전기승용차 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Electric Passenger Cars Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Battery Electric, Plug-in Hybrid Electric), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1701271
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 100 Pages
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전기승용차 시장의 성장 및 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 전기승용차 시장 규모는 2030년까지 2조 1,300억 달러에 달할 전망입니다.
이 시장은 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 39.4%로 성장할 것으로 예측됩니다. 원유 가격 상승과 전기자동차 채택을 촉진하기 위한 정부의 우호적인 노력이 전기자동차(EV)에 대한 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 또한 총소유비용 절감, 성능 향상, 연료 배출 제로 등 내연기관 자동차에 비해 전기자동차가 제공하는 혜택이 증가하면서 향후 몇 년간 전기자동차 수요 증가에 기여할 것으로 예상됩니다.
전기차 배터리의 대량 생산과 기술 발전으로 인해 지난 몇 년 동안 전기차 배터리 비용이 하락하고 있습니다. 배터리는 전기자동차에서 가장 비싸고 눈에 띄는 부품 중 하나이기 때문에 그 결과 전기자동차의 비용이 감소했습니다. 2010년에는 전기자동차 배터리의 가격이 kWh당 1,000달러가 넘었습니다. 2020년에는 가격이 kWh당 135달러 이상으로 떨어졌습니다. 이러한 전기자동차 배터리 비용의 하락은 예측 기간 동안 사용자와 제조업체에게 상당한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 대유행은 전 세계적으로 봉쇄령과 사회적 거리두기가 시행되면서 자동차, 제조, 엔터테인먼트, 요식업, 서비스업이 손실을 입었습니다. 불리한 비즈니스 시나리오는 2020년 전기자동차 생산에 영향을 미쳤습니다. 하지만 2020년 전체 전기승용차 판매량은 40% 이상 증가하여 약 300만 대에 달했습니다. 선진국과 신흥국의 여러 기업이 봉쇄 조치 이후 전기자동차 충전소를 늘렸습니다. 게다가 팬데믹 기간 동안 수요 증가로 인해 시장은 큰 손실을 입지 않았습니다.
2020년에는 유럽은 전기승용차 수요의 약 45%를 차지하고 있으며 예측기간 중 CAGR은 39%를 초과할 것으로 예측됩니다. 게다가 2020년은 신차의 주행 거리당 평균 이산화탄소 배출량을 제한하는 유럽연합의 배출 기준이 적용되는 목표 연도였습니다.
전기승용차 시장 보고서 하이라이트
세계의 전기승용차 시장 규모는 2024년에 3,036억 달러로 평가되었으며, 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 39.4%로 성장할 것으로 예측
2024년 51.4%의 매출 점유율로 전기승용차 시장을 장악한 배터리 전기자동차(BEV)
아시아태평양의 전기승용차 시장은 2024년 44.6%의 점유율을 차지하며 업계를 지배
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 전기승용차 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통의 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
비즈니스 환경 분석
산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTLE 분석
제4장 전기승용차 시장 : 제품 비즈니스 분석
제품 시장 점유율(2024년, 2030년)
제품 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석, 제품별(2018-2030년)
배터리 전기자동차(BEV)
플러그인 하이브리드 전기자동차(PHEV)
제5장 전기승용차 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석
지역별 시장 점유율 분석(2024년, 2030년)
지역별 시장 대시보드
시장 규모와 예측 동향 분석(2018-2030년)
북미
국가별(2018-2030년)
미국
캐나다
멕시코
유럽
국가별(2018-2030년)
영국
독일
프랑스
아시아태평양
국가별(2018-2030년)
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
국가별(2018-2030년)
브라질
중동 및 아프리카
국가별(2018-2030년)
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
제6장 경쟁 구도
참가자 개요
기업의 시장 포지셔닝 분석
기업 분류
전략 매핑
기업 프로파일 및 상장 기업
BYD Company Ltd.
Mercedes-Benz Group AG.(Daimler AG)
Ford Motor Company
General Motors
Lucid
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION
Nissan Motor Co., Ltd.
Tesla
TOYOTA MOTOR CORPORATION
Volkswagen Group
HBR
영문 목차
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Electric Passenger Cars Market Growth & Trends:
The global electric passenger cars market size is expected to reach USD 2.13 trillion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to register a CAGR of 39.4% from 2025 to 2030. The rising crude oil prices, coupled with favorable government initiatives to promote electric vehicle adoption, are expected to drive the demand for Electric Vehicles (EVs). Moreover, increased benefits offered by electric vehicles over internal combustion vehicles, such as lower total cost of ownership, better performance, and zero fuel emission, are anticipated to contribute to the growing demand for EVs in the forthcoming years.
The cost of electric vehicle batteries has been declining over the past few years owing to the mass-scale production of electric vehicle batteries and technological advancements. This has resulted in a decrease in the cost of electric vehicles as the battery is one of the most expensive and prominent parts of an electric vehicle. In 2010, an electric vehicle battery costed more than USD 1,000 per kWh. The price dropped in 2020 to over USD 135 per kWh. This decline in the cost of electric vehicle batteries is expected to create significant opportunities for users and manufacturers over the forecast period.
The Covid-19 pandemic has resulted in lockdowns and social distancing globally, consequently leading to losses for automobile, manufacturing, entertainment, restaurant, and hospitality industries. The unfavorable business scenario has impacted the production of electric vehicles in 2020. However, the overall sales of electric passenger cars increased by over 40% in 2020, reaching around 3 million units. Several companies across the developed and emerging economies have increased their electric vehicle charging stations post lockdown. Moreover, the market did not face significant losses during the pandemic due to increased demand. Besides, with favorable government initiatives to support electric vehicle adoption, the market will likely witness significant growth over the coming decade.
In 2020, Europe captured around 45% of the electric passenger cars demand and is estimated to register a CAGR exceeding 39% over the forecast period. This share is attributed to the rising demand for electric passenger cars in countries such as Germany, the U.K., France, Norway, Netherlands, and Sweden. Moreover, 2020 was the target year for the EU's emission standards that limit the average CO2 emissions per km driven for new cars. The European government also increased subsidies in countries such as France, Germany, and Italy to increase the sale of electric vehicles in the region and counter the pandemic's effect.
Electric Passenger Cars Market Report Highlights:
The global electric passenger cars market size was estimated at USD 303.6 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 39.4% from 2025 to 2030
Battery Electric Vehicle (BEV) dominated the electric passenger car market with a revenue share of 51.4% in 2024
Asia Pacific electric passenger car market dominated the industry, accounting for 44.6% of the share in 2024
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Product
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR's Internal Database
1.5.3. Secondary Sources
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Electric passenger cars Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.3. Business Environment Analysis
3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
3.3.1.1. Supplier Power
3.3.1.2. Buyer Power
3.3.1.3. Substitution Threat
3.3.1.4. Threat of New Entrants
3.3.1.5. Competitive Rivalry
3.3.2. PESTLE Analysis
Chapter 4. Electric Passenger Cars Market: Product Business Analysis
4.1. Product Market Share, 2024 & 2030
4.2. Product Segment Dashboard
4.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Product, 2018 to 2030 (USD Billion)