미국의 누트로픽 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 형태별, 용도별, 유통 채널별, 부문 예측(2025-2030년)
U.S. Nootropics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Natural, Synthetic), By Form (Powder, Drinks, Gummies), By Application, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1726203
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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미국의 누트로픽 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 미국의 누트로픽 시장 규모는 2030년에 46억 8,000만 달러에 달하고, 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 9.0%를 나타낼 것으로 추정되고 있습니다.

이러한 견조한 확대에는 주로 인지기능 강화 제품에 대한 소비자의 인식과 수용의 고조가 기여하고 있습니다. 따라서, 수요를 크게 밀어 올리고 있습니다. 또한, 단순히 인지 기능을 높일 뿐만 아니라, 기분의 서포트나 스트레스의 경감이라고 하는 부문을 포함한 누트로픽의 용도의 확대는 시장의 매력을 넓혀, 보다 다양한 소비자층을 끌어들이고 있습니다.

2024년에는 천연 제품이 큰 점유율을 차지했습니다. 이것은 부드럽게 안전하다고 인식되는 건강과 웰니스 솔루션에 대한 소비자의 기호에 의한 것입니다. 천연향 정신약의 효과적인 마케팅과 브랜딩은 보다 광범위한 '클린 라벨'과 식물 유래의 동향을 활용하여 천연적이고 홀리스틱한 웰니스 철학에 따른 인지기능 강화 솔루션을 요구하는 건강 지향 소비자의 강한 공감을 불러 시장의 우위성을 더욱 밀어 올렸습니다.

2024년에 가장 큰 점유율을 차지한 것은 음료제였습니다. 이것은 소비자에게 있어서 음료제가 본래 가지고 있는 편리성과 입수의 용이함에 기인하고 있습니다. 빨리, 효과의 발현이 빠르다는 인상을 주는 경우가 많아, 많은 누트로픽 유저가 요구하는 즉각적인 인지 기능 강화에 합치하고 있습니다.또, 음료라고 하는 형태는 풍미프로파일이나 맛의 마스킹을 보다 유연하게 할 수 있어 기호성을 높이고, 보다 폭넓은 소비자층에 어필할 수 있습니다.

2024년 미국의 누트로픽 산업에서는 인지기능 강화가 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 생활의 다양한 장면에서 최적의 정신적 퍼포먼스가 사회적으로 중시되고 있는 것입니다.

주요 시장 진출기업은 Reckitt Benckiser Group PLC(Schiff RB Health(미국) LLC), Unilever Onnit Labs, Inc., Amway, GNC Holdings, LLC, NeuroGum, Inc., Qualia Life Sciences, LLC, NOW Foods., Performance Lab USA Corp. Depot 등이 있습니다. 이들 기업은 신제품 출시, 파트너십, M&A, 세계의 전개 등 시장 점유율 확대를 위한 다양한 수단을 강구하고 있습니다.

미국의 누트로픽 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 누트로픽 시장 변수, 동향, 범위

제4장 미국의 누트로픽 시장 : 제품별, 추정 및 동향 분석

제5장 미국의 누트로픽 시장 : 형태별, 추정 및 동향 분석

제6장 미국의 누트로픽 시장 : 용도별, 추정 및 동향 분석

제7장 미국의 누트로픽 시장 : 유통 채널별, 추정 및 동향 분석

제8장 경쟁 분석

KTH
영문 목차

영문목차

U.S. Nootropics Market Growth & Trends:

The U.S. nootropics market size is estimated to reach USD 4.68 billion in 2030, growing at a CAGR of 9.0% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This robust expansion is primarily fueled by the increasing consumer awareness and acceptance of cognitive enhancement products. Heightened societal focus on mental performance in demanding professional and academic environments, coupled with a growing aging population concerned about cognitive decline, significantly boosts demand. Furthermore, the expanding application of nootropics beyond just cognitive enhancement, encompassing areas like mood support and stress reduction, broadens their market appeal and attracts a more diverse consumer base.

Natural products held a major share in 2024. This is due to consumer preferences for health and wellness solutions perceived as gentle and safe. This preference is strongly influenced by the association of "natural" with fewer synthetic chemicals and potentially milder side effects. The effective marketing and branding of natural nootropics, capitalizing on the broader 'clean label' and plant-based trends, further propelled their market dominance by resonating strongly with health-conscious consumers seeking cognitive enhancement solutions aligned with natural and holistic wellness philosophies.

The drinks segment held the largest share in 2024.This can be attributed to their inherent convenience and accessibility for consumers. Ready-to-drink nootropic beverages seamlessly integrate into daily routines, offering an easily consumable format compared to capsules or powders. Furthermore, drinks often provide a perception of faster absorption and quicker onset of effects, aligning with the immediate cognitive enhancement sought by many nootropic users. The beverage format also allows for greater flexibility in flavor profiles and taste masking, enhancing palatability and broadening appeal to a wider consumer base.

Cognitive enhance held the largest share in the U.S. nootropics industry in 2024. The growth addresses the core and most widely recognized application of these substances. The fundamental driver is the increasing societal emphasis on optimal mental performance in various aspects of life, from demanding professional careers to competitive academic pursuits. Individuals are actively seeking solutions to improve focus, memory, attention span, and learning capabilities to gain a competitive edge and enhance productivity.

Major market players include Reckitt Benckiser Group PLC (Schiff RB Health (US) LLC); Unilever Onnit Labs, Inc.; Amway; GNC Holdings, LLC; NeuroGum, Inc.; Qualia Life Sciences, LLC; NOW Foods.; Performance Lab USA Corp.; Natural Stacks; BrainMD Health; and Nootropics Depot. Various steps are adopted by these companies, including new product launches, partnerships, mergers & acquisitions, global expansion, and others to gain more share of the market.

U.S. Nootropics Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. U.S. Nootropics Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. U.S. Nootropics Market: Product Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. U.S. Nootropics Market: Form Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. U.S. Nootropics Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. U.S. Nootropics Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Competitive Analysis

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