기, 모기 매개 질환의 확대에 의해 반려동물 주인과 수의사 사이에서 예방 의료에 대한 의식이 높아지고 있습니다. 최근 이러한 질병은 세계적으로 증가하는 경향이 있습니다. 미국 수의사회(AVMA)와 미국 심장사상충 질환 협회(AHS)가 발표한 2023년의 데이터에 따르면, 2022년에는 미국의 많은 동물 병원에서 시설당 100건 이상의 동물 심장사상충 질환 사례가 취급된 것으로 추정되고 있습니다. 본 연구에 답한 수의사 전체의 29%가 지난 1년간 심장사상충 질환 사례가 꾸준히 증가하고 있다고 보고하고 있습니다. 2024년 3월에 'Parasites &Vectors' 잡지에 게재된 연구에 의하면, 미국에서의 개에서의 심장사상충 질환의 유병률은 약 20%, 고양이에서는 약 33%라고 보고되고 있습니다.
게다가 영국 소동물 수의사 협회(BSAVA)가 2024년 3월에 발표한 자료에 따르면 영국에서는 이 질환이 풍토병이 아님에도 불구하고 심장사상충 질환의 진단 건수는 꾸준히 증가하고 있으며 대부분의 사례가 개에서 확인되고 있습니다. 또한 호주에서는 개 심장사상충 질환 감염률을 파악하기 위한 연구가 실시되었습니다. 2023년 2월의 이 연구에서는 감염률은 최대 32.1%로 추정되어 국내 지역에 따라 약간의 차이가 있음을 시사했습니다.
예측 기간에 있어서, 본 시장은 높은 성장이 전망되고 있습니다. 이 시장에서 중요한 촉진요인 중 하나는 수의학 전문가가 벼룩, 진드기, 심장사상충 질환 등의 기생충 감염증 대책으로서 동물에 대한 예방 케어의 중요성을 점점 강조하고 있다는 점입니다. 예방 케어는 감염의 유무에 관계없이 고양이와 개 등의 동물에 성장 초기 단계에서 심장사상충 질환 제품(FTH)의 투여에 중점을 둡니다. 제품 제조업체도 적극적으로 혁신을 추진해 제품 라인업 확충과 이러한 질병의 효과적인 관리 지원을 위해 규제 당국의 승인 취득에 임하고 있습니다.
게다가 2025년 8월에 Merck Animal Health가 실시한 설문조사는 반려동물 소유자의 벼룩, 진드기 예방에 대한 의향과 실제 준수 상황 사이에 큰 괴리가 밝혀졌습니다. 많은 주인은 예방의 중요성을 인식하면서도 적절한 투여시기 확보, 계절성에 대한 오해, 에리오코시스 등의 매개성 질환에 대한 인식 부족에 시달리고 있습니다. 이것은 교육과 장기 지속형 솔루션의 긴급성을 부각하고 있으며, 이러한 준수 과제가 혁신적이고 지속성이 높고, 수의사 처방에 의한 벼룩, 진드기 예방약 수요를 견인하고 있습니다. 인지도가 높아짐에 따라 연간 또는 장기간 지속적인 치료를 제공하는 기업은 높은 보급률과 수익 성장이 예상됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장 변수의 동향과 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
보조/관련 시장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 기회 분석
시장 과제 분석
기술의 상황
가격 모델 분석
지역별·종별 동물 추정 개체수, 2024년
시장 분석 도구
Porter's Five Forces 분석
SWOT 분석에 의한 PESTEL
제4장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 제품별 추정·동향 분석
제품별 부문 대시보드
제품별 변동 분석
제품별, 2021-2033년
진단 제품
검사 키트
소모품
치료제품
스팟온
경구정/츄어블정
스프레이
액체 용액
샴푸
기타
제5장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 유형별 추정·동향 분석
유형별 부문 대시보드
유형별 변동 분석
유형별, 2021-2033년
처방전
시판약
제6장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 동물별 추정·동향 분석
동물별 부문 대시보드
동물별 변동 분석
동물별, 2021-2033년
개
고양이
기타
제7장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 투여 방법별 추정·동향 분석
투여방법별 부문 대시보드
투여방법별 변동 분석
투여 방법별 2021-2033년
국소
경구
주사제
제8장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 기생충별 추정·동향 분석
기생충별 부문 대시보드
기생충별 변동 분석
기생충별, 2021-2033년
외부 기생충
내부 기생충
제9장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 케어별 추정·동향 분석
케어별 부문 대시보드
케어별 변동 분석
케어별, 2021-2033년
예방 케어
치료 케어
제10장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 유통 채널별 추정·동향 분석
유통 채널별 부문 대시보드
유통채널별 변동 분석
유통 채널별, 2021-2033년
병원 및 클리닉 약국
소매 약국
온라인 약국
제11장 벼룩, 진드기, 심장사상충 제품 시장 : 지역별 추정·동향 분석
지역별 시장 대시보드
지역별 시장 점유율 분석, 2024년 및 2033년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
태국
한국
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
쿠웨이트
카타르
오만
제12장 경쟁 구도
시장 진출기업의 분류
마켓 리더
신흥 기업
2024년 시장 점유율/평가 분석(히트맵 분석)
기업 프로파일
Zoetis Services LLC
Boehringer Ingelheim International GmbH
Merck &Co., Inc.
