미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 적응증별, 투여 경로별, 유통 채널별, 부문별 예측(2025-2033년)
U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Sex Hormones, Thyroid Hormones), By Indication, By Route of Administration (Oral, Parenteral), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1813825
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
시장 규모와 동향 :
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 규모는 2024년 116억 3,000만 달러로 평가되었습니다. 2033년에는 192억 2,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 5.83%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
이 성장의 원동력은 고령화 인구 증가와 호르몬 장애 유병률 증가입니다. 또한, 경구용 알약, 경피용 패치, 피하 펠렛, 주사제 등 전달 기술의 발전으로 유효성, 편의성, 순응도가 향상되고 있습니다.
또한, 약국은 편리한 조제 및 상담을 제공하게 되었고, Ro, Noom, Midi Health와 같은 플랫폼은 원격 의료, 온라인 처방, 호르몬제 가정 배송, GLP-1 체중 감량 치료를 결합하여 매출을 증가시키고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
관련/보조 시장 전망
시장 동향과 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
규제 프레임워크
비즈니스 환경 분석 툴
업계 분석 - Porter의 Five Forces 분석
PESTEL 분석
온라인과 오프라인 채널 가격 분석
호르몬 요법에 관한 소비자 의식 동향
소비자 직접 판매(DTC) 비즈니스 모델 영향
제4장 제품 비즈니스 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 제품 변동 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 제품 부문 대시보드
제품 동향과 시장 점유율 분석, 2024년과 2033년
제품별
성호르몬
성호르몬 시장, 2021년-2033년
에스트로겐 보충 요법(ERT)
테스토스테론 보충 요법(TRT)
프로게스테론 요법
복합 호르몬 요법
갑상선 호르몬
성장 호르몬
부신 호르몬
기타 호르몬
제5장 적응증 비즈니스 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 적응증 변동 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 적응증 부문 대시보드
적응증 동향과 시장 점유율 분석, 2024년과 2033년
적응증별
갱년기 장애 및 남성 갱년기 장애 관리
갑상선 기능 저하증
성선 기능 저하증
성장호르몬 결핍증
성별 확인 치료
불임 치료
미용 용도
기타 적응증
제6장 투여 경로 비즈니스 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 투여 경로 변동 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 투여 경로 부문 대시보드
투여 경로 동향과 시장 점유율 분석, 2024년과 2033년
투여 경로별
경구
비경구
경피
기타 투여 경로
제7장 유통 채널 비즈니스 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 유통 채널 변동 분석
미국의 호르몬 요법(소매 부문) 시장 : 유통 채널 부문 대시보드
유통 채널 동향과 시장 점유율 분석, 2024년과 2033년
유통 채널별
오프라인 약국
대형 체인점
독립계 약국
온라인 약국 및 원격의료
순수 온라인 약국
독립계 약국
원격의료와 구독 기반 DTC 브랜드
제8장 경쟁 구도
기업 분류(오프라인 약국)
기업 분류(온라인 약국)
기업 분류(호르몬 전문 클리닉)
참여 기업 개요
Offline Pharmacies
Online Pharmacies
Specialized Hormone Clinics
기업 시장 현황 분석
전략 매핑
지역 확대
인수합병(M&A)
기타
기업 개요/상장기업
Offline Pharmacies
CVS Health
Walgreens Boots Alliance, Inc.
Walmart Pharmacy
Rite Aid Corp
The Kroger Co.
Albertsons
Publix
Costco Wholesale Corporation
Meijer, Inc.
Online Pharmacies
Hims &Hers Health, Inc
CVS Health
Ro(Roman Health Ventures Inc.)
Lemonaid Health, Inc.
Mark Cuban Cost Plus Drug Company, PBC
Amazon.com, Inc.
Blink Health Administration LLC, Inc.
GoodRx, Inc
Honeybee Health Inc.
TruePill
NURX Inc.
AgelessRx
Specialized Hormone Clinics
Hims &Hers Health, Inc
BodyLogicMD
Defy Medical
Renew Vitality
Victory Men's Health
Hone Health
Joi & Blokes
Ways2Well
Honeybee Health Inc.
4Ever Young Anti-aging Solutions
T CLINICS USA
LSH
영문 목차
영문목차
Market Size & Trends:
The U.S. hormone therapy (retail side) market size was estimated at USD 11.63 billion in 2024 and is projected to reach USD 19.22 billion by 2033, growing at a CAGR of 5.83% from 2025 to 2033. This growth is driven by an increasing aging population and rising hormonal disorder prevalence. In addition, advances in delivery technologies, including oral pills, transdermal patches, subcutaneous pellets, and injectables, have enhanced efficacy, convenience, and adherence.
Moreover, the pharmacies now offer convenient dispensing and counseling, and platforms such as Ro, Noom, and Midi Health bundle telemedicine, online prescribing, and at-home delivery of hormones, with some combining GLP-1 weight-loss treatments, driving sales upward.
U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at a country level and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. hormone therapy (retail side) market report based on product, indication, route of administration, and distribution channel:
Product Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
Sex Hormones
Estrogen Replacement Therapy (ERT)
Testosterone Replacement Therapy (TRT)
Progesterone Therapy
Combined Hormone Therapy
Thyroid Hormones
Growth Hormones
Adrenal Hormones
Other Hormones
Indication Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
Menopause & Andropause Management
Hypothyroidism
Hypogonadism
Growth Hormone Deficiency
Gender Affirming Therapy
Fertility Treatment
Cosmetic Applications
Other Indications
Route of Administration Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
Oral
Parenteral
Transdermal
Other Route of Administration
Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
Offline Retail Pharmacies
Large chains
Independent pharmacies
Online Pharmacies / Telehealth
Pure-play online pharmacies
Telehealth & subscription-based DTC brands
Others (Specialized Hormone Clinics)
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Segment Definitions
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased Database
1.4.2. GVR's Internal Database
1.4.3. Secondary Sources
1.4.4. Primary Research
1.4.5. Details of Primary Research
1.4.6. Research Assumption
1.5. Information or Data Analysis
1.5.1. Data Analysis Models
1.6. Market Formulation & Data Visualization
1.7. Model Details
1.7.1. Commodity Flow Analysis
1.8. Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
1.9. List of Secondary Sources
1.10. List of Secondary Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market
2.1.1. Market Snapshot
2.1.2. Segment Snapshot
2.1.2.1. Product & indication segment outlook
2.1.2.2. Route of administration & distribution channel segment outlook
2.1.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Trends and Outlook
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.4. Regulatory Framework
3.5. Business Environment Analysis Tools
3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
3.5.1.1. Supplier power
3.5.1.2. Buyer power
3.5.1.3. Substitution threat
3.5.1.4. Threat of new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.6. Pricing Analysis in Online vs. Offline Channels
3.7. Consumer Awareness Trends for Hormone Therapy
3.8. Direct-to-Consumer (DTC) Business Models Impact
Chapter 4. Product Business Analysis
4.1. U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market: Product Movement Analysis
4.2. U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market: Product Segment Dashboard
4.3. Product Movement & Market Share Analysis, 2024 & 2033
4.4. U.S. Hormone Therapy (Retail Side) Market Estimates & Forecast, by Product
4.5. Sex Hormones
4.5.1. Sex Hormones Market, 2021 - 2033 (USD Million)