Virbac
Elanco
Ceva
Promika, LLC
Sergeant's Pet Care Products, Inc.
ADAMS(Central Garden &Pet)
Bionote USA In
Secure Diagnostics Pvt. Ltd.
iNtRON Biotechnology
Biopanda Reagents Ltd.
기타 주요 기업 목록
SHW
영문 목차
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Flea, Tick And Heartworm Products Market Summary
The global flea, tick and heartworm products market size was estimated at USD 7.85 billion in 2024 and is projected to reach USD 15.21 billion by 2033, growing at a CAGR of 7.62% from 2025 to 2033. The market is experiencing growth driven by the increasing prevalence of vector-borne diseases, the growing importance of preventive care, and the emergence of novel FTH products.
A rise in the spread of heartworm disease and cases of parasitic infestations among animals is also expected to fuel the growth of the flea, tick and heartworm products industry. The expansion of flea-, tick-, and mosquito-borne diseases like Lyme disease, ehrlichiosis, and heartworm is creating greater awareness among pet owners and veterinarians about preventive care. In recent years, their spread has been on the rise globally. According to 2023 data published by the American Veterinary Medical Association (AVMA) and the American Heartworm Society (AHS), estimated that in 2022, many veterinary clinics in the U.S. handled over 100+ cases of heartworm disease in animals per clinic. Of the total veterinarians who responded to this survey, 29% reported that heartworm disease cases have steadily risen over the last year. The prevalence of heartworm diseases was reported to be about 20% for dogs and 33% for cats in the U.S., according to a March 2024 study published in the Parasites & Vectors journal.
In addition, a March 2024 release by the British Small Animal Veterinary Association (BSAVA) reported that even though the disease is not endemic in the UK, heartworm disease diagnosis has been steadily increasing, with most cases found in dogs. Additionally, a study was conducted in Australia to understand the prevalence of heartworm infection in dogs. This February 2023 study inferred that the prevalence was estimated to be as high as 32.1%, varying slightly in different areas of the country.
The market is set to experience high growth prospects in the forecast period. One of the crucial drivers in this market is the increasing emphasis put by veterinary professionals on the importance of preventive care in animals for managing parasitic infections like flea, tick, and heartworm. Preventive care focuses on administering FTH medication to animals like cats & dogs since their early years of development, irrespective of infestation. Product manufacturers are also actively innovating and seeking regulatory approvals to increase their product portfolio and assist in effectively managing these conditions.
Furthermore, a Merck Animal Health survey of August 2025 revealed a significant gap between pet owners' intentions and their actual compliance with flea and tick prevention. Most owners recognize the importance of treatment, struggle with timely administration, seasonal misconceptions, and lack of awareness about vector-borne diseases like ehrlichiosis. This highlights an urgent need for education and long-duration solutions. These compliance challenges are driving demand for innovative, long-lasting, and veterinarian-prescribed flea and tick preventives. As awareness grows, companies offering annual or extended-duration treatments are likely to see strong adoption and revenue growth.
Global Flea, Tick and Heartworm Products Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global flea, tick and heartworm products market report based on product, type, animal, mode of delivery, parasite, care, distribution channel, and region:
Product Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Diagnostic Products
Test Kits
Consumables
Treatment Products
Spot on
Oral pills/Chewable
Spray
Liquid Solution
Shampoo
Others
Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Prescription
OTC
Animal Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Canine
Feline
Others
Mode of Delivery Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Topical
Oral
Injectable
Parasite Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
External Parasite
Internal Parasite
Care Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Preventive Care
Therapeutic Care
Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
Hospital/Clinic Pharmacy
Retail Pharmacy
Online Pharmacy
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
UK
Germany
France
Italy
Spain
Denmark
Sweden
Norway
Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
Thailand
South Korea
Latin America
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
South Africa
UAE
Saudi Arabia
Kuwait
Qatar
Oman
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Product
1.2.2. Type
1.2.3. Animal
1.2.4. Mode of Delivery
1.2.5. Parasite
1.2.6. Care
1.2.7. Distribution Channel
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased Database
1.4.2. GVR's Internal Database
1.4.3. Secondary Sources
1.4.4. Primary Research
1.5. Information/Data Analysis
1.5.1. Data Analysis Models
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Model Details
1.7.1. Model 1 Analysis
1.7.2. Model 2 Analysis
1.7.3. Model 3 Analysis
1.8. List of Secondary Sources
1.9. List Of Abbreviations
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Market Variable Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Ancillary/Related Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Increasing Prevalence Of Vector-Borne Diseases
3.2.1.2. Growing Importance Of Preventive Care
3.2.1.3. Emergence Of Novel FTH Products
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. High Costs Of Flea, Tick, And Heartworm Products
3.3. Market Opportunity Analysis
3.4. Market Challenge Analysis
3.5. Technology Landscape
3.6. Pricing Model Analysis
3.7. Estimated Animal Population By Species, By Region, 2024